۷۷۲۳۴۲
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

برهم صالح یک گام به ریاست جمهوری نزدیک‌ شد

سرانجام پس از کش و قوس فراوان در خصوص نامزدی برای پست ریاست جمهوری عراق برهم صالح اعلام کرد: امیدوار است با اتحادیه میهنی کردستان عراق حزب سابق خود به توافق جامعی دست یابد.

خبرگزاری ایرنا: سرانجام پس از کش و قوس فراوان در خصوص نامزدی برای پست ریاست جمهوری عراق برهم صالح اعلام کرد: امیدوار است با اتحادیه میهنی کردستان عراق حزب سابق خود به توافق جامعی دست یابد.

برهم احمد صالح رهبر ائتلافی برای دموکراسی و عدالت در پی دیدار با معاون اول اتحادیه میهتی کردستان عراق و بحث کاندیداتوری اش برای ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد: با اتحادیه میهنی کردستان عراق به توافق برسد.

وی ابراز امیدواری کرد که توافق با اتحادیه میهنی کردستان سرآغازی برای توافقی بزرگتر بین همه احزاب سیاسی در کردستان عراق برای حل بحرانهای اقلیم باشد.

او اضافه کرد که جریان سیاسی تحت رهبری اش از اول بر این باور بوده است که یک جریان یا یک گروه سیاسی به تنهایی نمی تواند بحرانهای کنونی را حل کرده و پشت سر بگذارد.

در ابتدای آغاز تبلیغات انتخابات محلی در اقلیم کردستان عراق معاون اول اتحادیه میهنی کردستان عراق به همراه شماری از سران این حزب با برهم صالح دیدار وتشکیل جلسه داد.

اگرچه از محتوای این جلسه خبری منتشر نشد اما منابع غیررسمی اعلام کردند که هدف از این جلسه بازگشت دوباره برهم صالح به صفوف اتحادیه میهنی و کاندیدا کردن وی برای تصاحب مسند ریاست جمهوری عراق می باشد.

همزمان برخی منابع مستقل تاکید کردند: دو نماینده جریان سیاسی تحت رهبری برهم صالح در پارلمان عراق در کنار اتحادیه میهنی کردستان عراق به فعالیت سیاسی خواهند پرداخت.

به باور کارشناسان سیاسی با انتشار این سخنان همراهی و نزدیکی برهم صالح به اتحادیه میهنی کردستان عراق بیشتر از گذشته شده و امکان همراهی مشترک بین دو طرف قوت بیشتری گرفته است.

برهم صالح احمد قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق به دلیل اختلافات سیاسی از اتحادیه میهنی کردستان عراق جدا و ائٔتلافی برای دموکراسی و عدالت را تشکیل داد.

سرتیب ویسی روزنامه نگار کرد عراقی در این خصوص به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: توافقات اولیه بین برهم صالح و اتحادیه میهنی کردستان عراق صورت گرفته است و در صورت نشستن بر مسند ریاست جمهوری عراق بار دیگر به اتحادیه میهنی خواهد پیوست.

وی افزود: به نظر نمی رسد ایران و آمریکا و جریانهای عراقی مشکلی با ریاست جمهوری برهم صالح داشته باشند و مستندات موجود نشان از توافق اولیه در این خصوص است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این کردستان عراق فقط خاک ایرانو نمیخواد ادعای خاک ترکیه سوریه هم میکنه از همون اول که خودمختاری گرفتن رفتن واسه رجز خوانی آمریکا اسرائیل نمیدونم چند تا گروه تروریستی ۱۰۰ نفره درست کردن کل کره زمینو میخوان واسه خودشون

      پاسخ ها

      • علی کرمی

        شماخیلی بی جاکردید که بخواین راجع به کردستان اینجورنظراتی بدین

      • بدون نام

        مشکل از شما نیست از بیسوادی تاریخی جامعه ست که شعور و فهم این را ندارن در مورد هر موضوعی نباید اظهار نظر کرد
        بیشعور نباش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج