۷۷۲۹۲۰
۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

بنیاد شهید:هیچ فشاری درباره جانبازی را نمی‌پذیریم

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران هیچ گونه توصیه و اعمال فشاری را برای افزایش درصد جانبازی نمی‌پذیرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران هیچ گونه توصیه و اعمال فشاری را برای افزایش درصد جانبازی نمی‌پذیرد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، با اشاره به تأیید طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان توضیح داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در موضوع افزایش درصد جانبازی تابع قوانین و مقررات است و هیچ نوع توصیه و اعمال فشاری بر اجرای وظایف قانونی بنیاد تأثیر نمی‌گذارد و مسئولان بنیاد اجازه هیچ اعمال نفوذی در این زمینه را نخواهند داد.

وی با بیان اینکه تاکنون درخواستی از سوی مدیران و مسئولان برای افزایش درصد جانبازی به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه نشده است، افزود: افزایش درصد جانبازی در کمیسیون‌های تخصصی پزشکی بررسی می‌شود و این فرآیند بر اساس قوانین و ضوابط علمی و تخصصی صورت می‌گیرد و ساز و کارهای طراحی شده نیز اجازه اعمال سفارش و توصیه خارج از ضوابط را نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرایند بررسی درخواست افزایش درصد به بالای ۵۰ درصد گفت: در صورتی که درخواست افزایش درصد جانبازی به بالای ۵۰ درصد باشد این درخواست پس از ثبت در سیستم سجایا باید در کمیسیون‌های پزشکی تخصصی در استان به تأیید برسد و علاوه بر آن شورای عالی پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید پرونده را مجددآ بررسی و افزایش درصد را تأیید کند که این فرآیند نیاز به زمان طولانی‌تری نسبت به سایر درخواست‌ها دارد.

معاون رییس جمهور افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران دقت و حساسیت فراوان در مورد درصدهای جانبازی را صیانت از ارزش‌های جامعه ایثارگری می‌داند و بر آن تأکید می‌کند ضمن اینکه رعایت امانت‌داری در این زمینه به حفظ و ارتقای شأن و جایگاه ایثارگران عزیز به عنوان نمادهای ارزشمند فرهنگ ایثار و شهادت منجر می‌شود.

حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به فعالیت‌های تخصصی کمیسیون‌های پزشکی بنیاد خاطرنشان کرد: پزشکان متخصص در کمیسیون پزشکی در بنیاد شاغل نیستند و منتخبی از متخصصین متعهد کشور هستند که با انطباق مدارک و مستندات با قوانین و آیین نامه‌های مصوب و شاخص های دقیق علمی به درخواست جانبازان رسیدگی می‌کنند و در این رسیدگی کوچکترین تفاوتی بین درخواست‌کنندگان وجود ندارد و رسیدگی خارج از روال نیز به طور کلی ممنوع است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با آرزوی قبولی عزاداری‌های ایام محرم گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن تا امروز مدیون فرهنگ ایثار و شهادت بوده است و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) است، به همین دلیل برای ادامه مسیر موفقیت آمیز انقلاب اسلامی در سال‌های آینده نیاز به ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت داریم و یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توان در این مسیر انجام داد بررسی و شناخت محتوایی فرهنگ عاشورای حسینی (ع) است.

شهیدی با اشاره به ضرورت حفظ کرامت و شأن جانبازان از سوی همه مسئولان و رسانه‌ها یادآور شد: شهدا و ایثارگران و به طور خاص جانبازان عزیز که این روزها بیش از گذشته در تریبون‌ها نام برده می‌شوند با تأسی از ائمه اطهار (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) فداکاری کردند و نباید به بهانه‌های مختلف ایثارگری‌ها و خدمات بی‌نظیر آنها به اسلام و میهن اسلامی فراموش شده یا مورد سوء استفاده‌های سیاسی و جناحی قرار گیرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یکی از جنبه‌های مهم شناخت فرهنگ عاشورا و حرکت در آن مسیر، حفظ کرامت جانبازان عزیزمان با نگاه به جایگاه ویژه حضرت ابوالفضل العباس (ع) و جانبازی و فداکاری ایشان برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) است و این عزیزان هنگام بذل جان کوچکترین اهمیتی برای مناصب دنیوی قائل نبودند و آحاد مردم و مسئولان باید به این موضوع به صورت ویژه توجه و تأکید کنند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد در پایان خاطرنشان کرد: عاشورا و کربلا مدرسه ایستادگی و مقاومت بود و همه زمان‌ها عاشورا و همه مکان‌ها کربلا است و به فضل الهی ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ عاشورا که فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت است از مشکلات و سختی‌ها عبور خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینطور که من میبینم همه ملت ایران اگه خانواده شهید نباشند ایثارگر وجانباز هستند

    • علیرضا

      خداوندا : تو رهایی مان گردان .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی امین

    • دد

      مگه میشه درصد جانبازی بالا پائین کرد .... فکر کنم اگه دوباره این جانبازان چکاب کنند از من شما سالمترن بعضی هاشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو این مملکت هر اتفاقی ممکن است .لازم است از گروهی طرفداری کنید.

    • بدون نام

      ی سوالی ذهنمو درگیر کرده آیا درصد جانبازی مسئولان هم پایین میاد؟

    • بدون نام

      شما اگر راست میگید تبصره جانبازی رو در این مورد حذف کنید که کسی دنبال درصد بیشتر نباشه.. اونی که جانباز واقعیه اصلا جلو نمیاد

    • بدون نام

      بنظر شما کسی که ۵۰ درصد توانایی جسمی ندارد چگونه میتواند مدیریت یک سازمان یا نهاد دولت اداره کن

    • بدون نام

      بابروی جانبازان شهدا عزیزرومیبرید ...

    • بدون نام

      تو گفتی و ما باور کردیم!

    • بدون نام

      بله اقای شهیدی درصد های اصلی را نمی پذیرد.
      چه رسد به مدیران...

    • بدون نام

      بنده آسیب دیدم در جنگ بسیجی بودم اما کمسیون پزشکی بسیار در مورد من بی عدالتی کرد پرونده من سالهاست که در ایثارگران ساری بلاتکلیف افتاده هیچکس نگفت چه میکنی بسیجی دوران سخت این کشور !!! امیدورم روزی برای این ناجوانمردی بتوانم شماها را قصاص کنم به امید آنروز انشاالله

    • هالو

      حالا ی تجدید نظری تو افزایش درصد جانبازیه اقای تاج بدین بعد بخشنامه تونو اجرایی کنین.خخخخخخ

    • بدون نام

      خواهش میکنم منزلت جانبازان عزیزمان رازیرسوال نبریداگه این عزیزان جانفشانی نمی کردن من وشما کجابودیدم چراحرمتهارابه سادگی می شکنیم هرچه هم سختی بکشیم به پای سختی این عزیزان نیست که تحمل میکنن

    • سرباز

      بنده که ازجانبازان جنگ تحمیلی هستم پیشنهاد میکنم مدیریت بنیاد هرگونه کمسیون پزشکی را مدت دوماه تعطیل کنند تا حدف وحدیث نباشد و فشاری هم روی مسولین بنیاد نباشد

    • امیر

      وقتی قانون وضع می شود باید برای همه مردم یکسان باشد جانباز و ایثارگر دیگر چه صیغه ای است من مانده ام تمام کنید این مسخره بازی هارا بگذارید شایسته ها مشغول شوند وطن پرست باشد کافیست

    • امیرحسین

      آقایون جانبازای عزیز،فشار نیارین....

    • بدون نام

      خدالعنت کندپدرومادرکسی راکه حق ناسی میکندحق پسرم راپامال کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج