۷۷۱۲۹۲
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

شورای شهر: اسلام با رنگ شاد مخالف نیست

سخنگو شورای با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در خصوص نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: اسلام با رنگ شاد مخالف نیست. پوشیدن چادرهای رنگی از قدیم الایام در برخی از مناطق کشور از جمله کرمان، یزد، کردستان و بخش‌هایی از آذربایجان متداول بوده و هست.برخى نقدهای غیرمنصفانه که پایه و اساس صحیحی ندارند، مطرح مى‌شود.

خبرگزاری ایلنا: علی اعطا (سخنگوی شورای شهر) با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده درباره نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: نمایشگاه تولید ملی در راستای اقتصاد مقاومتی و با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار، و حمایت از تولید ملی و تشویق شهروندان برای خرید کالاهای ایرانی توسط شهرداری تهران برگزار می‌شود.

در نمایشگاه امسال با وجود شرایط سخت اقتصادی، مدیریت شهری با تولیدکنندگان رایزنی کرد تا محصولاتشان را با تخفیف ۳۰ تا ۳۵ درصد ارائه کنند. از طرف دیگر در نمایشگاه امسال سعی شده نمود برندهای ملی پرنگ تر باشد و برندهای تولید شده توسط زنان سرپرست خانوار بیشتر معرفی شوند، اینها از نقاط قوت نمایشگاه است.

اما متأسفانه بعضا به جای حمایت مجموعه مدیریت شهرى، برخى نقدهای غیرمنصفانه که پایه و اساس صحیحی ندارند، مطرح مى شود.

اعطا افزود: واقعیت این است که در بنرهایی که در این نمایشگاه نصب شده پنج رنگ (سبز، آبی، قرمز، نارنجی و خاکستری) به کار رفته و اساساً رنگ مشکی در بنرها استفاده نشده است.

در این بنر روی رنگ خاکستری یک علامت ضربدر کشیده شده است. رنگ خاکستری، رنگی کاملاً خنثی است و در روانشناسی رنگ ها، این رنگ نشانه ترس و فقدان احساس است و حس بی تفاوتی، عدم مشارکت و همکاری را به ذهن متبادر می کند.

عضو شورای شهر با اشاره به بنرهای نصب شده در نمایشگاه تصریح کرد:

برخی اعتقاد دارند تهران شهرى خاکستری است و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در این دو بنر که صرفاً در داخل سالن های نمایشگاه نصب شده، با شعار " زنان چهره شهر را تغییر می‌دهند" ایده زدودن غبار از چهره خاکستری شهر را دنبال می‌کرده و قصد داشته با این شعار موضوع نشاط و شادابی در خانواده و اجتماع را ترویج کند و از زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه بخواهد در برنامه های مدیریت شهری همکاری و مشارکت فعالانه ای داشته باشند.

اعطا افزود: ضمن اینکه اسلام با رنگ شاد مخالف نیست. پوشیدن چادرهای رنگی از قدیم الایام در برخی از مناطق کشور از جمله کرمان، یزد، کردستان و بخش‌هایی از آذربایجان متداول بوده و هست و در حال حاضر هم زنان جنوب کشور، اقوام ترکمن و کرد از چادرهای رنگی استفاده می کنند که بخشی از فرهنگ و سنت مردم این مناطق است.

شورای اجتماعی کشور هم تأکید کرده بانوان ایرانی ‌می‌توانند در کنار استفاده ‌از چادرهای مشکی از چادرهای رنگی نیز استفاده کنند.

در نتیجه به جای طرح این مباحث که جز تشویش اذهان عمومی نتیجه دیگری ندارد، باید تلاش کنیم تا جامعه به ‌سمت تنوع در مدل‌های لباس در چارچوب فرهنگ ایرانى اسلامى پیش‌ برود تا هر چه بهتر و بیشتر فرهنگ پوشش اسلامی ایرانی را تقویت و نهادینه کنیم.

عضو شورای شهر ادامه داد: در نهایت لازم است اشاره کنم خانم دکتر راکعی که مشاور شهردار تهران و مدیرکل امور بانوان شهرداری هستند از بانوان اهل فضل و ادب و از محبان اهل بیت علیهم السلام هستند و خود ایشان که بانویی محجبه و متدین هستند، به روشنی گفته اند که از گرافیک بنر نمایشگاه برداشت اشتباهی شده است و منظورشان حذف چادر نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه شورای پنجم از انتقاد استقبال می‌کند گفت: حال برخی عزیزان از طرح پوستر برداشت متفاوتی داشتند و شبهه ای در ذهنشان ایجاد شده، طبیعتاً با توضیحاتی که ایشان و سایر مدیران حوزه شهری بیان کردند، بایستی شبهه‌شان برطرف شده باشد و از دامن زدن به این موضوع پرهیز کنند. ما از انتقاد استقبال مى‌کنیم اما بعضى ها از انتقاد به عنوان ابزار افتراق استفاده مى کنند و نشانه آن دامن زدن به شبهات هست.

اعطا در پایان خاطرنشان کرد: روشن است که در فضای پرتنش و متشنّج، آسان‌ترین کارهای جاری هم دشوار خواهد بود و مدیران شهری آن‌چنان که لازم است امکان انجام وظایف‌شان را نخواهند داشت و این بر خلاف توصیه‌های مقام معظم رهبری، مصلحت شهر و شهروندان و مصالح ملى است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      بله، با رنگ شاد مخالف نیست. با پوشیدن لباسهایی با رنگهای شاد مخالف است!

    • بدون نام

      حالا بعنوان نمونه ابتدا پرسنل شورای شهر با چادرهای زنگی برن سرن کار ما ببینیم :)

    • گنزق

      آدم هر کاری برای مملکت بکنه باز یه عده پیدا میشن که اون کار رو به این مصلحت ربط میدن و شروع میشه اونی که نباید....

    • بدون نام

      بازم دمشون گرم اوه یس

    • بدون نام

      اتفاقا هست

    • بدون نام

      کاملا مخالف شادیه.
      از ازل تا به رهایی،مرگ بر رنگ سیاهی

    • AAAAAAAAAA

      ولی نظر شما شرط نیست ببین روحانی ها چه میگویند من جای شما‌بودم خودم را سبک نمی کردم ونمی پرسیدم .از ما به شما نصیحت

    • Neymar

      اسلام مخالف نیس این اسلامی که شماها میگید مخالفه

    • محمود

      به حرف نیست تو عمل دقیقا برعکس گفته های شما و سیاست گذاری هاتون هست

    • بدون نام

      خر خودتونید بی غیرتا
      فلسفه بافی میکنی
      اولین برداشت از این بنرها توسط هر عاقلی نفی پوشیدن چادر و استفاده از لباسهای جلف برای زنانه
      قرار زنان با این لباسها وضع حجاب رو از اینی که هست بدتر کنن اونم با تشویق شهرداری شما که این بار رو طراحی و تصویب و نصب کردید خودتون به ناموس خودتون اجازه میدید با لباس رنگی جلف بیاد بین مردم که آدمهای مریض نگاه هوس آلود به اونا کنن حیا کنید
      دیگه هیچ مساله ومشکلی نمونده فقط مشکل خود نمای زنان بود که لطف آقایان حل ميشه ..

    • میثم تشویق

      خیلی شما غلط کردی که منظورت از این حرفا این بوده حجاب برتر یعنی چادر احمق جان درود بر با حجابها و لعنت بر بی حجابها و شماهایی که حجاب رو زیر سوال می برین

      پاسخ ها

      • بی نام

        اسلام هرگز مخالف رنگ نیست اسلام مخالف رنگ عوض گردن بعضی ادمها هست اسلام مخالف رشوه رانت و اختلاس بیت المال است و حرام می دانند ،

    • لیندا

      خوب شدگفتیدااا وگرنه مانمیدونستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج