جاباما
۷۷۱۵۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

برترین تصاویر علمی هفته گذشته

عکس‌های علمی این هفته را با ما ببینید: از اسکلت ماهی عجیب سواحل مالزی و لاک‌پشت سایبرگ گرفته، تا کهکشان آتش‌بازی و موزه‌ای که تداعی‌گر ماتریکس در دنیای واقعی است.

خبرآنلاین: عکس‌های علمی این هفته را با ما ببینید: از اسکلت ماهی عجیب سواحل مالزی و لاک‌پشت سایبرگ گرفته، تا کهکشان آتش‌بازی و موزه‌ای که تداعی‌گر ماتریکس در دنیای واقعی است.

نیمکت موبیوس

برترین تصاویر علمی هفته گذشته

مایکل بیتز هنرمندی است که برای رعایت هارمونی در طراحی این نیمکت، از یکی از معروف‌ترین پدیده‌های ریاضی الهام گرفته است: نوار موبیوس؛ نواری عجیب که تنها یک سطح دارد.

اسکلت ماهی

برترین تصاویر علمی هفته گذشته

این ماهی عجیب و غریب هفته قبل در آب‌های مالزی صید شد، و هیچ کس دقیقا نمی‌داند با چه چیزی روبه‌رو هستیم. ظاهرا این ماهی نوعی سینه‌سرخ دریایی زره‌پوش (Armored Searobin) است؛ نامی جالب که نشان از پیچیدگی‌های پایان ناپذیر طبیعت دارد.

لاک‌پشت سایبرگ

برترین تصاویر علمی هفته گذشته

به دلیل حادثه‌ای که برای این لاک‌پشت بیچاره به نام شیلدی پیش آمده بود، دام‌پزشکان مجبور شدند پای آن را قطع کنند. اگر چه ناراحت کننده است، اما در عوض دام‌پزشکان چرخی به جای پای لاک‌پشت قرار داردند، تا به راه رفتن او کمک کند.

به سوی مریخ

برترین تصاویر علمی هفته گذشته

هفته گذشته، هند گام جاه‌طلبانه‌ای در فناوری فضایی برداشت و نخستین ماهواره خود را به مقصد مریخ به فضا پرتاب کرد. این عکس لحظه پرتاب موشک حاوی سفینه را نشان می‌دهد.

ساختمانی از کد

برترین تصاویر علمی هفته گذشته

برای موزه علم لیسبون پرتغال، معماران با استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی دیوارهایی بر مبنای کدهای معروف ASCII طراحی کردند. دلیل این کار آنها این بود که موزه‌ها راهی برای انتقال اطلاعات هستند؛ یعنی دقیقا همان کاری که رمزنویسی استاندارد آمریکایی برای تبادل اطلاعات، یا همان کد ASCII انجام می‌دهد. کمی شبیه به فیلم ماتریکس می‌‌ماند، نه؟

بلندگوی غول‌آسا

برترین تصاویر علمی هفته گذشته

آیا شما هم هوس داشتن بلندگویی برای گوشی آیفون‌تان دارید، اما در عین حال می‌خواهید این بلندگو به اندازه یک دیوار باشد؟ این بلندگو با قیمت ۶۹۰۰ دلاری خود (۲۱ میلیون تومان) دقیقا چنین خواسته‌ای را بر آورده می‌سازد! برای آنکه ابعاد این بلندگو را بهتر درک کنید، به آن مستطیل سیاه در گوشه بلندگو دقت کنید که چیزی جز یک دستگاه گوشی آیفون نیست.

طلوع فضایی

برترین تصاویر علمی هفته گذشته

کارن نایبرگ، فضانورد مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی این عکس از طلوع خورشید در فضا را روی توئیتر خود گذاشته است. رنگ نارنجی و قرمز نور خورشید صبحگاهی روی ابرهای زمین، جلوه خاصی به عکس بخشیده است.

کهکشان آتش‌بازی

برترین تصاویر علمی هفته گذشته

این عکس پرتو ایکس، کهکشان NGC ۶۹۴۶ را نشان می‌دهد که در فاصله ۲۲ میلیون سال نوری از زمین قرار دارد. این کهکشان به خاطر درخشش و جلوه خاص ستارگان خود به «کهکشان آتش‌بازی» نیز شهرت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج