جاباما
۷۷۲۷۵۲
۸ نظر
۵۰۱۸
۸ نظر
۵۰۱۸
پ

فان بینگ بینگ، مشهورترین بازیگر زن چین ناپدید شده است!

فان بینگ بینگ، یکی از گران ترین و موفق ترین بازیگران چین که در فیلم های چینی و هالیوودی ماند فرانچایز مردان ایکس نیز بازی کرده به یکباره غیب شده و هیچ خبری از او در دست نیست.

وب‌سایت روزیاتو - حسین علی پناهی: تصور کنید روزی را که جنیفر لارنس در شهر لس آنجلس روی فرش قرمز ظاهر شود و لحظاتی بعد به یکباره غیب شود، بدون این که کوچکترین خبری از موقعیت مکانی وی وجود داشته باشد.

شاید این موضوع خنده دار و البته ترسناک به نظر برسد اما این اتفاق به صورت واقعی در چین افتاده است، جایی که مشهورترین بازیگر زن این کشور پهناور، فان بینگ بینگ بدون این که کوچکترین خبری از وی وجود داشت باشد و در بحبوحه جنجال هایی بر سر فرار مالیاتی سلبریتی ها در این کشور ناپدید شده است.

فان بینگ بینگ، مشهورترین بازیگر زن چین ناپدید شده است!

فان بینگ بینگ، یکی از گران ترین و موفق ترین بازیگران چین که در فیلم های چینی و هالیوودی ماند فرانچایز مردان ایکس نیز بازی کرده به یکباره غیب شده و هیچ خبری از او در دست نیست. در سراسر کشور چین می توان عکس او را روی آگهی های تبلیغاتی متعددی دید و از قدرت ستارگی او برای فروش ده ها برند لوکس استفده می شود از کارتیه گرفته تا لوییس ویتون. او همواره چهره آشنایی در مراسمات و مناسبت های مختلف دنیای مد و فشن به شمار می آمد و در سال ۲۰۱۵ مجله تایم او را مشهورترین بازیگر زن کشور چین نامید.

اما این بازیگر سرشناس چینی از اوایل ماه ژوئن تاکنون دیده نشده است و این اتفاق زمانی رخ داد که وی در یکی از حساب های شخصی خود در رسانه های اجتماعی از دیدار خود از یک بیمارستان کودکان در منطقه تبت خبر داد.

فان بینگ بینگ، مشهورترین بازیگر زن چین ناپدید شده است!

بر اساس مقاله ای که در روزنامه الکترونیکی و دولتی سکیوریتیز دیلی در ۶ سپتامبر به چاپ رسید و بعداً به سرعت پاک شد اعلام کرد که فان بینگ بینگ دستگیر شده و قضاوت قانونی در مورد او انجام خواهد گرفت. مقامات رسمی تاکنون هیچ اظهارنظری در مورد شرایط فان بینگ بینگ و دستگیری او و حتی اعلام جرم منتسب به وی نکرده اند. اما در کشوری که سلبریتی های مشهور مجبور می شوند که در مورد سیاست های حزب کمونیست چین موضعی انفعالی داشته باشند تا بدین ترتیب از حمایت دولت برخوردار بمانند، مردم چین خود در مورد شرایط کنونی این بازیگر سرشناس کشورشان داستان پردازی می کنند.

فرگوس رایان، تحلیل گر مسایل سیاسی در اینترنت در موسسه سیاست استراتژیک استرالیا در این باره چنین می گوید:«اگر میلیاردر باشید، این چیزی است که تا حدود معینی می توانید از آن لذت ببرید. اما باید بسیار بسیار مراقب باشید که در هر عرصه ای از یک جور خط قرمز عبور نکرده و خود را در مقابل حزب کمونیست چین قرار ندهید». در سال ۲۰۱۱، یکی از مشهورترین هنرمندان کشور چین به نام آی وی وی، به مدت نزدیک به ۳ ماه دستگیر شد به نحوی که در تمام این مدت هیچ اطلاعی از وی در دست نبود. وی پس از امضای یک اعتراف نامه در مورد چیزی که مقامات آن را با فرار مالیاتی مرتبط می دانستند آزاد شد.

فان بینگ بینگ، مشهورترین بازیگر زن چین ناپدید شده است!
قراردادهای یین یانگ

ظاهراً مشکلات فان بینگ بینگ با دولت چین زمانی آغاز شد که نسخه هایی از قرارداد وی، به ادعای مقامات دولتی، در اواخر ماه می گذشته به رسانه های اجتماعی چین درز کرد. بر اساس گزارش رسانه دولتی گلوبال تایمز، وی دو قرارداد متفاوت داشت که یکی برای اداره مالیات چین تنظیم شده و بر اساس آن ارزش قرارداد وی ۱٫۵ میلیون دلار ذکر شده بود در حالی که در قرارداد شخصی دیگر رقم واقعی قرارداد را ۷٫۵ میلیون دلار نشان می داد.

فان بینگ بینگ، مشهورترین بازیگر زن چین ناپدید شده است!

این روش فرار مالیاتی در چین به «قراردادهای یین یانگ» معروف است که بر اساس آن یک قرارداد با رقم بسیار کمتر برای مقامات اداره مالیات چین فرستاده شده و قرارداد با مبلغ بزرگ تر و واقعی چیزی است که در اصل بین دو طرف بسته می شود.

فان بینگ بینگ، مشهورترین بازیگر زن چین ناپدید شده است!

مردی که پشت ماجرای فاش شدن فرار مالیاتی ادعای فان بینگ بینگ قرار دارد، یک مجری تلویزیونی چینی به نام چوی یونگ یوان است که در ماه ژوئن به خاطر افشای این موضوع از فان عذرخواهی کرد اما همان ماه بود که مقامات اداره مالیات از اقدامات اولیه برای بررسی پرونده فرارهای مالیاتی در صنعت سینمای چین خبر داد. تیم وکلای فان بینگ بینگ در بیانیه ای شدید اللحن این موضوع را رد کرده بود اما از آن زمان تاکنون هیچ خبری از این بازیگر شناخته شده چینی نیست.

ترساندن سلبریتی ها برای عبور نکردن از خط قرمزها

فان بینگ بینگ، مشهورترین بازیگر زن چین ناپدید شده است!

دولت چین همواره از قدرت ستارگی و اعتبار سلبریتی ها برای فروش چیزی که آن را «رویای چینی» می دانند استفاده می کند اما همزمان نمی خواهند که این سلبریتی ها دستمزدهای هنگفتی بدون پرداخت مالیات بدست آورند.

بدین ترتیب در صنعت سینمای چین تنها تعداد اندکی می توانند به شهرتی بالا مانند آنچه که فان بینگ بینگ به آن رسیده دست یابند و همزمان از حمایت حزب کمونیست چین برخوردار باشند. نبود استعدادهای قابل توجه در سینمای چین و کنترل های ایدیولوژیک شدید دولت شرایط بدی را برای خلاقیت در صنعت سینمای این کشور به وجود آورده است. این کنترل ها می توانند بسیار سختگیرانه و شدید باشند.

فان بینگ بینگ، مشهورترین بازیگر زن چین ناپدید شده است!

دولت کمونیست چین به سلبریتی های مشهور نیاز دارد تا تجارت و اقتصاد این کشور چه در داخل و چه در خارج را بهبود ببخشند. با این وجود همواره گفته شده که صنعت فیلمسازی و سینما در چین مکان خوب و مطمئنی برای مخفی کردن پول و فرار از مالیات بوده است.

حزب کمونیست چین امیدوار است که با بررسی فرارهای مالیاتی سلبریتی ها و تلاش برای جلوگیری از فرار مالیاتی آن ها (حتی به صورت ظاهری) توجهات نسبت به فساد مالی در میان مقامات ارشد حزب کمونیست را به سوی دیگری سوق دهد. حزب کمونیست چین همواره ارتباط نامناسبی با سلبریتی ها داشته است.

فان بینگ بینگ، مشهورترین بازیگر زن چین ناپدید شده است!

در سال های اخیر رسانه های حکومتی از سلبریتی های کشور خواسته اند که «انرژی مثبت» در اینترنت به راه بیندازند. بدین ترتیب ترس سلبریتی ها از پایان یافتن حرفه لوکس و پردرآمدشان توسط تهدیدات حکومتی باعث شده که آن ها به خواست های حکومت توجه نشان داده و در مسیر تعیین شده توسط آن ها گام بردارند.

نتیجه این ملاحظات باعث شده که زندگی و سبک و سیاق رفتاری سلبریتی های چینی با آن چیزی که در مورد سلبریتی های غربی و هالیوود می بینیم و می شناسیم کاملاً متفاوت باشد. بدین ترتیب سلبریتی های چینی همواره تلاش می کنند که چهره ای مقبول و مثبت از خود ارایه دهند.

فان بینگ بینگ، مشهورترین بازیگر زن چین ناپدید شده است!

در نتیجه سلبریتی های چینی هیچگاه در کمپین های حقوق بشری فعالیت نکرده و از بیان هر اظهارنظر یا انجام هر عملی که مخالف با خواست و سیاست های حزب کمونیست باشد خودداری می کنند. بدین ترتیب به نظر می رسد که پس از عیان شدن مدارک مربوط به فرار مالیاتی فان بینگ بینگ ، مقامات رسمی چین چاره ای جز عکس العمل نشان دادن و دستگیری وی برای جلوگیری از اعتراضات و واکنش های منفی مردم کشور نداشته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البته در متن اشاره ای هم به دیدار از تبت شده بود که همانطور که می دانیم دولت چین روی مساله تبت هم حساس است

    • بدون نام

      میگم چرا مسوولین ما عاشق چینن نگو که اونا هم اینطوری ان...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید...!!!

    • رهگذر

      خونه ماست :/
      چه خبر هیجان انگیزی

    • بدون نام

      لا ب لای یک میلیارد و خدات میلیون نفر گم شده با دقت بگردید پیدا میشه.

      پاسخ ها

      • گوگولی

        از بس شبیه همدیگه هستن با دقت بگردن هم پیدا نمیشه

    • مو مو

      رهبر کره شمالی دزدیدش.این نظر منه.کار خودشه.از زنای خوشگل خوشش میاد

    • تربچه

      آدامخوارای چین خوردنش حتما:)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج