۷۷۱۳۶۳
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

احتمال وقوع فاجعه هسته‌ای در آمریکا

بنابر گزارش‌ها شش نیروگاه هسته‌ای در ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی آمریکا مستقیما در مسیر توفان سهمگین فلورانس قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان: بنابر گزارش‌ها شش نیروگاه هسته‌ای در ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی آمریکا مستقیما در مسیر توفان سهمگین فلورانس قرار دارند.

به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، شش نیروگاه هسته‌ای در ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی آمریکا در مسیر توفان سهمگین فلورانس قرار دارند.

مقامات فدرال آمریکا ابراز اطمینان کردند وضعیت شش نیروگاه هسته‌ای این کشور که در مسیر توفان فلورانس قرار دارند، ایمن است با این حال کارشناسان زیاد در این باره مطمئن نیستند و هشدار دادند سیل و باران‌های شدید ناشی از این توفان می‌تواند استحکامات این نیروگاه‌ها را از بین ببرد.

بنابر اعلام مری کاترین گرین، سخنگوی شرکت دوک انرژی، شش نیروگاه هسته‌ای در کارولینای شمالی و جنوبی مستقیما در مسیر توفان فلورانس قرار دارند.

سخنگوی شرکت دوک انرژی اعلام کرد نیروگاه هسته‌ای برونسویک دوک و نیروگاه هسته‌ای شارون هریس در رالی، هر دو در کارولینای شمالی، در نزدیکترین نقطه‌ای قرار دارند که براساس پیش بینی‌ها توفان فلورانس در آنجا رخ می‌دهد. شرکت انرژی دوک مالکیت هر شش نیروگاه را در اختیار دارد.

سازمان مدیریت بحران فدرال اعلام کرد در حال حاضر نگرانی درباره نیروگاه‌های هسته‌ای در مسیر توفان فلورانس نداریم. با این حال کارشناسان به شدت نگران هستند که این نیروگاه‌ها نتوانند در مقابل این توفان دوام بیاورند.

زیرا اطلاعاتی درباره میزان آمادگی این نیروگاه‌ها در دسترس عموم نیست. در سال ۲۰۱۲ شرکت انرژی دوک در گزارشی اعلام کرد صدها مورد از موانع طراحی شده در مقابل سیل در این نیروگاه مفقود یا تخریب شده‌اند. همچنین گزارش سال ۲۰۱۵ شرکت انرژی دوک درباره وضعیت ایمنی این نیروگاه‌ها منتشر نشد.

پس از زلزله سال ۲۰۱۱ در ژاپن و به دنبال آن وقوع سونامی، این مسئله به یک نگرانی بزرگ برای نیروگاه‌های هسته‌ای تبدیل شده است.

سونامی سال ۲۰۱۱ ژاپن یکی از بدترین بلایای هسته‌ای پس از فاجعه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ بود. سه راکتور هسته‌ای نیروگاه‌ هسته‌ای فوکوشیما داییچی بر اثر سونامی مذاب شدند و مقادیر فراوانی مواد خطرناک رادیواکتیو به مناطق اطراف انتشار یافت.

پس از فاجعه سونامی سال ۲۰۱۱ در ژاپن کمیته مقررات هسته‌ای الزامات خود برای نیروگاه‌های هسته‌ای را درخصوص بلایای طبیعی را به روز رسانی کرد.

توفان سهمگین فلورانس با سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت و همراه با بارش‌های سنگین در حال نزدیک شدن به سواحل شرقی آمریکاست و می‌تواند خسارات فراوانی به مناطق مسکونی بیش از ۵/۴ میلیون نفر وارد کند. در پی هشدار مقامات ایالتی، بسیاری از مردم در حال فرار از مناطق شرقی آمریکا هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی دلار گرون میشه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشالا این آمریکای لعنتی از روی کره زمین محو بشه که چقدر در طول تاریخش به مردمان جهان ظلم کرد و همچنان میکنه .اینکه درآمد یه کشور از فروش اسلحه و ایجاد جنگ و تحریم و رنج مردم کشورهای دیگه باشه خیلی کثیفه .خیلی

    • فریبا

      پناه بر خدا

    • بدون نام

      شما بفکر خودتون باشید که این گرانی دودمان مارو داغون کرده.اونا اینقدمحکم ساختن که هیچ طورشون نمیشه اگر هم مشکلی پیش بیاد پدر سازندشو از قبر درمیارن.مثل سازندهای ما نیستن فقط بفکر جیب ودزدی خودشان باشن مثل قضیه زلزله کرمانشاه که همه ساختمانهای مهر واون بیمارستان ریخت و هیچکس بازخواست نشد.حالا گور پدر خودشان و طوفانشون.

      پاسخ ها

      • سیا ساکتی

        همه میدونن چرا ریخت و کسی بازخواست نشد.مگه باید باز خواست میشد مسولین مسول بلایای طبیعی نیستن و همینطور استحکام بناهای ساخته شده ب دست خود مردم خودشون بسازن دولت ک وام میده علیل ذلیلم نیستن مردن ی سریا دنبال ی چیزای دیگه هستن حساب ی سری از مردمو با همه یکی نکن دوست من خیلی چیزا هست ک جاش اینجا نیست خیلی ها هستن بین مردم ب اسم مردم بدنبال منافع شخصی هستن و خیلی داستانهای دیگه علیه امنیت کل کشور حتی ک خودشونو با رذالت هر چ تمام بین مردم جا میزنن تا از منابع ب نفع خودشون استفاده کنن و بعد شروع ب تخریب رقیب مقابل کنن وقاحت هم حدی داره

    • ط ی

      خدا حق ناحق وچپاول شده را میگیرد انشاالله انها منهدم بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جي زدي

      • بدون نام

        ساقی فقط ساقی تو داداشه گلم

    • بی نام

      اینا حوادث طبیعی هستن

      متاسفانه توی ایران حوادث همش به دست مسولین درست میشه .

    • بی نام

      اینا حوادث طبیعی هستن

      اما توی ایران حوادث همش به دست مسولین فاسد درست میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج