۷۷۱۵۱
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

جاذبه‌های جام جهانی ۲۰۱۴: گردش در ریودوژانیرو

شهر ریو دو ژانیرو که اختصاراً به آن ریو می گویند مرکز استان ریو دو ژانیرو و دومین شهر بزرگ برزیل است و با حدود ۶.۳ میلیون نفر جمعیت سومین کلان شهر برزیل و آمریکای جنوبی است. جاذبه های ریو فراوان است و معروفترین آنها شامل موارد زیر می شود.

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو





برترین ها: شهر ریو دو ژانیرو که اختصاراً به آن ریو می گویند مرکز استان ریو دو ژانیرو و دومین شهر بزرگ برزیل است و با حدود 6.3 میلیون نفر جمعیت سومین کلان شهر برزیل و آمریکای جنوبی و ششمین کلان شهر قاره آمریکا است. جاذبه های ریو فراوان است و معروفترین آنها شامل موارد زیر می شود.

1. مجسمه مسیح منجی (The Christ Redeemer)

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

این بنا که نماد مسیحیت است تبدیل به یکی از نمادهای شهر ریو و برزیل در سطح بین المللی شده است. این مجسمه دومین مجسمه بزرگ دنیا از مسیح است که ۳۸ متر ارتفاع دارد و روی تپه کورکووادو قرار گرفته است. سه آسانسور پانورامیک با دیوارهای شیشه ای که هر کدام ۱۳ نفر ظرفیت دارد، و چهار پله برقی برای بالا رفتن از تپه تعبیه شده است. بنابراین نیازی نیست که از ۲۲۰ پله بالا بروید تا به پای مجسمه برسید. این مجسمه در سال ۲۰۰۷ یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا نامیده شد. هزینه ورودی آن ۳۶ رآل برزیل است.

۲. ساحل ایپانما (Ipanema Beach)

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

یکی از مشهورترین سواحل ریو، ساحل ایپانما است که نوار پهنی از شن های نرم دارد و امواج در این ناحیه نسبتاً قوی هستند. این ناحیه نماد موسیقی، هنر و هنرمندان است و زیباترین نماهای شهر را از آنجا می توانید ببینید. در کل تاریخ، زیبایی این ساحل به شاعران، نویسندگان و آهنگسازان زیادی الهام بخشیده است. از این ساحل برای ورزش های مختلف از جمله موج سواری، راکت بال، والیبال، فوتبال و ... استفاده می شود و پیست دوچرخه سواری بزرگی نیز دارد. کنسرت های فضای باز نیز اغلب در این ساحل برگزار می شوند.

۳. موزه هنر معاصر نیتروی (Niterói Contemporary Art Museum)

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

این موزه در سال ۱۹۹۶ ساخته شد و مجموعه معماری آن با ویژگی های جسورانه معاصر و خطوط منحنی باعث شده که شبیه یک جام یا بشقاب پرنده شود. این موزه ساختمانی ۴ طبقه است و ۱۶ متر ارتفاع دارد. روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر با پرداخت ورودی ۵ رآل برزیل می توان از این موزه در شهر ریو دیدن کرد.

۴. پارک لیج (The Parque Lage)

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

پارک لیج از پارکی عمومی در شهر ریو و در محله جاردیم بوتانیکو و در کوهپایه کورکووادو است. دو دروازه دارد و درست شبیه قصرهای رومی است. عمارت آن دور یک استخر ساخته شده و کف و دیوارهای آن از کاشی و مرمر ایتالیایی است. باغ های اطراف نیز به سبک رمانتیک اروپایی و بطور متقارن و هندسی ساخته شده اند. آکواریوم های زیادی با ماهی های متنوع آب های شیرین برزیل، آبگیرها، جزیره های مصنوعی، آبنماها و نیمکن ها و مسیرهای ماسه ای این پارک گردشگران را به خود جذب می کند.

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

۵. ساحل کوپاکابانا (The Copacabana Beach)

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

این ساحل یکی از مشهورترین سواحل دنیاست و ترکیبی از سنت، شکوه و جذابیت دارد. این ساحل که در راستای خیابان آتلانتیک واقع شده است، میزبان رویدادهای بزرگی همچون جام قهرمانی فوتبال و والیبال ساحلی بوده و کنسرت های فراوانی میلیون ها نفر را در این ساحل گرد هم آورده است. در شب سال نو، یکی از بزرگترین جشن های سال نو در این ساحل برگزار می شود. سنگفرش موجی شکل سیاه و سفید پیاده روی آن در دنیا مشهور است که از پیاده روهای لیسبون الهام گرفته شده است.

۶. کارناوال ریو (Rio de Janeiro Carnival)

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

این کارناوال مشهورترین و بزرگترین کارناوال دنیاست که هر ساله در ریو برگزار می شود. نمایش های این کاراناوال شامل افرادی و گروه هایی از مدارس مختلف سامبا می شود. هدف از این کارناوال رقابت مدارس با هم است. هر مدرسه ای که موضوع برای نمایش خود انتخاب می کند و در طول سال روی آن کار می کند.

۷. کلیسای جامع ریو (Cathedral of Rio de Janeiro)

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

کلیسای جامع ریو دو ژانیرو بین سالا های ۱۹۶۴ و ۱۹۷۹ ساخته شد و وقف سنت سباستین، قدیس حامی ریو دو ژانیرو، شد. ظرفیت آن ۲۰ هزار نفر و قطر داخلی ۱۰۶ متر و ارتفاع آن ۹۶ متر است. سازه آن مخروطی شکل است و درب اصلی آن از ۴۸ پلاک برنزی با لوح های نقش برجسته تشکیل شده است. زیبایی داخلی آن شامل پنجره هایی بزرگ با شیشه های رنگی می شود. در زیرزمین آن نیز موزه هنر مقدس قرار دارد که شامل کلکسیون مجسمه ها، دیوارنقش ها، تابلوهای هنری و خطوطی می شود که برای غسل تعمید شاهزاده های خانواده سلطنتی پرتغالی بکار می رفته اند. این کلیسا از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر به روی عموم باز است.

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

۸. پارک گیاهشناسی ریو دو ژانیرو (Jardim Botânico do Rio de Janeiro)

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

این پارک یکی از بزرگترین باغ های گیاهشناسی استوایی دنیا و یکی از زیباترین و محافظت شده ترین فضاهای سبز شهر ریو است. این پارک ۱۴۰ هکتار مساحت دارد و در کوهپایه کورکووادو قرار گرفته است و با ۶۰۰۰ گونه مختلف گیاهان و درختان استوایی و نیمه حاره ای و با ۹۰۰ گونه درخت نخل، نمونه ای از تنوع گیاهی بزریل است.

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

باغ گیاهشناسی ریو از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است و ورودی آن ۵ رآل برزیل است.

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

۹. سالن تئاتر ریو (Rio de Janeiro Theatre)

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

یکی از زیباترین بناهای شهر ریو، ساختمان سالن تئاتر ریو است که از مهمترین تماشاخانه های برزیل و آمریکای جنوبی محسوب می شود. این سالن در سال ۱۹۰۹ افتتاح شد و هنرمندان برزیلی و بین المللی در این سالن روی صحنه می روند. معماری و دکوراسیون آن نیز شگفت انگیز است. نمای آن از ستون های مرمری بزرگ تشکیل شده است و بخاطر پلکان سنگی، شیشه رنگی، سه گنبد که یکی روی سقف است و عقاب طلایی با بال های گسترده، بسیار چشمگیر است. داخل آن نیز بسیار لوکس و زیباست. از سه شنبه تا جمعه، تورهای بازدید اجازه دارند در ساعات ۱۱ صبح، ۲ بعداز ظهر و ۴ بعدازظهر و شنبه ها ۱۱ صبح و ۱ بعدازظهر از آن بازدید کنند. هزینه ورودی آن ۱۰ رآل برزیل است.

۱۰. استادیوم ماراکانا (Estádio do Maracanã)

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

ماراکانا استادیومی روباز در ریو دو ژانیروی برزیل است که متعلق به دولت مرکزی ریو است و نام آن از رودخانه ای در ریو گرفته شده است. این استادیوم در سال ۱۹۵۰ افتتاح شد تا میزبان جام جهانی فیفا باشد که در بازی فینال برزیل ۲ بر ۱ به اروگوئه باخت. ماراکانا برای جام کنفدراسیون های فیفا در سال ۲۰۱۳ و جام جهانی ۲۰۱۴ بازسازی شده است.

جاذبه‌های جام جهانی 2014: گردش در ریودوژانیرو

بعد از سال ۱۹۵۰ این اولین بار است که جام جهانی در برزیل برگزار می شود و المپیک تابستانی و پاراالمپیک ۲۰۱۶ نیز در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      خوش به حاله هر کی میره......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج