۷۷۱۷۲۲
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

قاسمی، انتصاب حمیرا ریگی در برونئی را تایید نکرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ، در واکنش به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر انتصاب «حمیرا ریگی» فرماندار کنونی شهرستان قصرقند سیستان و بلوچستان به عنوان سومین سفیر زن ایران در خارج از کشور گفت:در حاضر نمی‌توانم چنین انتصابی را تایید کنم.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه ، در واکنش به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر انتصاب «حمیرا ریگی» فرماندار کنونی شهرستان قصرقند سیستان و بلوچستان به عنوان سومین سفیر زن ایران در خارج از کشور گفت:در حاضر نمی‌توانم چنین انتصابی را تایید کنم.

بهرام قاسمی ،عصر روز جمعه در گفت و گویی در پاسخ به سوالی در ارتباط با برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر انتخاب سومین زن سفیر جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و انتصاب حمیرا ریگی فرماندار کنونی شهرستان قصرقند سیستان و بلوچستان به عنوان رئیس نمایندگی ایران در کشور « برونئی» با تأکید بر اینکه من در حال حاضر نمی توانم چنین انتصابی را تایید کنم، توضیح داد:

ممکن است یک زمانی به ایشان و یا تعدادی دیگر ی از بانوان پیشنهاداتی برای این سمت شده باشد و اگر ایشان چنین پیشنهادی را دریافت کرده و یا در مورد این موضوع با ایشان صحبتی شده است، تاکنون من اطلاع دقیق قابل بیانی از این موضوع ندارم .

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در ادامه با بیان اینکه به طور معمول روند انتصاب سفرا تا زمان نهایی شدن این انتصاب و انجام پروسه های متداول و دریافت موافقت دولت پذیرنده و صدور احکام لازم موضوعی زمانبر است و باید امور مربوط به مسائل اداری و دیپلماتیک این انتصاب در ایران و همچنین در کشور مقصد طی شود، ادامه داد:

انتشار اینگونه اخبار بر اساس شنیده ها که به تایید مراجع ذیربط نرسیده است از سوی برخی رسانه‌ها کاری نادرست ، غیر حرفه ای و نوعی بد اخلاقی است و می تواند تالی فاسد های بسیاری داشته باشد ، رسانه ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که همانطور که پیش از این نیز بارها مورد تاکید قرار گرفته است روند انتصاب و انتخاب یک سفیر مراحل پیچیده و طولانی خاص خود را دارد و در هنگامی که انتصاب یک سفیر به مفهوم طی تمامی مراحل و صدور احکام و دریافت ویزا و امضاء استوار نامه توسط ریاست جمهوری بعد از دریافت اگریمان انجام شد ،وزارت خارجه آن را به صورت رسمی اعلام می کند.

قاسمی افزود: بی شک یکی از سیاست های اصولی و جدی وزارت امورخارجه و شخص اقای ظریف استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت بانوان کشور در حوزه دیپلماسی است و این سیاست اغاز شده و با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد.

‌بر اساس این گزارش روز گذشته برخی رسانه ها خبر از انتصاب حمیرا ریگی فرماندار شهرستان قصرقند سیستان و بلوچستان به عنوان سومین سفیر زن ایران در خارج از کشور و اولین سفیر بلوچ اهل سنت خبر داده بودند. این رسانه ها اعلام کرده بودند که او برای ریاست نمایندگی ایران در کشور برونئی انتخاب شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا انتصاب را تایید نمیکنم .نگید فقط میگه تکذیب این دفعه گفت تائید نمیکنم .مستند خانم ریگی رو دیدم و نحوه رسیدگی به امور فرمانداری را در تلویزیون که پیگیری را خودش انجام میداد واکثرا راضی بودن

    • بدون نام

      ﺟﻤﻌه ﻫﺎ ﺑﺮﺗﺮﻳﻨﻬﺎ ﺗﻌﻂﻴﻞ ﺷﻤﺎﻝ ﺟﻮﺝ ﺑﺎﻧﻮﺷﺎﺑﻪ. ﻧﻮﺵ

    • بدون نام

      این آدم کلا درست شده واسه تکذیب کردن

    • بدون نام

      انتصابات باید بر اساس شایسته سالاری باشد و نه جنسیت. نکند فقط برای گرفتن ژست روشنفکری فقط به صرف زن بودن (و بدون طی سلسله مراتب و داشتن معلومات) به فردی پست در حد سفارت دهید. متاسفانه در مورد انتصاب سفیر ایران در یک کشور اسکاندیناوی شبهاتی در افکار عمومی وجود داشت. فردی بدون سابقه و حتی دانش رسمی روابط بین الملل و سیاسی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج