۷۷۲۰۶۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

روشن ایرماتف؛ داور خوش یمن برای ایرانی‌ها

قضاوت بازی پرسپولیس - الدحیل برعهده روشن ایرماتف داور ازبک خواهد بود؛ کسی که در این سال ها برای فوتبال ایران خوش یمن بوده است.

ورزش سه: روز دوشنبه تیم پرسپولیس در حالی به مصاف الدحیل خواهد رفت که با پیروزی در این دیدار می تواند به جمع ۴ تیم برتر آسیا صعود کند و یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود؛ اما غلبه بر قهرمان تمام جام های فوتبال قطر کار آسانی نخواهد بود.

شاید تنها نکته مثبت دراین میان، قضاوت روشن ایرماتفی باشد که در این سال ها قضاوت های کم نوسانی داشته و یکی از بهترین داوران فوتبال آسیا است. او در سال های قبل داوری خوش یمن برای ایرانی ها محسوب می شد و فارغ از این، می توان امیدوار بود با قضاوت این داور ازبک، اشتباه داوری در این بازی به کمترین حد ممکن برسد.

ایرماتف داور باتجربه ازبکستانی است که ۴۱ سال پیش در تاشکند به دنیا آمد؛ شهری که آن زمان جزو کشور شوروی بود. او در طول دوران قضاوتش ۱۰ بار سوت طلایی فوتبال ازبکستان را به دست آورد و ۵ بار هم بهترین داور فوتبال آسیا شد. وی تنها داور آسیایی است که بیش از ۱۰ بار در جام جهانی قضاوت کرده و از این حیث رکورددار است.

این داور ازبک بازی ایران - قطر در جام ملت های ۲۰۱۵ را سوت زد که با پیروزی تیم ملی ایران به پایان رسید. وی همچنین داور بازی ایران - عراق در جام ملت های ۲۰۱۱ بود. او که چند بار به ایران آمده و رابطه خوبی با تماشاگران ایرانی دارد، ۴ سال پیش قضاوت بنجامین ویلیامز در بازی ایران - عراق را پر اشتباه عنوان کرد و گفت در این بازی اشتباهات تاثیرگذاری وجود داشت. وی همچنین برای نماینده های ایران در مسابقات آسیایی آرزوی موفقیت کرده بود.

او چند سال قبل یکی از پرتماشاگرترین بازی های تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را که بین پرسپولیس و الغرافه بود قضاوت و در جریان این بازی فرهاد مجیدی مهاجم تیم قطری را با کارت قرمز جریمه کرد.

روشن ایرماتف فصل گذشته بازی الهلال - الریانی را سوت زد که دیداری سرنوشت ساز برای پرسپولیس محسوب می شد. در شرایطی که گمان می رفت قطری ها تمام تلاششان را برای تطمیع برگزار کنندگان بازی انجام دهند و بازی را به نفع خودشان خاتمه بخشند، آن دیدار با پیروزی الهلال به پایان رسید تا پرسپولیس راهی مرحله حذفی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین امیری

      کلا چهل سالشه چجوری بیش از ده بار تو جام جهانی قضاوت کرده؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج