۷۷۱۸۲۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

فیلم «ویرانگر»، ویرانگرانه پیش می‌رود

نسخه تازه «ویرانگر» که از روز گذشته (جمعه ۲۳ شهریور) در بخش‌های وسیعی از جهان به نمایش درآمد، حرکت خود را بسرعت به‌سوی صدر جدول آثار پرفروش آغاز کرده و دوشنبه این هفته که آمار این منطقه اعلام می‌شود، بعید است فیلم دیگری بتواند از آن پیشی بگیرد.

روزنامه ایران: نسخه تازه «ویرانگر» که از روز گذشته (جمعه ۲۳ شهریور) در بخش‌های وسیعی از جهان به نمایش درآمد، حرکت خود را بسرعت به‌سوی صدر جدول آثار پرفروش آغاز کرده و دوشنبه این هفته که آمار این منطقه اعلام می‌شود، بعید است فیلم دیگری بتواند از آن پیشی بگیرد. به نظر می‌رسد «ویرانگر» حتی «آسیایی‌های دیوانه ثروتمند»، «The Meg» و فیلم ترسناک «راهبه» را که درهفته‌های اخیر پیشتازبوده‌اند، تحت‌الشعاع قرار دهد.

فیلم «ویرانگر»، ویرانگرانه پیش می‌رود

«ویرانگر: شکار شکل گرفته است» قسمت چهارم از این سری فیلم‌های حادثه‌ای و علمی- تخیلی، در بردارنده هیولاهای ویژه‌ای است و اگر دو نسخه «بیگانه مقابل ویرانگر» را هم وارد محاسبات خود کنیم، این ششمین فیلم از این مجموعه به‌شمار می‌آید. فیلم نخست در سال 1987 با بازی آرنولد شوارتزنگر در نقش اصلی عرضه شد و به موفقیت زیادی درگیشه‌ها رسید و سپس دو اثر دنباله‌ای با نام‌های «ویرانگر2» و «ویرانگران» در سال‌های 1990 و 2010 بدون آرنولد روانه بازار شدند که هیچ‌یک حضور و فروش موفقی نداشتند.

از بازیگری تا کارگردانی

فیلم فعلی توسط شین بلک کارگردانی شده و سناریوی آن را بلک همراه با فرد دکر نوشته است. بلک همانی است که 31 سال پیش یک نقش جنبی و درجه دوم را در فیلم اوری‌ژینال بازی کرد.

جان دیویس هم که از تهیه‌کنندگان اصلی هر 3 قسمت قبلی بوده، باز با همین عنوان به صحنه فیلم چهارم باز می‌گردد و بازیگران این فیلم که دیگر اثری از آرنولد بین‌شان نیست، بوید هالبروک، تره وانته رودز، کیگان مایکل کی، اولیویا مان، تامس جین، الفی الن و استرلینگ کی‌براون هستند و فیلمبرداری و تدوین تصاویر به ترتیب با لاری فونگ، هری بی‌میلر و بیلی وبر بوده است.

نجات شهر کوچک

در موضوعی که بی‌شباهت با قصه هر سه قسمت و بهتر بگوییم هر 5 بخش «ویرانگر» قبلی نیست، یک گروه از مزدوران بین‌الملل و سرکوبگران اجتماعی که در ازای مبالغی حاضرند برای هرکسی آدم بکشند، دست به دست هم می‌دهند تا یک شهر کوچک را از بلای هجوم‌های مکرر هیولاها و موجودات کریه ویرانگر رهایی بخشند.

«ویرانگر: شکار شکل‌گرفته است» روز 17 شهریورماه امسال در جشنواره بین‌المللی و معتبر تورونتوی کانادا که همچنان جریان دارد، برای نخستین بار اکران شد و در اکثر نقدهای کارشناسان بواسطه نمایش‌های فردی و شدت و حدت برخوردها و بار سرعت و اکشن فیلم، مورد تحسین واقع شد، اما موضوع شلوغ و همچنین تعدد حوادث موازی، شخصیت سازی‌های ناکامل و یک بخش پایانی مبهم باعث شده انتقاداتی هم از فیلم صورت پذیرد.

نگرش دوم سبب شده کمپانی‌ فاکس که تهیه‌کننده و مسئول توزیع این فیلم است، به 30 میلیون دلار فکر کند. هزینه تولید فیلم حدود 90 میلیون دلار بوده است.

قیاس‌ها و رقم‌ها

تهیه‌کنندگان فیلم امیدوارند که این فیلم از آخرین ورسیون «بیگانه» که با نام تکمیلی «Covenant» در اردیبهشت ماه امسال به نمایش درآمد، کمتر نفروشد و به آغاز اکران 1/36 میلیون دلاری آن فیلم برسد. پیش تر«ترمیناتور: پیدایش» در 5 روز نخست اکران فروش 4/42 میلیون دلاری را با 3783 سالن در سطح امریکا و کانادا تجربه کرده بود و حالا ویرانگر کار خود را با بیش‌از 4 هزار سالن در امریکای شمالی آغاز می‌کند.

البته چندی پیش در بازسازی فیلم «مومیایی» به‌رغم اضافه شدن تام کروز معروف به جمع بازیگران فیلم و در اختیار داشتن 4035 سالن در امریکای شمالی، شروع اکرانی بالاتر از 6/31 میلیون دلار به ثبت نرسید. اینها می‌گوید، صدرنشینی بسیار محتمل «ویرانگر» جدید در سنیماهای امریکا و برخی کشورهای دیگر ممکن است با بعضی خدشه‌های آشکار و نکات منفی متعدد همراه شود و شرینی یک پیروزی خیره‌کننده و تام و تمام را از فیلم می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج