۷۷۱۹۴۲
۲۷ نظر
۵۰۱۰
۲۷ نظر
۵۰۱۰
پ

نماینده مجلس: ۱۶۰ هزار خودرو احتکار شده است

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا ۱۶۰ هزار خودرو را احتکار کرده‌اند، گفت: خودروسازان تلاش دارند ورشکستگی خود را از این طریق حل کنند؛ این کار اختلاس است.

خبرگزاری مهر: رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا ۱۶۰ هزار خودرو را احتکار کرده‌اند، گفت: خودروسازان تلاش دارند ورشکستگی خود را از این طریق حل کنند؛ این کار اختلاس است.

امیر خجسته با تاکید بر لزوم شفافیت گفت: تمام سیستم هایی که برای شفافیت در کشور به کار گرفته شده است به نوعی مورد استفاده قرار می گیرد که در عمل منجر به عدم شفافیت می شود.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: پیچیدگی گمرکات باعث پیچیدگی در روند کارها و افزایش قاچاق شده است. کشور های پیشرفته ۶ تا ۷ گمرک دارند اما در کشور ما بیش از ۲۰ گمرک وجود دارد اما شفافیت اقتصادی در گمرک وجود ندارد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری ادامه داد: سیستم های اطلاعاتی گمرک را زیر ذره بین قرار داده اند و وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و سازمان بازرسی در راستای شفافیت گمرک اقدامات اساسی انجام داده اند. به رئیس گمرک نیز گفته ایم که ما به دنبال شفافیت هستیم.

وی افزود: برای شفافیت اقتصادی باید مدیرانی سالم داشته باشیم؛ وقتی رئیس یک گمرک در فلان بندر شبکه ایجاد کرده و خودرو را به صورت قاچاق وارد کشور می کند امکان اجرای شفافیت در گمرکات وجود ندارد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری اظهار داشت: قاچاقچیان از آلمان و چک کریستال وارد کشور می‌کنند بعد مارک چینی می‌زنند زیرا این کالا اگر از اروپا وارد شود مشمول ۱۷۶ درصد حقوق گمرکی است اما اگر از چین وارد شود، مشمول صفر تا ۱۰ درصد حقوق گمرکی خواهد شد.

خجسته اولین عامل شفاف سازی را قرار گرفتن افراد سالم در پست‌های مدیریتی خواند و گفت: وقتی مدیر ناسالم وارد یک مجموعه می‌شود برای انجام فساد از نگهبان تا همه کارمندان را آلوده می‌کند تا به اهداف شوم خود برسد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری با تاکید بر اینکه فعالیت های اقتصادی باید در اتاق شیشه ای انجام شود گفت: بانک مرکزی ۴۴ میلیارد دلار برای واردات، ال سی باز کرده و ثبت سفارش انجام شده اما کالایی وارد کشور نشده است. متاسفانه بانک مرکزی و وزارت صنعت تاکنون حاضر به انتشار این لیست نشده اند.

وی با تاکید بر اینکه افراد رانت خوار مخالف شفافیت هستند، گفت: ایران خودرو و سایپا ۱۶۰ هزار خودرو را احتکار کرده اند و به تازگی راضی شده‌اند که ۹۰ هزار خودرو را وارد بازار کنند. خودروسازان ورشکسته تلاش دارند ورشکستگی خود را از این طریق حل کنند، این کار نوعی اختلاس است که با دلار دولتی ۴۲۰۰ تومانی قطعات خودرو را خریداری می‌کنند اما با قیمت دلار آزاد خودروها را به فروش می‌رسانند.

خجسته گفت: شرکت‌های خودروساز باید به صورت شفاف اعلام کنند که چند هزار خودرو در انبارها دارند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری با تاکید بر اینکه قوه مقننه و قوه قضائیه باید به شفافیت تن بدهند گفت: متاسفانه مجلس با مخالفت با طرح شفافیت آراء نمایندگان به شفافیت تن نداد. روند طولانی بررسی پرونده های فساد اقتصادی در قوه قضائیه هم نمایانگر مقاومت ها در برابر شفافیت است.

وی ادامه داد: ۵۰۰۰ خودرو خارجی در یک قسمت و ۳۵۰۰ خودروی خارجی در قسمتی دیگر در سلفچگان شناسایی شده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری گفت: وزیر صنعت در اولویت استیضاح بود اما به دلایلی استیضاح ایشان به تاخیر افتاد. در ابتدای مهر ماه استیضاح وی در دستور کار قرار خواهد گرفت. رانت های مربوط به ثبت سفارش ها، واردات خودرو های خارجی و مشکلات بازار خودرو همه ناشی از عملکرد این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: باید تکلیف معاون وزیر صنعت مشخص شود زیرا فردی است که در همه این موارد دست دارد؛ در تعجبم که چنین فردی چرا باید آزاد باشد؟ این فرد باید به قوه قضائیه پاسخگو باشد.

ثبت سفارش خودرو یک بخش از مشکلات است. در حال حاضر در بازار سلطان شکر، سلطان حبوبات، سلطان دام و طیور، سلطان لاستیک وجود دارد؛ این افراد برای واردات ال سی باز می‌کنند اما به قیمت بازار آزاد محصولات وارداتی خود را به فروش می رسانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مشایی

      سرچشمه همه احتکار و فساد در خود دولت روحانی است نمایندگان اگر راست میگویید نتیجه سوالتان از روحانی چه شد فقط یک نمایش اجرا کردید و تمام شد. خودتان با دولت شریکید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از اسمت معلومه که تفکر احمقانه رو از کجا به ارث بردی , یادمون نرفته اون آقای بگم بگم که هشت سال کشور در اختیارش بود گفت پراید کیلو چند ؟ وهیچ غلطی هم نکرد خودروسازان اگر در چاه ورشکستگی افتاده باشند مطمئن باش که در دولت بگم بگمهای رفیقت مموتی به این وضعیت دچار شدند , خدا لعنت بکنه اون کسی رو که با نفاق و دورویی و با حلقه انحرافی اطرافش کشور رو به این روز انداخت

    • بدون نام

      بله اگر نماینده مجلس که با رای مردم وارد مجلس شدند نگاهی به پشت سرشان میکردند اوضاع این طور نبود اگر از حق مردم دفاع میکردند تعرفه واردات خودرو بر میداشتند خودرو ساز که با وزیر صنعت دستشان داخل یه کاسه هست با این سایتهای بی مدیریت هر روز یه قیمت میذارن پدر مردم در نمی آوردند

    • بدون نام

      تقصیر مردمه که اینا را و میخرن از ماست که بر ماست.

    • بی نام

      صنعتی که هر سال بخواد بدهی بالا بیاره و هی دولت جورش را بکشد و از جیب مردم بهش وام بده از طرفی بعد از۵۰ سال سابقه قدرت تولید محصول قابل رقابت در بازار جهانی را ندارد به چه درد میخورد؟
      البته بنده میدانم مافیای خودرو که سود کلانی به جیب می‌زنند تلاش در حفظ این به ظاهر صنعت دارند.
      ما خودرو سازی را همزمان با کشور کره شروع کردیم اونا کجان ما کجا؟ اگر طبق روال عادی هر سال مقداری از تعرفه گمرکی را کم کرده بودند و الان واردات خودرو آزاد بود هم از شر زالوها خاص شده بودیم هم شاید میشد اسم صنعت را برای خودرو به کار برد
      اما دریغ

    • مهران

      راست میگه وزیر صنعت باید برکنار شده و معاونش باید محاکمه و اعدام گردد.

    • حسن

      از مقام معظم رهبری خواهشمندم اشخاص معتمدی را جهت پیگیری مواردی که مطرح شده تعیین فرمایند.افرادی مانند این نماینده محترم اگر حمایت شوند به حل مشکلات کمک خواهند کرد.

    • بدون نام

      همه مدیران دولتی دزد هستن یا ژن دزدی دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیام یعنی این .فقط اعدام باید گردد نداشت

    • بدون نام

      آقای خجسته ممنون که خبر رسان خوبی شده ای انشاءالله دور بعدی در صدا وسيما استخدام میشی مرد حسابی مردم مطلع هستند لازم نیست تو یکی مخبر باشی البته برای شما مجلس نشین این بزرگترین عملکرد است ممنون. ای زحمتکش بزرگوار

    • محمد

      دوستان دقت کنید.
      احتکار علت نیست.
      احتکار معلوله.
      احتکار باعث اقتصاد خراب نشده.
      اقتصاد خراب باعث شده که تاجران احتکار کنن.
      درمان این درد نیاز به تصمیمات خطیر داره.

    • بدون نام

      این همه احتکار و اختلاس از بی عرضگی نمایندگان هست که مثل کلم تشریف دارند فقط فکر منافع خود هستند اگه به موقع قانونی بود الان اینطور نمیشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم 40 سال است دارند قانون تصویب می کنند . نمی دانم شاید برای کل زمین دارن قانون می نوبسند.

    • بدون نام

      ریاست کمیسیون صنعت در مجلس تو را بجان بچه ات .
      اگر اطلاع شما اینکه ۱۶۰ هزار خودرو احتکار کردن راست .
      کوتاه نیایید . مردم پول خودشان را دوسال بند کردن جواب نمی دهند . این بدبخت ها جدید که روفتن ثبت نام کردن به چه امیدی این کار را کردن .
      آقای امیر خجسته اگر هدف شما فقط گرفتن توجه مردم به خودتان برای دریافت آرا بیشتر مردم برای راه یابی به مجلس است . خدا از شما نگذرد . و الهی خداوند شما را ناکام بگذارد .

    • امیرهوشنگ تووه ای

      لازم است این افراد محتکر و رانت خوار معرفی و مجازات شوند و تمام اموالشان مصادره و اعدام شوند ۰ یه عده پست فطرت که ارامش و امنیت شون مدیون ایثار و خون شهداست دارند خون ملت را می مکند قوه قضاییه باید برخورد شدبید تر و اقدامات پیشگیرانه را تسریع بخشد وگرنه در افکار عمومی شربک جرم تلقی و ملت بشدت ناراضی هستند از این همه رانت و احتکار و اختلاس خدا نابود کند دشمنان این ملت را چه داخلی چه خارجی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین دقیقا

    • بدون نام

      پس شما نمایندگان به چه دردی میخورید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لای جرز دیوار

    • بدون نام

      هرچه میخوام پشتیبان دولت باشم نمیشه که نمیشه کاری میکنن که طرف امریکا باشم بیاد عدالت برقرار کنه تو ایران..این تحریم امریکا خواست خداست چون دولت داره ظلم میکنه علیه هشتاد میلیون ادم خدا دولت رو میبینه یا هشتادمیلیون ادم مظلوم

    • بدون نام

      اگر مدیران فاسد نیستند چرا تحقیق و تفحص از خودرو سازی انجام نشد چرا وزیر صنعت استیضاخ نشد

    • بدون نام

      بنده دو سال یک کاری اداری داشتم.که دوندگی کردم و به این نتیجه رسیدم تمامی کارکنان و مدیران اهل رشوه هستند و دزد و ریاکاران خوبی هم هستند

    • سعیدا

      گرفتی مطلبو خواستن وزیر صنعت رو استیضاح کنند بنا به دلایلی انجام نشد بگرد دنبال پرتغال فروش تو سه قوه

    • بدون نام

      اقا پس چرا فانون را درست نمیکنید ؟
      باید قوانین بشکلی تدوین شود که هیچکس جرعت نزدیک شدن به این تخلفات را نداشته باشد حرف زدن چه فایده داره شما مجلس رفتی برای اینکار نه حرف زدن .

    • بدون نام

      سانسورچی!!!!

    • بدون نام

      سانسورچی!!!!

    • بی نام

      اقا تا مردم باور نکردند زود تکذیبش کن

    • بدون نام

      پروفسور این حرفارو میزنی ک مردم کاری کنن مردم چ کاری از دستشون بر میاد پس شماها چکارید مگه نماینده نیستبد چرا جلوشونو نمیگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج