۷۷۲۰۶۴
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

انتقاد شدید سلیمی نمین از صدا و سیما

عباس سلیمی‌نمین در یادداشتی رسانه ملی را به رعایت سه اصل "مبانی عزاداری"، "شیوه عزاداری" و "استفاده از سخنرانان و مداحانی که مهر تعلق به یک قشر خاص بر پیشانی‌شان نخورده باشد" توصیه کرد.

نامه نیوز نوشت: عباس سلیمی‌نمین در یادداشتی رسانه ملی را به رعایت سه اصل "مبانی عزاداری"، "شیوه عزاداری" و "استفاده از سخنرانان و مداحانی که مهر تعلق به یک قشر خاص بر پیشانی‌شان نخورده باشد" توصیه کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

مدیریت جمعی و چرخشی بر پایه به‌رسمیت شناختن آرای گوناگون در کنار برکات فراوانش زمینه‌ها و بسترهای برخی واگرایی‌ها را نیز به مثابه آفت فراهم می سازد؛ به ویژه در جوامعی که تمرین چشمگیر و سابقه مشارکت گسترده آحاد ملت در سرنوشت خود را ندارند.

در چنین شرایطی به جایگاه فوق‌العاده ارزش‌های والای معنوی -که همچون چتری فراگیر از قابلیت تقویت همگرایی و گردهم آوردن صاحبان سلایق مختلف برخوردارند- بیشتر واقف می‌شویم. ایامی همچون محرّم و رمضان و مناسبت‌هایی مانند عاشورا و لیالی قدر ظرفیت‌هایی‌اند که عموم جامعه را به "یک‌جهت شدن" دعوت می‌کنند و اشتراکات را در آنان برجسته می‌سازند.

بنابراین صیانت از چنین سرمایه‌های عظیم و گراسنگ وظیفه مبرم همه اندیشمندان و متولیان فرهنگی است. نباید فراموش کرد که جامعه بخشی از بن‌مایه اعتقادی و مذهبی‌اش را از طریق فرهنگ و تاریخ دریافت می‌کند و بخش دیگرش را به واسطه تعاملات روزآمد.

عالمان، نویسندگان و به طور کلی صاحبان فضل و دانش وظیفه پژوهش، گردآوری و پالایش در منابع دیرینه را بر عهده دارند، کما این که صاحبان رسانه -اعم از سنتی و جدید (منابر و جراید) - به‌ویژه رسانه ملی وظیفه ایجاد جاذبه بیشتر برای یافته‌های روزآمد جامعه را بر دوش دارند.

اکنون یک بار دیگر وارد محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، شده‌ایم؛ ماهی که ارزش‌های والای معنوی آن متعلق به همه جامعه بلکه بشریت است. وجود خیل مخاطبان مشتاق در بحث بازتاب تکریم از بزرگ‌پرچمدار آزادگی ایجاب می‌کند که به‌ویژه در رسانه ملی سه اصل، به‌طور جدی مورد مراقبت قرار گیرد: "مبانی عزاداری" که با خرافه و تحریفات همراه نباشد، "شیوه عزاداری" که با روش‌های هیجان برانگیز کاذب درهم نیامیخته باشد و در نهایت "استفاده از سخنرانان و مداحانی که مهر تعلق به یک قشر خاص بر پیشانی‌شان نخورده باشد".

این که هر گرایشی محافل عزاداری خودشان را داشته باشند مقوله‌ای است خارج از حوزه این بحث، اما زمانی که رسانه ملی در مقام انتخاب و گزینش برای انعکاس برمی‌آید می‌بایست پای‌بندی به مصالح ملی را به دقت و با حساسیت ویژه به نمایش بگذارد. حال آن که متاسفانه دست اندرکاران آن در چنین ایامی که بیش از هر زمان به وحدت نیازمندیم در روز اول محرم از مداحی مستند پخش می کند که نماد ساختارشکنی و ورود به عرصه ای کاملاً بیگانه با سیاست ورزی است.

کسی که هم در دولت گذشته به دلیل کم ظرفیتی در هضم مسائل سیاسی حکم قتل صادر کرده است و هم در دولت کنونی، بر اساس کدام فراگیری به عنوان شاخص در رسانه ملی مطرح می‌شود؟! البته صدافسوس؛ فردی با لحن و صدایی دلنشین، کم بصیرتی و کم تحملی سیاسی خود را خدمت به اهل بیت اولویت می بخشد.

همان گونه که اشاره شد، ارزش‌های والا متعلق به همه جامعه است. رسانه ملی اگر درک درستی از نقش خود در ترویج این ارزش‌ها در میان آحاد ملت و پای‌بندی به مصالح ملی بر این مبنا داشت قطعاً چنین فردی را که هم هنجارشکن و هم به غیر اصولی‌ترین شکل ترویج‌کننده نفرت در جامعه است تابلو روز اول محرم خود قرار نمی‌داد.

برای ترویج ارزش‌های والا ابتدا باید به جلب اعتماد همه اقشار همت گماشت، اما با چنین گزینش‌هایی آیا می‌توان به همه دل‌ها راه یافت؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یعقوب

      بنازم ماهواره خیلی وقته صداسیما میلی نگاه نمیکنم بااین برنامه الکیاش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خیلی خوبی

    • میلاد

      آقای سلیمی نمین چکاره است شغلشون چیه تو هر موضوعی نظر می دهند.یکی بگه شغلش چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای سلیمی نمین از اصولگراین پر و پا قرص بوده و هست همچنین از حامیان اصلی صدا و سیمای ملی است ولی آش صدا و سیما آنقدر شور شده که صوای ایشان هم درآمده. البته باید بگم هنوز مونده تازه الان جاهای خوبشه کمی تحمل

      • بدون نام

        صدا سیما ففط هزینه گشورو داره می بلعه هیچ ثمری هم نداره با هزینه اون میشد هزاران اپارتمان مجانی ساخت داد دست ندارها

    • بدون نام

      حیف این همه پول که برای صداوسیما ی مزخرف به هدر میره

    • بدون نام

      مگه تلویزیون باهاتون تماس نگرفته؟ شما در این ایام میگی رسانه متعلق به همه و .......؟! مردم هیئت میرن .. فقط: مرحوم جاج اقا طبا طبایی خیلی تاکید میکرد که نوحه خونی با سین سین سین خیلی وهن است و اخر بی احترامی است به سیالشهدا ( ع) .بگو تلویزیون پخش نکنه و رعایت کنه!! من که خاموش کردم و کنترلشم انداختم دور که الاف نشم .

    • علی

      سلام، کاملاً با این حرف آقای سلیمی نمین موافقم، آقای ارضی بطور متوسط هر ماه چند نفر و گروه رو به فحش و تهمت میبنده ولی همچنان در صدا و سیما حضور فعال داره در صورتی که شاید نیم میلیون از جمعیت ایران از این آقا دل خوشی ندارن، امام علی و ایمه اطهار علیهما السلام حتی ناسزا به دشمنانشون رو هم منع کردن بعد مداحشون اینجوری، کاش فقط به محرم نگاه جناحی و یکجانبه نداشته باشیم...

    • بدون نام

      یه چیز یادم رفت اقای سلیمی خوبی شما و هنوزم قبولت دارم اگر : حالی تلویزیون بکنید که تمام صنعت صوت و تصویر و این همه امکانات را اگر کنار بگذارند ؛ چطور میشه؟ با بلند گو دستی اخبار و یا سخنرانی و مداحی میشه؟! اینقدر بیگانه و اجنبی رو با نشون دادن فلان لباس سخنران و پای منبری ....خودشون میدونن ..!! مثل سید احمد خمینی؛ تو محرم هم دست از بازی بر نمیدارن ؟

    • مریم

      ببخشید که صدا و سیما هم از بالا دستور میگیره....

    • بدون نام

      همش عزاداری اونوقت فقط مجریان با اون خنده های مصنوعی میان وار نشاط در جامعه حرف میزنن

    • بدون نام

      کیو میگه؟صدا سیما میلی

    • بدون نام

      احسنت آری اگر اینگونه که ایشان پشنهاد داده اند شود ایام الله می شود مایه وحدت ملت

    • بدون نام

      اقا میلاد کاربر۱۷/۴۴ بجا تعصبی بودن دلیل غلط درست بودن مطلب بگو بفهمیم نبایدکسی حرف زد سرب به دهنش ریخت ایشون نماینده مجلس است و کاملا حرفش بجاست دلیلش هم این است که این اقایان در مملکت نه مسئولیت نه کار و حتی مداحی اهلبیت را هم نمیکنند به بهانه مداحی تملق و چماق بدست و دوقطبی کردن جامعه مفتخوری و تاجیبشان را پر کنندحتی سواد درست حسابی وشناخت از معانی کلمات را هم ندارند دقت کنی بیشتر کلاماتشان توهین به اهلبیت خودشان را مدعی و وارث دین میدانند به رای ملت ومنتخب ملت هم که علنی توهین میکنند

    • ایرج

      سلام
      جناب نمینی ازاین دوراندیشی واظهارنظرمنصفانه شما سپاسگزارم ،،اگرواقعیت رابخواهیم مطرح کنیم این است که بخشی ازصداوسیما رفتاراًبانردم این کشورگویا دشمنی داردهرجا که مردم ازموضوعی دل رنج میشوندصداوسبما دقیقاًبرعکس عمل میکندومیخواهدبرآن زخم نمک بپاشد ،ازاین رفتاردوبرداشت میتوان کرد،اینکه ازمطالبات مردم بیخبرندویااینکه سرعنادبامردم دارندواحتمال دیگراینکه برای اهداف دیگران عمل میکنند،اما بدانیم گذردوران روزی همه چیزرا اثبات خواهدکردوهمه انگشت بدهان خواهیم شد وااسفا سرخواهیم داد.

    • بدون نام

      چرت و پرت ها ارزش انتشار داشت؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج