۷۷۱۸۲۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

امسال کمتر خودرو وارد شد؟

طبق آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران، طی ۵ ماه ابتدایی امسال، در مجموع ۱۲ هزار و ۵۱۲ دستگاه انواع خودرو از ۲۰ کشور دنیا به ایران وارد شده است که ارزش آنها حدودا ۳۴۵ میلیون دلار برآورد می‌شود.

دنیای اقتصاد نوشت: طبق آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران، طی ۵ ماه ابتدایی امسال، در مجموع ۱۲ هزار و ۵۱۲ دستگاه انواع خودرو از ۲۰ کشور دنیا به ایران وارد شده است که ارزش آنها حدودا ۳۴۵ میلیون دلار برآورد می‌شود.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، در مجموع ۳۷ هزار و ۶۲۳ دستگاه انواع خودرو سواری به ارزش ۹۳۶ میلیون دلار به کشور وارد شده بود. با این حساب، در این مدت ارزش دلاری واردات خودرو به کشور نیز با افت بیش از ۶۳ درصدی روبه‌رو بوده است. بر این اساس، رقم واردات از ۹۳۶ میلیون دلار طی پنج ماه نخست سال گذشته به ۳۴۵ میلیون دلار در مدت مشابه امسال رسیده و این موضوع، نشان‌دهنده کاهش ۵۹۱ میلیون دلاری ارزش دلاری واردات خودرو به ایران است.

با در نظر گرفتن عدد ۳۴۵ میلیون دلار به‌عنوان رقم واردات خودرو به کشور طی پنج ماه نخست امسال، مشخص می‌شود ارزش هر خودرو وارداتی در این بازه زمانی، به‌طور متوسط کمتر از ۲۸ هزار دلار بوده است. طبق قانون، در حال‌حاضر ورود خودروهای دارای قیمت بیش از ۴۰ هزار دلار به کشور ممنوع است.

با توجه به اینکه در ۵ ماه نخست سال گذشته ۳۷ هزار و ۶۲۳ دستگاه خودرو به ایران وارد شده بود، آمار جدید نشان می‌دهد ورود خودروهای خارجی به کشور طی بازه زمانی مشابه امسال، افت شدیدی را تجربه کرده است. با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود واردات خودرو به ایران در ۵ ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۶۷ درصد کاهش داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج