جاباما
۷۷۲۲۵۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

۳ ارتقای مهم دوربین آیفون‌های جدید

با عرضه گوشی‌های جدید، یکی از مواردی که همواره توجهات را به خود جلب می‌کند، ارتقاهای صورت گرفته در زمینه‌ی دوربین است. با این حال، اپل برای آیفون XR، XS و XS Max به جای اینکه توجه خود را معطوف به بهبود در زمینه‌ی لنز و سنسور کند، تصمیم گرفته از رویکرد جدیدی بهره ببرد.

وب‌سایت دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: با عرضه گوشی‌های جدید، یکی از مواردی که همواره توجهات را به خود جلب می‌کند، ارتقاهای صورت گرفته در زمینه‌ی دوربین است. با این حال، اپل برای آیفون XR، XS و XS Max به جای اینکه توجه خود را معطوف به بهبود در زمینه‌ی لنز و سنسور کند، تصمیم گرفته از رویکرد جدیدی بهره ببرد. در ادامه، به ۳ ارتقای مهم مربوط به دوربین این آیفون ها نگاهی می‌اندازیم.

۳ ارتقای مهم دوربین آیفون‌های جدید

قدرت تراشه A۱۲ Bionic

تراشه A12 Bionic که مبتنی بر معماری ۷ نانومتری است، قدرت زیادی را برای این گوشی‌ها به ارمغان می‌آورد و اپل از این قدرت زیاد، در راستای بهبود کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی‌ها استفاده کرده است. به‌عنوان مثال، می‌توانیم به قابلیت Smart HDR اشاره کنیم؛ آیفون‌های قدیمی از قابلیت HDR بهره می‌بردند که به این گوشی‌ها اجازه می‌داد در مدت محدود، عکس‌های مختلف با وضعیت‌های نوری گوناگونی را ثبت کنند تا در نهایت با ترکیب آن‌ها، عکس زیبایی ثبت شود.

اما در قابلیت جدید که اپل نام Smart HDR را برای آن انتخاب کرده، به لطف بهره‌گیری از تراشه قدرتمندتر، حالا تعداد بیشتری از عکس‌ها و در مدت زمان کوتاه‌تری ثبت می‌شوند و به همین خاطر نتیجه نهایی هم بسیار بهتر است.

۳ ارتقای مهم دوربین آیفون‌های جدید

دوربین این گوشی‌ها حالا می‌توانند پرتره‌های زیباتر و شفاف‌تری ثبت کنند و حتی کاربران بعد از گرفتن عکس می‌توانند حالت بوکه (مات بودن پس‌زمینه) را تنظیم کنند. البته باید خاطرنشان کنیم که قبلا هم شاهد ارائه این مشخصه در برخی از گوشی‌های اندرویدی بوده‌ایم؛ قابلیتی که معمولا عملکرد قابل توجهی ندارد و به همین خاطر باید در بررسی‌های دقیق‌تر ببینیم که آیا اپل توانسته در این زمینه موفق باشد یا نه.

آیفون XR با وجود اینکه از دوربین واحد بهره می‌برد، اما به لطف این تراشه و الگوریتم‌های هوشمند می‌تواند حالت بوکه را به خوبی ارائه دهد. گوگل هم در مورد پیکسل ۲ چنین کاری را عملی کرد و عمدتا با استفاده از الگوریتم‌های نرم‌افزاری، دوربین این گوشی را به یکی از بهترین دوربین‌های موجود بدل کرد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که آیفون Xs و Xs Max مجهز به دوربین ثانویه ۱۲ مگاپیکسلی هستند که بر روی آن یک لنز تله‌فوتو با دیافراگم f/۲.۴ قرار گرفته، به همین خاطر این گوشی‌ها برای ارائه حالت بوکه نیاز چندانی به الگوریتم‌های نرم‌افزاری ندارند.

۳ ارتقای مهم دوربین آیفون‌های جدید
بهبود عکاسی در محیط‌های کم‌نور

یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه در مورد دوربین آیفون های جدید این است که دوربین اصلی هر سه آن‌ها یکسان است. این بار، این یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، همراه با لنز بهره‌مند از دیافراگم f/۱.۸ است که از لرزش‌گیر اپتیکال و سنسور بزرگ‌تری بهره می‌برد.

با توجه به بهره‌گیری از سنسور بزرگ‌تر، ما انتظار داریم که این دوربین‌ها عملکرد بهتری در محیط‌های کم‌نور داشته باشند. آیفون X و آیفون ۸ که سال گذشته عرضه شدند، در این زمینه در مقایسه با گوشی‌های هواوی، سامسونگ و گوگل حرف چندانی برای گفتن نداشتند و امیدواریم در مورد آیفون های جدید شاهد عملکرد بهتری داشتیم.

ویدیوهای شفاف‌تر

۳ ارتقای مهم دوربین آیفون‌های جدید

آیفون X و آیفون ۸ می‌توانستند ویدیوهای ۴K را ضبط کنند، اما حالا اپل گفته که کیفیت ویدیوهای ضبط شده با آیفون XR و آیفون‌های XS از نسل قبلی خود بهتر خواهد بود. همانطور که گفتیم، این گوشی‌ها از سنسور دوربین بزرگ‌تری بهره می‌برند و به همین خاطر ویدیوهای ضبط شده در محیط‌های کم‌نور کیفیت بهتری خواهند داشت. همچنین اگر ویدیوهای خود را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید، گستره دینامیکی ویدیوها افزایش می‌یابد و در نتیجه جزییات بیشتری ثبت می‌شود.

سخن آخر

در چند سال اخیر، دوربین گوشی‌های هوشمند پیشرفت‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند که بخش اعظمی از این بهبودها بیشتر از اینکه مرتبط به سنسور یا لنز باشد، به پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه الگوریتم‌های نرم‌افزاری و یادگیری ماشینی ارتباط دارد. در نهایت برای مقایسه دوربین این گوشی‌ها با رقبا، باید تا زمان عرضه آیفون های جدید صبر کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      ارزش خرید ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج