۷۷۲۲۴۷
۱۰۴ نظر
۵۰۰۳
۱۰۴ نظر
۵۰۰۳
پ

حمله دسته جمعی به نماینده ایران در اسکار

هیئت انتخاب فیلم و بنیاد فارابی برای رقابت در رشته بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار با معرفی فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی «وحید جلیلوند» ضمن نادیده گرفتن فیلم «به وقت شام» پازل غرب برای نمایش چهره‌ای فلاکت‌بار از جامعه آن هم در ۴۰ سالگی انقلاب را تکمیل کرد.

روزنامه جوان: هیئت انتخاب فیلم و بنیاد فارابی برای رقابت در رشته بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار با معرفی فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی «وحید جلیلوند» ضمن نادیده گرفتن فیلم «به وقت شام» پازل غرب برای نمایش چهره‌ای فلاکت‌بار از جامعه آن هم در ۴۰ سالگی انقلاب را تکمیل کرد.

حمله دسته جمعی به نماینده ایران در اسکار

روز جمعه بنیاد فارابی طی بیانیه‌ای به صورت رسمی اعلام کرد که فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار ۲۰۱۹ معرفی می‌شود.

دونالد ترامپ اخیراً در مصاحبه با نشریه بلومبرگ با طرح این ادعا که سیاست‌های او ممکن است به فروپاشی ایران بینجامد، گفته بود: «وقتی من اینجا آمدم مسئله این بود که چه موقع آن‌ها (ایران) در خاورمیانه مسلط می‌شوند، اما اکنون فشار‌های ما بر مردم ایران جواب داده و مسئله فعلی این است که آن‌ها می‌توانند دوام بیاورند یا خیر».

حال باید پرسید که معرفی فیلم تلخ و سیاه «بدون تاریخ، بدون امضا» به آکادمی اسکار که به تنهایی خبر بسیاری از رسانه‌ها می‌شود، در این شرایط چه نسبتی با منافع ملی دارد. آیا در این شرایط تماشای «به‌وقت شام» توسط هزاران عضو آکادمی اسکار در راستای منافع ایران بود یا فیلمی که از جامعه ایران ویرانه‌ای رو به زوال به تصویر می‌کشد.

مردارخواری بهتر از «به وقت شام»

تناقضات آشکار و مدعا‌های متناقض در بیانیه اعلامی گروه انتخاب فیلم به اسکار تا حدودی از چرایی انتخاب فیلمی که مردم را «مردارخوار» و منفعت طلب نمایش می‌دهد، رمزگشایی می‌کند. در بخشی از این بیانیه که با مطلع «گروهی که از سر خیرخواهی و غیرت دینی و ملی، خواهان تحریم اسکار شده‌اند» شروع می‌شود، آمده است: «سینمای ایران به عنوان بخشی از دیپلماسی فرهنگی و در چارچوب دیپلماسی عمومی می‌تواند از فرصت شرکت در این مراسم برای تقویت ارتباط بین ملت‌ها، تأثیر بر افکار عمومی و لاجرم افزایش فشار بر دولت امریکا استفاده کند.»

طرح این مدعا هنگامی رنگ می‌بازد که همین گروه فیلمی را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در اسکار ۲۰۱۹ معرفی می‌کند که نکبت، فقر، گرسنگی و اصالت سود در آن موج می‌زند. آیا هیئت انتخاب گمان کرده‌اند که با روزگار سیاه مردم ایران در این فیلم از جانب افکار عمومی فشاری بر امریکا وارد می‌شود یا اینکه شبکه جهانی رسانه‌ای که در اختیار منویات صهیونیست‌ها و تقویت هژمونی امریکاست آن را سندی برای تاثیرگذاری تحریم‌ها در بین آحاد جامعه و مستأصل شدن نظام در تأمین ابتدایی‌ترین نیاز‌های مردم نشان می‌دهند؟!

نادیده گرفتن اثری قوی و قابل اعتنا مثل «به وقت شام» از سوی این دوستان که مدعای دفاع از نظام و حتی منطقه و نیز تبیین مظلومیت و حقانیت انقلاب را فقط در سطح بیانیه‌های داخلی دارند چه دلیلی دارد؟ آیا تدلیس و همراهی با دولتمردان از سوی سازندگان فیلم «بدون تاریخ...» در این انتخاب تاثیری نداشته؟

آیا سخنان آتشین حاتمی‌کیا در انتقاد به برخی جریانات پنهان سینما و گناه نابخشودنی‌اش در به چالش کشیدن هژمون پوشالی و سست‌تر از خانه عنکبوت غرب و امریکا در فیلم «به وقت‌شام» برای عدم انتخاب یکی از استراتژیک‌ترین تولیدات سینمای ایران تاثیرگذار نبوده است؟

واقعیت جامعه یا آرزوی امریکا

در بخشی دیگر از این بیانیه شورای انتخاب فیلم به اسکار که تناسبی با اقدامات و تولیدات مورد حمایت ارشاد ندارد، آمده است: «با توجه به فیلم‌های معرفی شده، نماینده ایران رقابتی بسیار دشوار در پیش دارد، اما یقین داریم در صورت توفیق، این مراسم بستری مناسب در اختیار سینماگران شایسته ایران قرار می‌دهد تا صدای ملتی کهن، نجیب و صلح‌دوست را به گوش همه جهانیان برساند. [!]»

این مدعا یکی از عجیب‌ترین قسمت‌های این بیانیه است. چه اینکه وقتی به تحلیل و بررسی محتوای فیلم «بدون تاریخ...» می‌پردازیم فلاکت، بدبختی، سیاه روزی، گرسنگی، اصالت سود، عصبیت و... جزو اولین مؤلفه‌هایی است که می‌توان از آن احصا کرد. سؤالی که به ذهن می‌آید این است که کجای این فیلم کمترین اشاره‌ای به نجابت، صلح‌دوستی و مظلومیت ملت ایران دارد؟

تصویر کردن مردارخواری نشان دهنده مظلومیت است یا فلاکت و بدبختی؟! کجای این فیلم کمترین تناسبی با واقعیات و حقایق جامعه کنونی کشورمان دارد؟! آیا همه هدف امریکا و ترامپ از رجزخوانی هایش علیه نظام و انقلاب چیزی رساتر از محتوای این فیلم می‌تواند باشد؟!

قطعاً اگر این فیلم از سوی آکادمی اسکار واجد دریافت جایزه نگردد، شخص ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور امریکا ضمن تقدیر از آن نه تنها سرتاپای هالیوود را لجن مالی کرده بلکه آن‌ها را به پیگیری خط قصه این فیلم به عنوان تأمین کننده اهداف استکباری و استعماری غرب و امریکا مجبور خواهد کرد!

نام بردن از فیلم «به وقت شام» برای نمایندگی «مظلومیت» ملت کهن ایران که در بیانیه هیئت انتخاب هم ادعا شده به این دلیل است که این اثر هم از نظر جلوه‌های ویژه و همچنین بیگ پروداکشن بودن در کنار نمایش اقتدار و توانمندی‌های نظامی کشورمان، می‌توانست منادی و نماینده شایسته‌تری از فیلم سرشار از نکبت «بدون تاریخ...» در مراسم اسکار باشد.

نکته قابل اعتنای دیگر در بیانیه شورای انتخاب برخلاف همه مدعا‌های دهان پرکن آن در دلسوزی برای نمایش فرهنگ ملتی کهن و با اصالت در کنار حرکت بر مدار اهداف نظام، لو دادن استدلال و تدلیل پنهان و اصلی در انتخاب فیلم «بدون تاریخ...» است. برخلاف تمامی نمایش‌های وطن‌پرستانه آن‌ها که فقط در سطح لفاظی و بازی با کلمات مطنطن متوقف شده است، علت اصلی و واقعی انتخابشان را چنین اعلام می‌کنند:

«.. پس از بازخوانی سوابق نامزد‌های اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان و عوامل مؤثر در کسب موفقیت در این جشن بزرگ سینمایی ...» بنابراین هیئت انتخاب با تکیه بر «عوامل مؤثر در کسب موفقیت در این جشن بزرگ سینمایی» این فیلم که نمایش دهنده نکبت و بدبختی مردم ایران است، آن را انتخاب کرده و این اقدام آن‌ها هیچ ارتباطی با «برقراری تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه مردم و نظام ایران» نداشته است.

نکته خنده‌آور در این بیانیه به میان کشاندن پای برجام است. آنجایی که یکی از مهم‌ترین دلایل معرفی این فیلم گذشته از دیگر مؤلفه‌ها «خروج یکجانبه امریکا از برجام» قلمداد شده است. با بررسی همه جوانب و بند‌هایی از بیانیه فارابی و گروه انتخاب بسیار روشن است که این افراد سعی کرده‌اند به هر شکل ممکن این انتخاب کاملاً سیاسی و غرض‌آلود را پشت کلمات عامه پسند پنهان کنند و با یک استراتژی پوپولیستی و بیشتر عوام‌فریبانه، از برجام تا اسکار را به هم پیوند بزنند.

سینمای ایران یا انقلاب اسلامی؟!

درست همزمان با بزنگاه کنونی یا به قول رهبر انقلاب در روزگار عبور از «پیچ تاریخی» که منطقه و دنیا در آن قرار دارند، گروه انتخاب نماینده ایران در مراسم اسکار با انتخاب فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» خواسته یا ناخواسته! مطابق و نعل به نعل سیاست‌های خصمانه امریکا و ترامپ و همراستا با تحریم‌های غیرانسانی غرب با هدف به زانو درآوردن مردم و تغییر نظام، حرکت کرده است.

متأسفانه سینمای ایران و برخی تصمیم‌سازان آن بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز نمی‌خواهند تکلیف خودشان را با دشمنان کینه‌توز مردم و کشورشان تعیین کنند.

در روزگاری که افکار عمومی جهان تشنه حقیقت است بنیاد فارابی به جای استفاده از فرصت طلایی به دست آمده برای تبیین اهداف انقلاب و استراتژی آن که جز به تعالی الهی انسان و تکریم آن دعوت نمی‌کند، مثل همیشه توانایی‌اش را در سوزاندن فرصت‌ها و مشی کورکورانه در بزنگاه‌ها به رخ کشیده است.

برنامه 20:30 نیز از انتخاب فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» به عنوان نماینده ایران در اسکار انتقاد کرد.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
حمله دسته جمعی به نماینده ایران در اسکار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • AAAAAA

      نمایندگان کاری ندارن که چه بلائی سر ایران میآید ماه به ماه حقوق واریز میشه تعطیلات هم که سر جاش پس نگران چی باشن.
      نماینده ای که امضا خود را پس میگیرد یعنی میتواند بر روی مشکلات مردم چشم پوشی کند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخش سیاه جامعه اینه که من یک دختر مجردم و از 19 سالگی کار کردم و بعد از 7 سال کار و درس خوندن و زحمت کشیدن الان استرس بیکار شدن رو داشته باشم و صد البته که با تمام وجود غصه ی کارگرانی که با این وضعیت خرج خانواده و زن و بچه شون رو میدن بخورم. اینها نمیخوان ببینن که یه بخش اعظم کشور ما همون سیاهی ای هست که بعنوان سیاه نمایی ازش یاد میکنن...

      • sami

        یکی نیست بگه مگه خلاف واقع جامعه رو تصویر کرده؟ خوب ما واقعا مفلوکیم

      • بدون نام

        مگه چیزی دروغ و خلاف واقع و به نمایش میزارن ؟؟؟؟؟جمع کنید بابا کشتین مردمو

      • بدون نام

        خوب کردن این فیلمو فرستادن حاتمی کیا همون سیمرغم زیادشه ندیدین تو جشنواره ی فجر چه ادا اطواری از خودش درآورد تازه جایزه هم گرفته بود حالا فکر کن بره اسکار آبروی هر چی فیلمساز ایرانیه میبره با اون رفتارای مسخرش آقای همیشه طلبکار

      • هادی

        در خصوص فیلم اصغر فرهادی
        1- وقتی کسی از فقر و نداری ایران فیلم می سازد باید جایگاه سازمانهای حمایتی(کمیته امداد و بهزیستی) که چند میلیون مددجو را پوشش می دهند در نظر بگیرد و عملکرد مثبت یا منفی آنها را مطرح کندکه نکرده است؟؟!!؟
        2-اصغر فرهادی سالها مقیم خارج بوده و از وضعیت اجتماعی واقعی ایران بی خبر است
        3- قطعا کامنت هائی که در تایید وی صادر شده از سر لجبازی با حکومت است و قلبی نیست آنها قلبا قبول دارند که اصغر فرهادی با این فیلم به ملت معزز ایران اهانت کرده است
        4- بعضی توهین را واقعیت تفسیر کرده اندجای تامل جدی دارد آیا شما ملتی مردار خور هستید؟؟

      • احمد

        اینکه مصارف مختلف از جمله مصرف انرژی در ایران چندین برابر متوسط جهانی است نشان می دهد بیش از اینکه ایران دچار فقر مادی(آنطور که این فیلم کذائی منعکس می کند ) باشد نشان دهنده فقر فرهنگی شدید(ابتلا به اسراف و تبذیر) است
        شایسته بود این آقا از اسراف کاری ایرانیان فیلم بسازد و جایزه اسکار بگیرد نه از فقرشان

    • بدون نام

      و دوباره حاتمی کیا و حسادت!!! والبته برای ایشان اسکار مهم نیست!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حسادت نیست تا کی باید فیلمهایی که فقط بخش سیاه جامعه ی ایرانو نمایش میدن به اسکار و سایر جشنواره ها بفرستیم .مردم جهان کشور ما از روی فیلمهامون میشناسند

      • بدون نام

        و دوباره تو و عقده حزب گراییت الان پای ابروی ایرانه بفهم نفهم

      • بدون نام

        از کدوم بخش سفید جامعه باید حکایت کنیم؟
        چرا دنبال این هستیم که واقعیات جامعه رو پنهان کنیم و مثل کبک سرمون رو زیر برف نگهداریم؟
        جامعه خانواده و فرد فرد این جامعه در حال فروپاشیست هم از نظر اقتصادی و هم از نظر فرهنگی

      • بدون نام

        من به وقت شامو دیدم، یعنی واقعا ضعیف و چرته

      • بدون نام

        فک کردن اونجام مث جشنواره فیلم فجره که همه سیمرغ ها رو دوتا کنن که دست حاتمی کیا و فیلم مسخره اش خالی نمونه

      • بدون نام

        مگه بخش سفیدم داره؟همش سیاهیه اونا هم نمایشش دادن چرا اصرار دارین بقیه رو وادار به دروغگویی کنید

      • بدون نام

        والا 90 درصد فیلم هایی که داره ساخته میشه تو ایران از زندگی بخش مرفه و پولدار جامعه است یه فیلم هم که از زندگی ما می سازند این طور جبهه می گیرند

      • بدون نام

        ابی همون سیمرغ هایی که گرفت بسشه

      • hassan.h

        قطعا ما در کشور مشکلات زیادی داریم
        بخش متوسط به پایین جامعه به دلایل مختلف از جمله ناتوانی دولت و تحریم ظالمانه تحت فشار هستند
        اما اینکه کسی بیاید فیلم بسازد نقاط خاکستری را سیاه محض و نقاط سفید را خاکستری و منکر نقاط سفید شود قطعا این فیلم سازی در خدمت ترامپ بوده است از این فیلم شما استنباط می کنید ایران سومالی و حتی بدتر است
        ما با آمریکا در جنگ هستیم جنگی که ناجوانمردانه است و آنها بر تداوم آن اصرار دارند
        عده ای این فیلم سازی را تایید کرده اند باید گفت بعضی از آنها اتباع کشورهای مخالف هستند و عده ای هم از نادانی تایید کرده اند

    • بدون نام

      همه به نحوی در حال خیانت به ایران هستند

    • masoud

      :)))) چقدر خندیدم از این تحلیل ها.. وای دلم... بذرپاش خدا نکشتت...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خنده الکی کار احمقان هست

      • بدون نام

        جناب ۱۰:۲۴ به عقیده قضاوت تعصبی و عادت شده کار احمقان‌هست

      • 7

        مسعود جان بخند تا کور شود هر انکه نتواند دید

      • بدون نام

        .... ....خیلی ... هر کی این تحلیل مسخره ر ا نوشته

    • بدون نام

      چرت پرت نگو روزنامه جوان

    • ناصر

      چرا همه چیو سیاسی میکنید؟
      دستگاه و هژمونی صهیونیستی آمریکایی؟؟!!
      اگه اسکار اینطوریه پس چرا زور میزنید فیلم سطح پایین و بی کیفیت و بدرد نخور به وقت شام رو بفرستید اسکار؟؟!!
      فیلم تو بفرستید عراق و سوریه ، اونجا ببینن...
      هر فیلمی که واقعیت جامعه ایرانو نشون داد میگید سیاه نمایی
      مگه دروغه که همه دنبال پول درآوردن از هر راهی و کلاه گذاشتن سر بقیه ان؟؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بوقت شام خارج از نگاه سیاسی واقعا کار قوی هست برو ببینش

      • ساینا

        حتی پنج دقیقه از فیلم به وقت شام رو نمیتونی تحمل کنی بی کیفیت و سیاست زده بدون تاریخ حقش رفتن به اسکاره با بازیه بی نظیر ه نوید و البته بقیه

      • hassan.h

        هر گاه در گوشه ای جنگی رخ دهد (نظامی اقتصادی ایدئولوژی و...) همه چیز تحت تاثیر این جنگ قرار می گیرد و سیاه سفید با مقیاس این جنگ سنجش می شوند
        پس هر گاه فردی در این کنار کاری انجام دهد که تقویت کننده یک طرف جنگ باشد دقیقا مثل اینست که سرباز آنطرف بوده است

    • بدون نام

      خاک تو سرشون با وجود اینا ما به دشمن احتیاج نداریم خودشون به ترامپ سیگنال میدن که بیشتر تحریم کن که جواب میده همیشه همین فیلمای سیاه انتخاب میشن

    • بدون نام

      برو بابا دلت خوشه

    • ناشناس

      هميشه اچحاف در همه جا هست درود بر سازندگان فيلم به وقت شام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره در حق شما خیلی اچحاف شده خداییش

      • hassan.h

        ما اصلا به فیلم به وقت شام کاری نداریم صحبت ما سر فیلمیست که دشمن را تقویت کرد

    • سعیده

      این انتقاد واقعاً به جاست. پدر خانواده در این فیلم که مرغ مرده را برای خانواده اش میبرد نماینده چند درصد از مردم ایران است. جایی که غرب و شرق و به خصوص کره برای تاریخ نداشته شان چنین فیلم ها و سریالهایی می سازند و به خورد جهان میدهند آیا شایسته است که ما منکر همه داشته هایمان که پشتوانه قوی فرهنگی و دینی دارد چنین فیلم های سیاهی را برای معرفی کشور خود آن هم در این شرایط ارائه دهیم؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته راست میگی شاید کسی که مرغ مرده رو برای خانواده اش میبره حتی به درصد گرفتن هم نرسه ولی درصد بالایی از مردم قناعت کردن به سفره بدون مرغ و گوشت
        و اگر بگی این طور نیست خیانت کردی به تمام اونهایی که ارزوشون شده یه وعده مرغ و گوشت به بچه هاشون بدن
        اصلا خیانت چیه یه مشت کوبیدی تو دهن شون تا خفه شن و دیگه به چشم نیان تا آبرومون حفظ بشه

      • بدون نام

        فیلم هم نمایی از زندگیه پزشک رو نشون میده هم زندگیه نوید رو ولی درصد بالایی از مردم نمیتونن یه وعده گوشت بخورن الان گوشت چرخکرده از رفاه گرفتم کیلوویی 54 مگه حقوق من چقدره؟؟؟

      • بدون نام

        کاربر 10:49 به شدت باهاتون موافقم ، میشه به جرات گفت که یه خانواده 4 نفره گاها پیش اومده طی یک سال فقط 1 یا نهایتا 2 کیلو گوشت تونسته برای خونش بخره ، مثل خانواده خودم ، تازه 2 نفرمون هم شاغل هستیم !

      • 7

        وقتی ماکشورخودمونوحقیروکوچک بشماریم دنیا مارو کوچک میشماره ما همش بلدیم بزنیم تو سر خودمون چرا زندگی شهید احمدی روشن را نمیسازیم چرااز دایتان های شاهنامه فیلم نمیسازیم امریکا میاد از اسطوره های یونان فیلم میسازه مثل هرکول ولی ما از رستم وشهراب لیلی ومجنون فیلم نمسازیم اگر شاهنامه برا امریکا بود هزار بار از روش فیلم میساختن

      • بدون نام

        اره واقعا،خیلی ها زندگی نرمالی دارن عالی نیست ولی پر از بدبختی و بیچارگی هم نیست درواقع خیلی ها تفریح ندارن مسافرت نمیرن از ترس مشکلات مالی جرات ندارن ازدواج کنن و... ولی حتی کسانیکه خودشون هم کلی مشکل دارن از دیدن این چرندیات بی نتیجه خسته شدن،.البته توی شش ماه گذشته اوضاع خیلی بد شده ولی دلیل نمیشه فیلمهایی که هیچ راهی رو بهمون نشون نمیده تشویق کنیم.

    • بدون نام

      مگه اوضاع ایران چیزی به جز فقر و گرسنگی و فساد و دزدیه؟ اگه اوضاع ایران فقط شرایط زالو ها و زالوزادا هاست، که صد البته باید شرایط گل و بلبلشون رو بهترین شرایط دانست ولی اگه منظور شرایط عامه مردمه که بیکاری ، فقر، گرسنگی، بی پولی، گرانی، زیر تیغ دزدی و اختلاس مسولین بودن، فساد مالی و اخلاقی و .... بی داد می کنه و واقعیت همینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای ادم حالش بهم میخوره از منفی بافایی مثل تو درسته فقیریم ولی تن به هر چیزی ندادیم

      • بدون نام

        جناب بی نام ۱۰:۲۶ دقیقه، شما ممکنه تن به گرسنگی فقر نداده باشی، ممکنه فساد مالی و اداری و اخلاقی دورو برت بهت اسیب نرسونده باشه، ممکنه بی پولی نکشیده باشی، ممکنه خودت و دور و بریات بیکار نشده باشین ولی عامه مردم گرفتار این بدبختیا هستن. امثال تو با همین کامنتهایی که میذارین و منفی و مثبتهایی که در راستای حمایت از یه طیف هاص نیذارید پول مفت می گیرین، ارتش سایبری دیگه آبرویی نداره.

      • پرهام

        چرت نگو هموطن
        درسته سختی هست‌.مردم تومشکلات هستن. ولی دیگه اینطور که دیگه تیره و تارش کردی هم نیست...
        یه سر برو توخیابون ببین چقدر ماشین های رنگارنگ و گرون قیمت میبینی. والا ما که هروقت میریم خیایون و پارک اصلا جای پارک گیرنمیاد. پس اینا کی هستن؟ مگه مردم نیستن؟ ملت تو چندساعت ۶میلیون خودرو ثبت نام کردن. اگه وضع اینقدر بده پس کی ثبت نام کرده؟
        همه شما گوشی هوشمنددارین. کسی که بقول شما خودش و خانواده ش گرسنه میخوابن و سالی یه بارگوشت نمیخورن نیازی به گوشی هوشمند و ماهی حداقل ۵۰تومن پول اینترنت ندارن . همین گوشیتو بفروش و گوشی ساده بخر. پول دوتا گوسفند کامل گیرت میاد.
        خواهشا کسی فحش نده و بددهنی نکنه. فقط کمتر نق بزنین و سطح توقع خودتون پایین بیارین و کمی عرضه بخرج بدین. ملت نشستن توخونه یکسره آنلاینن تو مجازی و انتظار معجزه دارن. ولا من یه نظامی ساده باحقوق کم هستم. زن و بچه دارم. گوشت هم به اندازه کافی میخورم. سفرو تفریح هم میرم. نه پارتی داشتم. نه آقا زاده ام و نه دزدی کردم. نمیگم همه چی گل و بلبله و توخوشی کامل هستم. برعکس گاهی بهم فشارهم میاد
        اما بانق زدن و به زمین و زمان گیردادن و فروختن مردم و کشورم هم چیزی درست نمیشه. یاعلی

    • شهرام

      همین گروه فیلمی را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در اسکار ۲۰۱۹ معرفی می‌کند که نکبت، فقر، گرسنگی و اصالت سود در آن موج می‌زند.
      دقیقا وضع ایران همین طور ، بدبختی از سر وضع همه میباره

    • مهدی

      آخه‌با‌این‌حرفای‌صد‌من‌یه‌غاز‌که‌نمیتونید‌پیشرفت‌فرهنگی‌وهنری‌داشته‌باشید ( تحریم‌اسکار؟؟؟ خخخخخخخخ ) جرا‌از‌نشون‌دادن‌واقعیت‌جامعه‌ایران‌اینقدر‌وحشت‌دارید؟؟؟ تو‌هر‌شرایطی‌‌به‌تظاهر‌ و ریا میخواید‌اعتقادات‌ و‌به‌دین‌‌سنتها‌مون‌ را به‌دنیا‌نشون‌بدید؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه امریکا با اون وضع اشفته خودش میاد نشون میده یعنی بعضیا نمیفهمند این فیلم ها و معرفیش برا اسکار خط دادن به دشمنه

    • وار

      ...برگرد به پادگانت و انقدر .... راجع به هرچیزی نظر نده. ✋

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون کارگردانه نظر نده اونوقت تو نظر بدی؟

    • مهرداد

      همیشه همین بوده، فیلمی ک فلاکت ایرانو نشون داده رفته و جایزه هم گرفته، از اصغر فرهادی بگیر تا مجید مجیدی، اینا یا ندونسته بوده ک نادان بودن یا دونسته بوده ک خائن بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا متاسفم برات.
        برخی از ما نه درد جامعه میبینیم و نه درکش میکنیم

    • بدون نام

      اتفاقا بسیار هم درست بود. چرا نمیخواین واقعیتها رو بپذیرین؟! ملت دیگه لنگ پوشکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم عاقلی نقاط ضعفشو تو شرایط جنگ اقتصادی خودش برا دشمنش نمایان میکنه

      • بدون نام

        عاشق 1029 هستم با این تفکراتش :)))))))))))
        یعنی فک میکنی اونا نشستن فیلمایی که ما میفرستیم برای اسکارو نگاه کنن بعد ببینن چه خبره اینجا

        اونا خیلی بهتر از ما وضعمون رو میدونن.

    • بدون نام

      اتفاقا بسیار هم درست بود. چرا نمیخواین واقعیتها رو بپذیرین؟! ملت دیگه لنگ پوشکن

    • بدون نام

      ای بابا شما دیگه چقدر! بابا چه فرقی میکنه به هرحال یه فیلم ایرانی به اسکار معرفی شده حالا چون شما به وقت شام را دوست دارید که دلیل نمیشه اون معرفی بشه. سریع همه چیز را سیاسی میکنید و سریع دنبال مقصر میگردید نهایتا هم میندازید تقصیر آمریکا.

    • بدون نام

      ای بابا شما دیگه چقدر! بابا چه فرقی میکنه به هرحال یه فیلم ایرانی به اسکار معرفی شده حالا چون شما به وقت شام را دوست دارید که دلیل نمیشه اون معرفی بشه. سریع همه چیز را سیاسی میکنید و سریع دنبال مقصر میگردید نهایتا هم میندازید تقصیر آمریکا.

    • بدون نام

      قبول دارم فیلم آقای جلیلوند فیلم خوبیه ولی برای اسکار به نظر من مناسب نبود.این فیلم ها معمولا به درد مردم خودمون میخوره که با آسیب های اجتماعی آشنا بشن در سطح بین الملل یکم برای خودمون سیاه نمایی میشه

    • بدون نام

      اولا که همه چیز را سیاسی میکنیدثانیا مگر قرار شده هر چیزی که به مذاق شما خوش میاد همون بشه

    • گل خندون

      منم به عنوان یک شهروند ازاین دوستان معذرت خواهی میکنم که مملکتمون که شهروندان سویسی امریکای انگلیسی و فرانسوی حسرتش می خورندو بازهم دولتشون به چالش میکشن و باید یک فیلم از بهشت ایران بسازن

    • بدون نام

      در این شرایط فرستادن یه فیلم سیاه به اسکار فقط به ضعف و ذلیل کردن خودمونه هر چند جایزه بگیره چون تجربه نشون داده اونا به همچین فیلمایی جایزه میدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا اصلاح طلبای هوچی جواب بدین

      • بدون نام

        اونا به همچین فیلمایی جایزه نمیدن
        همچین فیلمای از اونا جایزه میگیره

    • بدون نام

      واقعا چهره ی ایرانه این روزها بهتر از اینه؟؟؟؟ البته هست برای نکبت زاده ها و باباجون و مامان جونشون نه مردم عادی عینه ما

      پاسخ ها

      • پرهام

        نصف شمایی که دارین نق میزنین و کولی بازی درمیارین حاضرم شرط میبندم همونایی بودین که هفته پیش هجوم بردین برا خرید پراید۴۰تومنی.

    • Nazanin

      این کارگردان های دوزاری با نشون دادن سیاهنمایی در فکر کسب جایزهای جشنواره های خارجی هستند، هیچ جای دنیا ندیدم همچنین خیانتی که این ها در حق کشورشون می کنند کسی انجام بده یه مشت وطن فروش... عزیزم تو میخوای مشکلات جامعه رو نشون بدی، اوکی مشکلی نداره .... اما اگه راست میگی چرا نمیگی من این فیلم رو برای مردم و مسئولین ساختم و اجازه ندی این فیلم که پر از سیاهنمایه بره جشنواره های خارجی و تصویر منفی از ایران نشون بده... متاسفم که خیلی ها از این به اصطلاح کارگردانان برای ویزای اروپا و امریکا حتی حاضرن خانوداشون رو بفروشن.... هر که ادعای وطن دوستی داره این فیلم ها رو فقط تو ایران نشون بده نه اینکه کادوپیش کنه ببره که شیر و پلنگ و خرس نقره ای بگیره... این فیلم اگه خوب بود که مردم اون رو میدیدن نه اینکه نه اینکه حتی به فروش متوسطی هم دست پیدا نکنه...

      پاسخ ها

      • سعید

        ندیدی چون فیلم نمیبینی همه جای دنیا از همه اقشار جامعه فیلم میسازن

      • بدون نام

        ممنون خانم نازنین واقعا عالی بود

      • پرهام

        با این میگن حرف حساب

        درودبرتو هموطن

    • کامران

      فعلا که وضع مملکت همینه، انقدر هم چرت و پرت نگو نویسنده ی نسبتا محترم، اگه فیلم هایی مثل ابد و یک روز، جدایی نادر از سیمین، فروشنده یا همین بدون تاریخ با استقبال تماشاگر مواجه میشن بعد از ژانر طنز اکثر فیلم های اجتماعی مون همین مضامین رو داره چون مخاطب میتونه همذات پنداری کنه اگه تو اطراف و آشنایانش عین سوژه رو نداشته باشه، باز ما به گل نشستیم بریم حرف از به وقت شام و سوریه بزنیم؟؟؟ باز بگیم اگه اقتصاد به گل نشسته عوضش اقتدار نظامی داریم؟؟؟ بس کنین بابا

    • بدون نام

      الان همین اصغر فرهادی نماینده ایران نیست و نماینده اصلاح طلبان و حامی دموکراتهایی که نفوذ زیادی در اسکار دارن و همه دیدن چطور پاسپورتش تو جیبش بود و چه تبلیغات دروغین وسیعی راه انداخت + علیدوستی
      الان در همین خبر و دفاع زیر پوستی برترین ها بخصوص در حذف نا عادلانه نظرات خبر وندی شرمن دیده میشه که در مقابلش نظرات اسهال طلبان حامی شرمن و کری رو چاپ می کنن!!!
      خودتون بفهمین دیگه چه به سر ملت اول اصلاح طلبان بعدا تازه اصول طلبان اوردند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا ممنون از نظر زیبا و بحقی که دادی دمت گرم

      • پرهام

        درود برتو

    • تینا

      برترین ها واقعا اسمت در شانت نیست و باید بگم بدترین ها اخر بیشرفی اخر نامردی همین نمیدونم وابسته به کدوم ...ل دولتی هستی ولی واقعا بویی از شرافت نبردی ...

    • بدون نام

      کل دنیا باید بفهمن که ما تو بدبختی زندگی میکنیم حقیقتو نمیشه پنهان کرد

      پاسخ ها

      • تینا

        خیلی شعورت پایین الان دنیا فهمید افغانستان و کلی کشور دیگه بدبختن چیکار کردن واسشون عقده ای بیمار

    • عابد

      سلام این اقای حاتمی کیا چند تا فیلم خارجی. رو باهم میکس میکنه وبعد طلبکار همه هست این از فیلم به وقت شام واون هم از فیلم اژانس شیشه ای که کپی فیلم بعد اظهر سگی آل پاچینو بود بعد هم یه عده از هموطنهای همیشه در صحنه بیسواد فکر میکنن شق القمر کرده بابا جمع کنین بساط رو عوامل استکبار جهانی ...........هاهاها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی احمقی جناب و البته عقده ای بدبخت شما جز اون ادمایی هستین که همیشه دنبال ترحم میگردین و حاضرین گدایی کنین تا زنده بمونین

    • بدون نام

      به نظرم به وقت شام فیلم کشور من نیست اینکه ی ایرانی تو ی کشور دیگه بره جون بده یعنی دخالت در امور ی کشور مستقل مثل اینکه آمریکاها رفتن ویتنام یا افغانستان . بعد ایران چی داره بسازه که بره اسکار جز تیرگیهای جامعه اش انتظار ندارید که ارباب حلقه ها یا تایتانیک بسازه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما باید بیان لب مرز باهات بجنگن باهوش در اون صورت مطمئنم امثال تو جرات اینو ندارین برین بجنگین و دنبال سوراخ موش هستین چقدر پرتی آخه چقدر؟؟؟

      • بدون نام

        کاربر 15:50 چرت وپرت تو میگی و من هیچوقت برای سیاست های کشور دروغگویم نه به جنگ میرم نه هیچی چون این مسئولان کشورم جز دروغ و ریا بلد نیستن

    • بدون نام

      دقت کردین هر فیلمی که سیاه و بدبخته میره اسکار هر فیلمی که جامعه مه رو مریض و زشت نشون میده؟
      چرا آمریکاییا همیشه تو فیلماشون دنیا رو نجات میدن؟؟ خاک تو سر بعضیا خاااک

    • بدون نام

      چیه بهت زور اومده فیلم بهتر میره اسکار

    • بدون نام

      چه ذات کثیفی دارید خودتون حقوق و پاداش سرجاش و زمانی بیشتر میشه که با جنجال فقر و فلاکت و بدبختی و خال بودن دست پدر خانواده مقابل فرزند را فدای فیلم و سیاه نمایی و برعکس گفتن به دنیا انهم با واژه فعلا، مصلحت، اقتضا و مهمتر غیرت را تو بوق میکنید! پاداش پیروزی در این سیاه بازی شما چقدر هست؟ ترامپ شمر ولی شما هم در اون مرکز فحشا ( قاب جادو) هم قطام، یزید، و معاویه وقوم لوط و بنی اسرائیل کم ندارید .با دکمه های بسته نمیشه شناختتون ! ماه پشت ابر نمیماند و ساشا سبحانی در محرم جشن تولد گرفته و زنان لخت و شراب بدست و ......رقص و پایکوپی .خانم دکتر سیما فردوسی گفته اگر فوری به معضل مشاوره های تلفنی که برای دختران ایرانی رسیدگی نشود ضربه بزرگی به مادران آینده ایران میخوره .چون: میگن شما بیاید با رعایت حریم شرعی( صیغه محرمیت) خونده و با پسر دلخواه صحبت کنید و اگر خواستید ازداوج ............و بازی گرفتن احساس دختران واجب تر است یا یه فیلم ؟ پولی که به جیب میزنن به کنار به فکر فرو پاشی خانواده در اینده نزدیک باشید .کثیف کثیف هست ید

    • ehs

      من موندم مگه جامعه ما با این حکومت بخش سفید هم داره .
      حقایق جامعه دقیقا همینه .
      البته اون قسمت سفیدش برای مسئولین حکومتیه و طبیعیه که این تصویرها رو سیاه نمایی قلمداد کنند.

    • P

      این فیلم بیش تر از هر فیلم دیگه ای تو ایران لیاقت اینو داشت که نامزد اسکار بشه دوستان باهوش و دقیق محور اصلی این فیلم مرگ و میر و فلاکت نیست!! بلکه نشون دادن اینه که هنوز انسانیت ، جوانمردی و شرافت زنده هست...باعث میشه فکر کنی من اگه جای دکتر نریمان بودم همچین فداکاری بزرگی میکردم؟؟؟همچین شجاعتی داشتم ؟؟!
      بعضیا هنوز فیلمو ندیدن میان نظر میدن!!اونایی که دیدن و نظر منفی میدن الان ...قطعا چیزی از فیلم نفهمیدن!!

    • MMM

      این فیلم بیش تر از هر فیلم دیگه ای تو ایران لیاقت اینو داشت که نامزد اسکار بشه دوستان باهوش و دقیق محور اصلی این فیلم مرگ و میر و فلاکت نیست!! بلکه نشون دادن اینه که هنوز انسانیت ، جوانمردی و شرافت زنده هست...باعث میشه فکر کنی من اگه جای دکتر نریمان بودم همچین فداکاری بزرگی میکردم؟؟؟همچین شجاعتی داشتم ؟؟!
      بعضیا هنوز فیلمو ندیدن میان نظر میدن!!اونایی که دیدن و نظر منفی میدن الان قطعا چیزی از فیلم نفهمیدن!!

    • 7

      فرمول گدایی کردن اسکار=ننه من غریبم بازی برای امریکا

    • بدون نام

      من فیلم بدون تاریخ بدون امضاروندیدم،ولی نویسنده ای که داره از رفتن فیلم به وقت شام به اسکار حرف میزنه واقعا داغون و پرته

    • بدون نام

      من نه میدونم چیه و نه میخوام بدونم ، فقط میدونم شما خیلی پست هستید و برای رقابت فیلمای خود پای غیرت و دین و ...همه چی رو وسط میکشید تا بلکه درصدی از پاداش های مولوک ..بهتون برسه ؛ اگر جلو دستم بودی کثافت بهت نشان میدادم که هزینه این فیلمها را ببرید در کپر نشیان و حاشیه کویر خرج کنید . خیلی پستی تلویزیون و اساسا مراجع هم دوری از شما را توصیه کردند .چون از پایه فساد دارید وخودتون یه پا مارکسیست ، فئودال، فمنیست، ترانس، و هم نوع آیینی دارید بجز : غیرت ، شرف، آزادگی، انسانیت، دین ؛ همه چی دارید و از نزدیک زیاد امثال شماها را دیدم که برای سهم بیشتر واق واق میکنید و مردم و کشور و مصالح را فریاد میزنید. من اگر حاکم بودم تخم تو را میکشیدم تا فریاد سیاه نمایی نکنی ! بلکه از درد فریاد بزنی . برتر اگر چاپ نکنی .....ترک میکنم تنها منبع خبرم را .پنجاه سال سوختم و ساختم ولی دیگه به لبم رسیده و حاضرم سر دار بروم اما دست از سیاه نمایی و سیاه بازی بردارید .خودتون اخر شیطان هستید .

    • رضا

      اوج وحاقت و بیسوادی سینمای غرب زده ما نشان دادن بدبختی کشور برای گرفتن جایزه بین المللی هست.

    • 7

      سعی کنید به اونیی که واقعا گرسنه انونیازمندن نذری بدید نه دوست واشنای پولدار وشکمسیر

    • saeedeh

      کشتید ما رو انقد از جانب ما حرف زدید .همش ملت مظلوم ،ملت مظلوم.ما جنگ نمیخوایم .ما نمیخوایم جوونهامون تو سوریه پرپر شن.اینهمه جوون تو عراق پرپر شدن بعدش عراق شد کشور دوست و برادر. هیچ کدوم از این فیلم ها رو ندیدم ولی با توصیفاتی که ازشون شنیدم ترجیح میدم چهره ی واقعی ایران رو همه ی کشورها ببینن. شما که میگید مردم در مقابل فشارها مقاومت میکنن. دیگه از چی میترسید؟بذارید این چهره ی مقاوم رو همه ی دنیا ببینه.بذارید همه ببینن از صبح تا شب مگه سگ جون میدیم کار میکنیم آخرش هر روز فقیر و فقیرتر میشیم. همشم بخاطر رجز خونیه پوشالیه مسئولینه بی کفایت ماست.شما چه می فهمید چه زجری میکشیم ما.

    • 7

      یکی از حسرتام اینه که چرا داستان های شاهنامه واثار ادبی اصیل ما مثل شیرین وفرهاد به فیلم تبدیل نمیشه چرا همیشه سراغ راحت ترین ایده ها برای فیلم سازی میریم چرا برای ساخت فیلم های خوب سرمایه گذاری نمشه چرا خودمونو حقیر میدونیم امریکا هیچ پشتوانه تاریخی نداره وشاهد هستیم که فیلم هایی مثل نبردتایتانها هرکول وغیره برای یونانه نه امریکا چرا به فیلم سازی به عنوان یک صنعت نگاه نمیشه چرا ما صنعت فیلمسازی خودمونو ندارین چرا ااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//

    • بدون نام

      به وقت شام باید میرفت اسکار؟ چه احمقانه، ناظران اسکار مگه با گوششون غذا میخوردن؟ یه بچه هم میتونه به وقت شام رو نقد کنه،

    • aria

      یعنی واقعا شما میخواید بدبختی مردم ایران رو از دید غربی ها پنهان کنید که به این فیلم گیر میدید؟؟ یعنی غربی ها خودشون نمیدونند که مردم ایران چقدر بدبختن؟؟

    • بدون نام

      نکنه فکر کردی مردم ایران توامریکا یا سویس زندگی میکنن طوری نوشته وارونه نمایی واقعیت سیاه بابا حناتون دیگه رنگی نداره یه جشنواره فجر درست کردین هرچی جایزه است دادین به فیلم مزخرف به وقت شام اون حاتمی کیا که با وصل شدن به این نهاد واون نهاد همه امکانات رو در اختیارش میزارن اونوقت اومده چی ساخته فیلمی که به عنوان نماینده رفته اسکار واقعیت جامعه رو کامل نشون نداده فقط بخشیشو نشون داده اگه همه واقعیت رو به تصویر میکشید باید از خجالت اب میشدن ومیشدین اما افسوس کیه که خجالت بکشه

    • غلامرضا خوشی

      اگر خلاف واقعیت گفته یا به تصویر کشیده گردنش را بزنید، واگرشرح واقعه بدون غلو کردن گفته باید دستانش ببوسید، درسته سکه دورو داره پس این دوفیلم هردومیکس ویا مکمل هم پخش شود.

    • ایرانی

      ضمن سلام و خسته نباشید از برتر تشکر میکنم که در این زمینه کامنتها را به نمایش گذاشتی باشد تاروزی که شاید این قشر به خودشون بیان و دست از سر مردم بردارند صنعت و بودجه فقط نیست ؛بلکه راه رفتن اینا روی مخ هشتاد میلیون هست . تشکر ویژه میکنم در این لحظه ملکوتی اذان برایتان توفیق ارزو و سربلندی دارم.یاحق

    • 1234

      خلاصه این مطلب اینه که چون به وقت شام و تنگه ابو قریب واقعیت جمهوری اسلامی ایران رو نشون میده به همین دلیل نباید بزارن برا اسکار اما فیلم هایی که یه چهره خشن یا معتاد یا بدبخت و فلاکت زده از ایران نشون میدن باید اسکار برن مثل فیلم های اصغر فرهادی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعیت چیه به نظرت

    • بدون نام

      من فیلم به وقت شام رو که دیدم اول فکر کردم ایرج ملکی ساختش

    • بدون نام

      اونم وضع فیلم های موضوع مقاومت هست فقط شعار شعار شعار
      بهتره از تخیلات بیاییم بیرون و به حقیقت های سیاه و جامعه روبه انزوالمون نگاه کنیم

    • بدون نام

      یه جوری میگی برنامه ۲۰۳۰ هم از این انتخاب حمایت کرد انگار ما نمیدونیم شما همتون سروته یه کرباس هستین به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم

    • بومی

      روزنامه جوان غیر از همفکرانش هیچ جایگاه مردمی ندارد همفکران او فقط میخواهند سرخودرادربرف کرده و از واقعیات تلخ جامعه فرارکنند.آنهانمی توانند به شعور اکثریت جامعه توهین کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج