۷۷۱۴۷۲
۳۴ نظر
۵۰۱۰
۳۴ نظر
۵۰۱۰
پ

فروش کلیه برای ساخت خانه!

رییس شورای شهر سرپل‌ذهاب گفت: بدلیل گرانی مصالح ساختمانی، بسیاری از مردم فقط اسکلت خانه‌ را بالا برده‌اند و بقیه کار متوقف شده‌است.

ایلنا نوشت: رییس شورای شهر سرپل‌ذهاب گفت: بدلیل گرانی مصالح ساختمانی، بسیاری از مردم فقط اسکلت خانه‌ را بالا برده‌اند و بقیه کار متوقف شده‌است.

سید مجتبی جاسمی در رابطه با آخرین وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه بیان داشت: وضعیت سرپل ذهاب با توجه به اینکه زمین‌لرزه مدام تکرار می‌شود، خوب نیست و مردم را از لحاظ روحی و روانی به هم ریخته است و وضعیت بسیار نامساعدی دارند.

او تصریح کرد:‌ همچنین بدلیل گرانی مصالح ساختمانی، بسیاری از مردم فقط اسکلت خانه‌ را بالا برده‌اند و بقیه کار متوقف شده‌است. جاسمی با اشاره به اینکه مردم توان ادامه ساخت ندارند، گفت: از طرفی بسیاری از ستادهایی که به این منطقه آمدند، بنرهایی را در شهر نصب کردند؛ مبنی بر اینکه تا آخر با مردم زلزله‌زده هستیم.

متاسفانه بسیاری از این ستادها در مناطق نماندند و اعلام کردند که می‌خواهیم از منطقه برویم و پرونده‌ها را تحویل بنیاد مسکن می‌دهیم، از طرفی قرار شده بود به مردم آهن بدهند، اما بسیاری از مردم آهن تحویل نگرفتند، در مجموع تعهداتی که قرار بود؛ عملیاتی شود به جایی نرسیده است.

او گفت: همچنین بعید می‌دانم که اکثر مدارسی که تخریب شده بود، تکمیل شده باشند. بیشتر مدارس در حال ساخت هستند، اما اول مهر تکمیل نمی‌شوند، البته شاید چند مدرسه به صورت نمادین افتتاح شود.برای بسیاری از مدارس از کانکس استفاده می‌شود از طرفی بسیاری از مستاجرین که قرار بود، زمین تحویل بگیرند همچنان زمین تحویل نگرفتند.

رییس شورای شهر سرپل‌ذهاب در رابطه با وضعیت بهداشت شهر گفت: بهداشت اصلا مناسب نیست، شهرداری هنوز پولی به ما نداده است که کاری انجام دهیم، ای کاش وزارت کشور بگوید؛ برای شهری مثل سرپل ذهاب چه خدماتی را ارائه کرده است. جاسمی گفت: قرار بود که شهرداری مجوز ساخت خانه‌های تخریبی را بدهد و وزارت کشور هزینه مجوزها را به شهرداری بدهد، اما متاسفانه هیچ پولی برای این کار داده نشده است.

امکانات شهرداری فرسوده و متعلق به زمان بازسازی است. از طرفی شهرداری بدهی بالغ بر دو میلیاردی دارد و از طرفی هم هیچ اعتباری به شورا داده نشد، حتی یک تانکر، لجن‌کش و آب‌پاش به ما ندادند؛ علاوه بر این هیچ بودجه‌ای هم به ما تعلق نگرفت.

او افزود: مردم با هزینه‌های خود آواربرداری کردند، برای هر آواربرداری از هر خانه نزدیک به دو میلیون تومان هزینه برای اجاره بیل مکانیکی و کمپرسی پرداخت کردند تا کار آواربرداری انجام شود. بنیاد مسکن باید این کار را انجام می‌داد، اما متاسفانه اعلام کردند که نمی‌توانیم و مردم کرمانشاه با قرض و وقوله کار آواربرداری را انجام دادند.

جاسمی گفت: مردمی هستند که حاضرند کلیه خود را بفروشند تا کار ساخت و ساز را انجام دهند؛ این درد است. زلزله‌های پی در پی، روح و روان مردم را به هم ریخته است. قرار بود که به مردم تیرآهن بدهند، ولی بعد اعلام کردند که هیچ تیرآهنی حمل نشده است. رئیس شورای شهر سرپل ذهاب گفت: ۲۰ درصد مردم در خانه‌ها زندگی می‌کنند، شاید هم کمتر.

زلزله‌هایی که اتفاق می‌افتد باعث شده که همین ۲۰ درصد دوباره به کانکس‌ها برود. اسکلت بسیاری از خانه‌ها با زحمت بالا رفت، اما همین طور رها شده است. قیمت ملک نیز پایین آمده و بسیاری با همین قیمت‌ها خانه‌های خود را فروختند و به کرمانشاه مهاجرت کردند و با این پول ناچیز در کرمانشاه خانه رهن کردند. جاسمی گفت: یکی از مشکلات بحث بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در شهرستان سرپل‌ذهاب است، متاسفانه این امر بیداد می‌کند، مشکلات شهرک صنعتی نیز مطرح است که در ان تعدادی هم کشته شدند، متاسفانه هیچ کار عملیاتی و اجرایی صورت نگرفته است و موجب بیکاری جوانان شده است.

او افزود: بنیاد مسکن باید از جوانان تحصیلکرده شهرستان استفاده می‌کرد، اما این اتفاق نیفتاد. برخی از مسئولان بنیاد مسکن حتی جواب تلفن نمی‌دهند تا بتوانیم مشکلات مردم را منعکس کنیم. برخی مسئولان شهر هم برای حفظ سمت خود از اینکه بگویند در این شهرستان چه می‌گذرد امتناع می‌کنند. متاسفانه آنها به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده‌اند.

رییس شورای شهر سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: منکر خدمات دولت نیستیم، اما بررسی کنند چند بند از مصوبات جلسات اجرایی شده و خروجی داشته است. اکثر روستاهای سرپل‌ذهاب آب آشامیدنی ندارند و با تانکر به آنها آبرسانی می‌شود؛ همچنین ۸۰ درصد از زیرساخت‌های شهری تخریب شده و آسیب دیده است. مردم سرپل با کمبود ماسه مواجه هستند، اما بدلیل تخریب کارخانه سنگ‌شکن شهرداری تامین آن امکانپذیر نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      در این ماه محرم به جای نفرین شمرو یزید باید افرادی که باعث این بدبختی مردم هستند نفرین کرد ثوابش بیشتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرررررم.گل گفتی.

      • بدون نام

        شمر و یزید بخاطر قتل صد نفر ،مغضوب و بدنام تاریخ شدند و یزیدیان امروز بخاطر ایجاد میلیونها بدبخت و آواره و گرسنه و فتنه و آشوب،چه جوابی به تاریخ و خداوند خواهند داد؟ان شاءالله که با اونا محشور بشن

    • بدون نام

      مسولین بی لیاقت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمر زمان

      • بدون نام

        چراسانسورچرانظرهاراهمه انعکاس نمیدید

    • همان

      خب مسئولین کورکه نیستن خدالعنتشون کنه خودشونو پاره میکنن برای باسازی سوریه وعراق خائن اصلا اینا میخوان کاری کنندایرانیا نابودبشن نقششون همینه

    • بدون نام

      اولویت باسازی سوریه هست خلاص

    • بدون نام

      فعلا در امر بازسازی سوریه مشارکت دارند بعد سوریه میرسیم سرپل ذهاب

      پاسخ ها

      • محمود

        سلام نه عزیز بعد سوریه ؛یمن در اولویت اخیراً هم که بصره عراق در دستور کاره به قول مسولین مردم باید صبور باشند وبا دولت کنار بیان

    • بدون نام

      لابد پولهای کمکهای مردمی اختلاص شد و دیگه پیدا هم نمیشه.علی تبارک الله

    • بدون نام

      تف به مدیران بی سواد و بی عرضه و بی سیاست ایران که حتی سواد هم دردی جامعه شناسانه و روان شناسانه با مردم شریف و نجیب ایران را ندارند به ولا اگر من کاره ای بودم از هر استان سه الی چهار مدیر دزد و بی لیاقت را اعدام انقلابی میکردم تا بقیه مسیولین به هوش بیان تا انقلابی و خوب و به نفع کامل جامعه کار کنند

    • بدون نام

      بابامن وتوکی هستیم بودجه این مملکت برای ازمابهتران خرج میشودازمابهترانی مانندفلسطین لبنان سوریه بزار بمیریم ماایرانی هستیم لایق خدمت نیستیم ماکسانی هستیم که فقط وفقط ازمون استفاده میشودکجای کاری آقا

    • بدون نام

      خاک تو سر مسئولان

    • بدون نام

      خاک تو سرتون که میخوایید سوریه را بازسازی کنید .... مردم مسلمانی که نزدیک شون محتاج و گرفتار هست اونوقت نذرهای میلیونی میکنند و مراسم ها میگیرند بی فایده ...

    • بدون نام

      خدالعنت کنه مسئول های ساخت ساز ومسکن شهرسازی رو پول واسه سوریه عراق فلسطین یمن هست واسه مردم بدبخت زلزله زده نیست پولی که یک ماه تواین کشورها خرج میکنن واسه مردم زلزله زده بدن

    • مردم

      لبیک یاحسین یاحسین یا حسین
      یزید شمر این زمانه از اون شمر یزید بدترن.

    • بی سرزمین

      به والله قسم به والله اگه مال مردسوریه یا عراق بود الان همه خونهاشون تکمیل بازسازی شوده بود بدون یک ریالی هزینه .شماها فقط دشمن این مردمی ای قوم مغول .وقابل توجه آقای نقدی مردم دارن کلیه خودشون میفروشن برای تهیه خونه سفر کردن که آرزوست .آهن سه برابر گران شوده مگه این مردم چه ظلمی به شماها کردند که اینجوری جوابشون میدی اینا همون مردمی هستند که هشت سال تو جنگ بهترین جوانانشون دادن پشت این انقلاب .(بژی کوردستان )

    • بدون نام

      کجا هستند ک میگن اقتدار ملی

    • ناآشنا

      اگر این زلزله در فلسطین یا لبنان اومده بود تا الان کامل تحویل داده بودن.

    • بدون نام

      یعنی از لحظه وقوع زلزله تا حالا مسئولین محترم هیچ کاری نکردند!

    • بدون نام

      حالا برین بودجه ومنابع کشورشغلامون به جای ایران وایرانی هم وطن برای حدود۲۰ملیون برادران افغانی تون کنید وبااین بیکاری وفقرنجوی وبی ابی زیادوکم بودجگی اینها ازنفت وگازومعدن ماها دارن بهترین استفادسواستفادمیکنن اینهاحق ملتمون هم وطنانمون نه این افغانها مفت خورپرروموذی کثیف مغول....وحتی پارسال صدای نمایندگان مجلس هم دراومدوشاکی شدن وگفتن یعنی چی که بیش از۳ملیون افغانی فقط توکارساختمانی اشغال کردن وبیکار وچندبرابران توشغلهای دیگه واینهافکرمیکنن حکم اب وگل دارن وحتی دانشجوهامونم بیکارکردن وفقیروتوهمه کارهانفوذکردن ومشغولن اشغال کردن غیرقانونی وماتوهرخانه۱تا۲نفربیکاروبیش از۳۰درصدسرپرست خانوادههابیکارن وفقیروچراغی که به خانه رواس به مسجدحرام وقتی۱پرس غذامثل چلوکباب بالای۲۰۰۰لیترمصرف دارو۱کیلوشیرومرغ گندم ...بالای۲۰۰۰لیترمصرف میکنن ببنیددرروزچقدرمصرف میکنن بالای۱۰میلیاردلیترمصرف اشون وهمین۱۰ملیون شغل که اشغال کردن وبعدچطورصداسیمابعصی نادانهامیگن ۳ملیون افغان توایران ریش به تیشتون میزنین

    • بدون نام

      خدای این مسعولین کافر.ازشمرویزید بدترن.کی میتونه جلودار اینها باشه.

    • بدون نام

      روحانی نشسته تو هیئت دولت روضه میخونه!!؟

    • بدون نام

      جانم فدای سوریه لبنان وعرااق

    • چوپان دروغگو

      انشاءالله بعد از بازسازی سوریه و عراق و افغانستان و بقیه جاهای ديگه مناطق زلزله زده بازسازی خواهد شد

    • بدون نام

      عرب را بچسبید سر پل ذهاب را ولش

    • ایرانی

      قابل توجه مسئولینی که میگن:ایران اماده بازسازی سوریه وعراق میباشد..خونه خودت ویرانه ..میخوای کشورهای همسایه رو بازسازی کنی؟؟؟لعنت خدا برشما باد...

    • بی نام

      بدون نام 14.37 هرچه زودترفداشو یه دشمن کمتر

    • امیر رضا لقمانی

      دولت مردها کلاه تون بالاتر بذارید

    • m o

      تا الان ندیدم کسی تا اخر راه بمونه .

    • سعید

      ایران که میگن در مقابل استکبار جهان خوار ایستاده در عمل و گفتار تناقضه اگر کسی ادعای مبارزه با ظلم و استکبار دارد پس این خبر و این شهر متعلق به کدام کشوره که مردمش دنبال فروش کلیه هاشون هستند

    • ایمان

      خاک عالم بر سر این دولت بیاد.

    • بدون نام

      سوریه واجب تره برادر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج