جاباما
۷۷۱۷۷۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مصائب رئال مادرید در سن‌مامسِ جدید

 بعد از وقفه بازی های ملی، رئال لالیگا را در خانه بیلبائو از سر می‌گیرد.

وبسایت نود: به نقل از مارکا، رئال مادرید یکی از دو تیم ۹ امتیازی لالیگا تا پایان هفته سوم، شنبه و از ساعت ۲۳:۱۵ (به وقت تهران) در ورزشگاه سن مامس مهمان اتلتیک بیلبائو خواهد بود. شاگردان ادواردو بریتزو در بیلبائو فصل را خوب شروع کرده اند و با ۴ امتیاز از دو بازی (بازی آن ها در مقابل رایو وایکانو به تعویق افتاد) موقتا در جایگاه ششم جدول قرار دارند. اما علاوه بر شرایط بیلبائو، مکان برگزاری این مسابقه دیگر نگرانی رئالی ها خواهد بود.

ورزشگاه سن مامس از قدیم یکی از ورزشگاه های ترسناک لالیگا برای رقبا بوده و رئال هم از این قاعده مستثنا نیست. بیلبائو از سال ۲۰۱۳ و با بهره برداری از "سن مامس جدید" صاحب ورزشگاهی مدرن شده و در همین استادیوم تازه تاسیس هم رقبا را غافلگیر می‌کند.

مصائب رئال مادرید در سن‌مامسِ جدید

از زمان بهره برداری این ورزشگاه در سال ۲۰۱۳، رئال ۵ بار در سن مامس به مصاف بیلبائو رفته و ۲ برد، ۲ تساوی و ۱ شکست را ثبت کرده است. این آمار زمانی نزدیک تر خواهد شد که بدانیم هر دو برد رئال با کمترین اختلاف ممکن به دست آمده اند.

رئال اولین بار در فوریه ۲۰۱۴ به سن مامس جدید پا گذاشت؛ در بازی برگشت دو تیم در فصل ۱۴-۲۰۱۳. رئال با گل خامس رودریگز از بیلبائو پیش افتاد اما به فاصله ۹ دقیقه ایبای گومز بازی را به تساوی کشاند تا در دیداری که رئال به دنبال اخراج کریس رونالدو ۱۰ نفره شده بود، ۲ امتیاز حساس را در باسک جا بگذارذ.

در هفته بیست و ششم فصل ۱۵-۲۰۱۴، رئال با تک گل آریتز آدوریز مغلوب شاگردان ارنستو والورده شد. این تنها برد بیلبائو در مقابل رئال در ۵ سال گذشته بوده است.

بازی رفت دو تیم در فصل ۱۶-۲۰۱۵ در هفته ششم به میزبانی سن مامس برگزار شد و رئال به لطف دبل کریم بنزما در مقابل تک گل سابین مرینو، به اولین پیروزی خود در ورزشگاه جدید دست یافت. در فصل بعد هم دو تیم در هفته بیست و هشتم و در ماه مارچ به مصاف هم رفتند و رونالدو با دو پاس گلی که به بنزما و کاسمیرو داد، زمینه ساز برتری ۲-۱ رئال در این مسابقه شد. زننده گل بیلبائو هم کسی به جز آریتز آدوریز نبود.

آخرین بازی رئال و بیلبائو در سن مامس به دسامبر ۲۰۱۷ برمی‌گردد. تیم زیگاندا که شرایط چندان مساعدی در جدول نداشت، رئال را با تساوی بدون گل متوقف کرد. سرخیو راموس در دقیقه ۸۶ با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.

این دیدار همچنین مقابل ادواردو بریتزو با تیمی است که اصلا خاطرات خوبی از آن ندارد. تیم های بریتزو (سلتاویگو و سویا) در ۶ بازی مقابل رئال ۲۳ گل دریافت کرده اند. (از جمله شکست ۷-۱ سلتای بریتزو در سانتیاگو برنابئو) بریتزو که فصل قبل هدایت سویا را بر عهده داشت در بازی خارج از خانه در برنابئو به علت درمان بیماری سرطان خویش حضور نیافت و سویا تحت هدایت دستیار بریتزو، ارنستو مارکوچی با شکست ۵-۰ از برنابئو بدرقه شد.

اما حضور در سن مامس خاطرات خوبی را برای جولن لوپتگی تداعی می‌کند. در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۱۴-۲۰۱۳، پورتوی تحت هدایت لوپتگی با اتلتیک بیلبائو هم گروه بود. بعد از برتری ۲-۱ در بازی رفت، پورتو در هفته چهارم به سن مامس آمد و با نمایشی برتر، بیلبائو را با دو گل شکست داد. از آن گروه پورتو با ۱۴ امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد و بیلبائو با ۷ امتیاز، به عنوان تیم سوم راهی لیگ اروپا شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج