۷۷۱۸۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چین: جنگ تجاری به ضرر آمریکا است

سخنگوی وزارت خارجه چین موضع کشورش در مساله اصطکاک تجاری چین و آمریکا را روشن و همیشگی عنوان کرد و گفت: ما همواره تاکید می کنیم جنگ تجاری نه تنها مساله ای را حل نمی کند بلکه به ضرر دیگران و شروع کننده آن است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه چین موضع کشورش در مساله اصطکاک تجاری چین و آمریکا را روشن و همیشگی عنوان کرد و گفت: ما همواره تاکید می کنیم جنگ تجاری نه تنها مساله ای را حل نمی کند بلکه به ضرر دیگران و شروع کننده آن است.

'گنگ شوانگ' روز جمعه در یک کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در تشریح این موضوع از یک ضرب المثل چینی بهره گرفت که می گوید «برای کشتن هزار نفر از دشمن، ۸۰۰ نفر خود را به کشتن دادن».

او افزود: در این موضوع نیز بحث دربارۀ خسارت هزار نفری یا ۸۰۰ نفری معنی ندارد بلکه دو طرف بازنده هستند.

گزارش ها حاکی است که آمریکا معتقد است خسارات آمریکا از جنگ تجاری، نسبت به خسارات وارد شده به چین کمتر و فشاری که چین تحمل می کند از فشاری که بر آمریکا وارد می شود بیشتر است.

واشنگتن همچنین می گوید اقتصاد چین در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته است به طوری که بازرگانی و سرمایه گذاری این کشور در حال فروپاشی است.

گنگ شوانگ در این باره گفت: در جلسۀ استماع شواهد افزایش احتمالی تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چین که چندی پیش برگزار شد، اکثر نمایندگان حاضر در این جلسه معتقد بودند افزایش تعرفه به مؤسسات آمریکا زیان وارد کرده و حتی برخی اصناف را از بین خواهد برد.

او گفت: در نظرات کتبی اتاق بازرگانی آمریکا آمده است افزایش تعرفه، خسارات آشکاری بر مصرف کنندگان، کارگران، موسسات و اقتصاد آمریکا وارد خواهد کرد.

به گفته وی در میان هزار و ۴۰۰ مورد نظر دریافت شده از دفتر نماینده تجاری آمریکا، اکثریت معتقدند که افزایش تعرفه بر هزینه زندگی مردم آمریکا از گهواره تا گور خواهد افزود.

گنگ شوانگ ابراز امیدواری کرد تصمیم گیرندگان آمریکا بتوانند با دقت، خواسته های صنایع و مصرف کنندگان آمریکا را بشنوند و باور جامعه جهانی به چندجانبه گرایی و تجارت آزاد را درک کنند و هر چه زودتر به منطق بازگشته و به رفتار یکجانبه گرایانه و حمایتگرایانه تجاری خاتمه دهند.

سخنگوی وزارت خارجه چین به نقل از داده های جدید منتشر شده خاطر نشان کرد اقتصاد چین از لحاظ کلی باثبات است و وضعیت اساسی آن که بر پایه ثبات بهبوده یافته، تغییری نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج