۷۷۲۵۸۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

به بهانه اضافه شدن زلاتان به ۵۰۰ گله‌ها

روزی که پله در هجمه دوربین‌های تلویزیونی از روی نقطه پنالتی اولین هزار گله تاریخ فوتبال نام گرفت، کم‌تر کسی فکر می‌کرد رقبای فراوانی در این راه برای او به صف شوند.

وبسایت نود: روزی که پله در هجمه دوربین‌های تلویزیونی از روی نقطه پنالتی اولین هزار گله تاریخ فوتبال نام گرفت، کم‌تر کسی فکر می‌کرد رقبای فراوانی در این راه برای او به صف شوند.

هر چند از آن روز تا به حال تنها یک بازیکن دیگر به نام روماریو تعداد گل‌هایش را به هزار رساند اما تعدد بازی‌ها به بسیاری از بازیکنان توانا اجازه داد از مرز ۵۰۰ گل بگذرند. آخرین مورد زلاتان ابراهیمویچ نام دارد که در لیگ آمریکا به دستاورد ۵۰۰ گل زده در دوران حرفه‌ای دست یافت. قبل از او اما این لیست با بزرگان دیگری غنی شده بود.

صدرنشین غریبه

طبق آمار موسسه Rec.Sport.Soccer Statistics Foundation در حال حاضر ژوزف بیسکان، بازیکن سابق اهل اتریش- چکسلواکی با زدن ۸۰۵ گل در ۵۳۰ بازی بین سال‌های ۱۹۳۱ تا ۱۹۵۵ برترین گلزن تاریخ است. پس از او، روماریو با ۷۷۲ و پله با ۷۶۷ گل زده در رده‌های بعدی قرار دارند و در پله‌های بعد به نام‌هایی مانند پوشکاش (۷۴۶گل) و گردمولر (۷۳۵ گل) می‌رسیم.

ماجرای مسی و رونالدو

رونالدو ۷۶۰ و مسی با ۶۲۱ گل در رده ملی و سطح اول باشگاهی (آمار بازی‌ها در تیم دوم و جوانان محاسبه نشده است) نزدیک به هم قرار دارند اما در آمار Rec.Sport.Soccer Statistics Foundation تعداد گل‌های رونالدو ۶۷۸ و گل‌های مسی ۶۴۸ عنوان شده است. به هرحال تحت پوشش هر آماری تا قبل از اضافه شدن زلاتان، مسی و رونالدو تنها بازیکنان شاغل در این لیست بودند و حالا مرد اسکاندیناوی با آن گل پشت پا زیبا اخیر به جمع ۲ ستاره اضافه شد تا ثابت کند اگر معاصر مسی و رونالدو نبود، قطعا شماره یک دهه اخیر فوتبال دنیا نام داشت.

فرصتی برای تاریخ‎‌سازی

مسی و رونالدو برای رسیدن به صدر جدول به ترتیب به زدن ۱۵۷ و ۱۲۷ گل دیگر نیاز دارند؛ اتفاقی که با توجه به روند پرشتاب ۲ ستاره در گلزنی چندان دور از ذهن نیست.

رونالدو امروز در تیم جدیدش یوونتوس ۲ گل دیگر به ثمر رساند و کنار مسی، رقیب خوبی برای رسیدن به یک رکورد دیگر هستند. فراموش نکنید در آمار کلی و با احتساب بازی‌های رسمی در رده بزرگسالان (چه مهم و چه بی‌اهمیت) پله با زدن ۱۲۸۱ در ۱۳۶۳ بازی در صدر، جایگاه مطمئنی دارد و هر فوتبالیستی که به لیست اضافه می‌شود در واقع رویای رسیدن به او را در سر می‌پرورانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج