۷۷۲۷۸۲
۳۷ نظر
۵۰۰۰
۳۷ نظر
۵۰۰۰
پ

احتمال تجدیدنظر در حقوق کارگران و کارمندان

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اخلال‌گران نظام اقتصادی به مردم معرفی شوند.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اخلال‌گران نظام اقتصادی به مردم معرفی شوند.

زهرا ساعی با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با خاطیان و محتکران، گفت: احتکار اقلام ضروری، مواد غذایی و دارو به نفع گروه یا افرادی خاص، نتیجه عملکرد غلط و نادرست برخی افراد بوده و دستگاه قضایی، دولت و مجلس باید جدیت کافی در شناسایی این افراد و دقت و سرعت عمل لازم در رسیدگی به پرونده‌های این مجرمان داشته باشند.

وی با بیان این که بخشی از وضعیت اقتصادی کنونی به ضعف عملکرد دولت باز می‌گردد، اظهار کرد: در همین راستا نمایندگان مجلس به رئیس دولت نامه نوشته و خواستار تغییر تیم اقتصادی و ارایه برنامه مدون و استراتژیک برای مبارزه با تحریم‌های پیش آمده و بهبود شرایط کنونی شدند که متاسفانه اهمال شد.

ساعی اضافه کرد: به دنبال پیگیری‌ها، دو وزیر استیضاح شدند و استیضاح دو وزیر دیگر نیز در دستور کار مجلس قرار دارد، با توجه به مشکلات پیش آمده در بازار ارز، دولت باید با جدیت در این حوزه ورود کرده و وزرای قوی برای وزارت کار و اقتصاد معرفی کند و دادن رای اعتماد به وزرا باید با هوشیاری بیشتری انجام شود؛ چرا که این دو وزارتخانه گلوگاه حوزه اقتصادی کشور هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه، تشویش افکار عمومی از سوی برخی سودجویان را از دیگر علل شرایط اقتصادی کنونی حاکم بر کشور دانست و عنوان کرد: مردم نگران بوده و فکر می‌کنند با تحریم‌های ثانویه، شاهد کمبود اقلام خواهند بود، ما منکر این مسئله نیستیم، اما برخی سودجویان در این میان بیش از حد سیاه نمایی کرده و مردم را نگران می‌کنند، این در حالی است که با کمک، همراهی و همدلی مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس و تنگناهایی سخت‌تر از شرایط کنونی، توانسته‌ایم، سربلند بیرون بیاییم. باید توجه کرد که دلسردی مردم می‌تواند نگران کننده باشد.

وی در ادامه با بیان این که برخی‌ها کلیت نظام را نشانه گرفته‌اند، عنوان کرد: ما دشمنان زیادی در منطقه داریم که از جمله آن‌ها، عربستان به عنوان اشاعه دهنده وهابیت و تروریسم است و از طرفی دیگر با رئیس جمهور دیوانه و بی منطقی به نام ترامپ روبه‌رو هستیم که به تعهدات قانونی و بین‌المللی پایبند نبوده و از قانون تعدی می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در سفر به پارلمان اتحادیه اروپا، مطرح کردیم که ترامپ، زنگ خطری برای دنیا است. وقتی یک پیمان بین‌المللی توسط فردی که رئیس جمهور آمریکا است، پایمال می‌شود، منتظر تضمین اجرایی هیچ پیمانی نباشیم، اگر جلوی چنین خطراتی را نگیریم، در سایر تعهدات بین‌المللی نیز شاهد این بدعهدی خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان این که همراهی و همدلی از طرف مردم کمرنگ شده است، تصریح کرد: تنش در بازار ارز و سکه باعث بی اعتمادی و بدبینی مردم شده، از این رو دولت باید برنامه‌ریزی بیشتری برای بهبود شرایط داشته باشد که این نیز امکان پذیر نیست مگر با همراهی مردم. هوشیاری مسئولان و مردم می‌تواند جذب کنونی را آرام کند.

وی با تاکید بر این که دولت به عنوان مجری قانون، باید با دستورالعمل و روش‌های درست، پیش برود، اظهار کرد: با توجه به اینکه قوه مقننه ناظر بر عملکرد قوه مجریه است، طی جلسات مختلف اعلام کرده‌ایم که هر جا ضعف قانونی و نیاز به همراهی مجلس احساس شد، حاضر هستیم ورود کنیم، اما اگر ضعف از دولت باشد، پیگیر خواهیم بود.

ساعی در پایان با اشاره به کاهش توان خرید قشر متوسط و ضعیف خاطرنشان کرد: بحث تجدید نظر در حقوق کارگران و کارمندان قشر متوسط و پایین در مجلس مطرح شده و دولت تدابیر و بسته‌های حمایتی خاصی را در نظر گرفته است که اعلام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه آخر سر اشاره ای هم به کارمندان و کارگران کردی خدا ایشالله آنچه به سر زن و بچه کارگران اوردین بسر عزیزاتون بیاره

      پاسخ ها

      • AAAAAAA

        حول نشو تکذیب شد

      • دلسوز

        مسولین از خجالت اب وبخار بشوید مردم به شما اعتماد. دیگر ندارند

    • بدون نام

      بسته چی ماهی ۱۰۰ هزارتومان گرانی کمر مردم را برید شما فکر میکنید ما هم مثل شما ماهی ۱۰۰ میلیون میگیریم خجالت بکشید واقعا

    • بدون نام

      همش حرفهای تکراری دیگه همه میدونن همتون دروغگوهستید

    • بدون نام

      همش خواهد شد ...عمل هیچ

    • بدون نام

      چراکارمندان چون تاساعت۲کارمیکنن وحقوقشون۲ملیون ول میچرخن پنج شنبه هم تعطیل یاکارگربدبخت مظلوم که ۶صبح برتا۶بعدازظهروکارسخت وحقوق۱ملیونی وپنج شنبشم تعطیل نیست چون نمایندگان خودشون کارمندن وودولتی فقط به فکرخودشونن چقدرظلم وتعویض خداجوابتون بدچرافاغنه رواخراج نمیکنیدازبیکاری وفقرداریم له میشیم به تواستیصاح وزیرکار نمایندگان مجلس خیلی شاکی وناراحت بودن گفتن یعنی چی بیش از۳ملیون نفرفقط فقط افغونی توکارساختمانی اشغال کردن وبیکاروچندبرابران توشغلهای دیگه اشغال کردن لعنت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۸سال جنگ رو شاهد بودم بله خیلی سختی کشیدیم اما دلیل نیست دوباره این وضع رو فقط ما بدبخت ها تحمل کنیم اما شما در رفاه باشیذ؟!

      • باغ نو

        دیگه افزایش حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران اگه 100% هم بالا بره ارزشی نداره... کمر طبقه متوسط شکسته شد

      • تنگ کرم

        والا کارمند و کارگری نداره.... هممون بدبخت شدیم رفت... چه کارمند و چه کارگر

    • بدون نام

      دولت قیمت دلار را برگرداند به قیمت بودجه هم حقوق نمی خواهد افزایش یابد هم اخلال‌گران نظام اقتصادی دق میکنند و به سزایشان میرسند.

    • بدون نام

      منم کارگرم خسته شدم از این وضعیت بعضی روزا فکر میکنم بهتره خودمو بکشم خسته شدم خدایا مرگمو زودتر برسون که خودکشی گناهه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخدا اخرشون فرا رسیده یک ماه دیگه فرار فرارشروع میشه

    • بدون نام

      با استیضاح وزیر چیزی فرق نکرد .....

    • بدون نام

      شما هم خواستی .ی خودی نشان بدی و خودتو بیشتر مطرح کنی داغ مردمو زیاد نکن خدا ریشه شما را بکند

    • پارسا

      اینا فقط حرف مفته ...

      پاسخ ها

      • ک

        یاخدا ...

    • کارمند

      تمام مواد خوراکی حداقل ۳برابر شده رب گوجه از۶۵۰۰تومان شده ۲۰۰۰۰تومان لبنیات ۳برابر شده گوشت کیلویی۷۰۰۰۰تومان شده واقعا معجزه است که ما هنوز زنده هستیم امثال من ماهی یکبار هم نمیتوانند میوه وگوشت بخورند‌.مسافرت و تفریح که کلاً حذف شده باید چه خاکی به سر کنیم وقتی مردم چیزی برای از دست دادن نداشته باشند قیام میکنند پس تا کار از این سخت تر نشده فکری اساسی بکنید درابتدا باید چند نفر از مسئولین ....اعدام بشوند تا بقیه دست از مکیدن خون مردم بردارند.

    • کارمند

      امید به زندگی و آینده ی روشن برای امثال من به صفر رسیده الانم که مردم سرگرم محرم هستند و همه جا حتی مجلس ودولت هم تعطیل است و شرایط برای فساد ورانت مهیا است

    • بدون نام

      با احتمال و اما و اگر وضع زندگی مردم خوب نمی شود. با چندر غاز اضافه حقوق هم همینطور......نرخ دلار مرگ برامریکا باید بشود.حداقل 3000 تومان تا وضع بهتر شود. و دیگر هیچ ایران تا با امریکا دشمنی داشته باشد وضع همین است بدتر میشود .که بهتر نمی شود. البته دولت مردان ایران این وضع را خیلی دوست دارند. چون در این بی ثباتی بازار خوب پولی به جیب میزنند که تا سالیان سال خود و خانواده شان زندگی لاکچری داشته باشند.

    • بدون نام

      آقای 22.48 شما به دومیلیون تومان حقوق میگی زندگی راحت و ول چرخیدن.نمی دونم حقوق شما چقدر است. ولی آقای محترم در تهران اگر مستأجر باشی با دوتا بچه باید حداقل ماهیانه 7 میلیون حقوق داشته بلشید تا حداقل زندگی را داشته باش .بعد دوست عزیز قشر کارمند هم یکی مثل شما که در این نابسامانی و بی ثباتی اقتصاد ایران دارن بقول خودتان له میشوند.. شما دادتان را بر سر کسانی بزنید که ثروت ایران سهم من و شما را تو روز روشن چپاول و غارت میکنند.

    • بدون نام

      خواستم تصمیم نگیرید صد سال سیاه

    • محمد

      تا وقتی نوکران و عوامل انکلیس وامریکا مثل روحانی و هیعت دو۱لت دو تابعیتی است همین است

    • ابی

      خاک دو عالم ....

    • بدون نام

      ایشان فرمودند:اخلالگران نظام اقتصادی به مردم معرفی شوند ای بابا مگه نامعلوم اند شوخی میفرمایید

    • شهرام

      زحمت نکشید . خودتونو خسته نکنین . لازم نیست بخاطر مردم به زحمت بیوفتین . ولله ما راضی نیستیم . حقوقمون خوبه و همه چی آرومه پس چرا من بدبختم . ضمنا شمارو بخدا قسم میدهم که مزاحم اختلاسگران هم نشوید . گناه دارن .

    • m o

      کارگر همیشه ضعیفترین غشر جامعه هست.
      کارمندا تا ساعت یک ک بیشتر خدمات نیستن وقتی هم ک بشون مراجعه میکنی با حالت تندی با ادم برخورد میکنن

    • بدون نام

      رییس ایناخانم افرادی اینا چطور تصمیم میگیرن

    • بدون نام

      لعنت برشما باد ...

    • محمد

      اینا رسماً باید سبک عقل باشن که حقوقا رو افزایش بدن.
      مثل این میمونه که یه نفر رو میخوان اعدام کنن، بعد طرف بدو بدو بره سمت چوبه ی دار.

    • بدون نام

      بازنشسته ها یادتان نرود

    • نادم

      شماروبخدا اینقدحرف مفت نزنیدهمش وعده الکی

    • بی نام

      خانم ساعی وزیر قوی کیه که ما در این چهل سالی به چشممون نخورده؟ وگرنه همین وزرای استیضاح شده در زمان رای گیری انتخاب وزرا وقتی آنان را بصورت کامل نمیشناختید چه لزومی داشت که به او رای بدین و بعد او را استیضاح کنین؟ هر کسی که بیاد همینه و بس شما خودتونو یا .....جای اونا بزارین مگه بالا رفتن دلار و ارز و سکه و انواع و اقسام لوازم و ......دست وزیره؟ اگه راست میگین نرخ دلار و سکه و ...... را به حالت اولیه یعنی همون چهار هزار تومن بازگردانید کارمندان و کارگران بسته حمایتی را نخواستند.در ضمن اگه بالا رفتن اجناس به وزرا مربوط میشه پس چرا وزیر ارتباطات را ساکت گذاشتید که گوشی ششصد تومنی شده نزدیک به دو میلیون؟ این دروغا دیگه برای ما عادی شده.

    • بدون نام

      امسال حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی۱۳درصد اضافه شده
      ولی تورم وگرانی بالای۵۰درصد افزایش داشته است.دولت
      فکری به حال بازنشستگان تامین اجتماعی بکندکه بازنشستگان
      شرمنده زن وبچه هایشان نباشند.

    • mn

      نگران کارمندان نباشین اونا از بدنه خود دولتن همیشه همه چیشون براهه امسال افزایش ندن سال دیکه چرب و نرم میکنن براشون ، تنها قشر مرفه جامعه که همیشه زمینه رشد هم براشون فراهمه همین کار مندایی کت شلواری...

    • اسماعیل

      حرف ،حرف،حرف،فقط حرف

    • بدون نام

      مجلسیان به امید نوبخت نمانند شخص قابل اعتمادی نیست هر وعده ای بدهد سر کاری است یا در نهایت ق ل بیست در صدی را پنج در صد بالا می برد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج