جاباما
۷۷۳۰۹۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

مهربانی داوران با غول‌های اسپانیا؟

رونالدو بیش از هر کس دیگری در لیگ قهرمانان از روی نقطه پنالتی گل زده است.

وبسایت نود: در آستانه شروع دوباره رقابت های جذاب لیگ قهرمانان در فصل جدید، بررسی های آماری صورت گرفته و منتشر شده توسط یوفا حکایت از آن دارد که داوران بیش از هر تیم دیگری برای بارسلونا و رئال مادرید در لیگ قهرمانان نقطه پنالتی را نشان داده اند.

از آغاز فرمت جدید این رقابت ها در سال ۱۹۹۲، با نام لیگ قهرمانان اروپا، ۶۳۱ پنالتی توسط داوران اعلام شده که از این تعداد ۱۳ درصد برای دو غول اسپانیایی بوده است: ۸۴ پنالتی. جالب اینجاست که سهم رئال مادرید و بارسلونا کاملاً برابر است: هر یک ۴۲ پنالتی.

مهربانی داوران با غول‌های اسپانیا؟

رئال مادرید در طول تاریخ این رقابت ها، تاکنون ۲۵۳ بازی انجام داده و بارسلونا فقط یک بازی کمتر نسبت به رقیب کلاسیک خود انجام داده است: ۲۵۲. بر همین اساس معلوم می شود که به طور میانگین داوران هر ۶ مسابقه یک بار، یک پنالتی برای این تیم ها در لیگ قهرمانان اعلام کرده اند.

از منظر میانگین آن ها از منچسترسیتی و سویا عقب تر هستند. چرا که میانگین پنالتی های اعلام شده برای سویا و من سیتی هر چهار مسابقه یک پنالتی است، اما سیتی و سویا سابقه بسیار کمتری نسبت به بارسا و رئال مادرید دارند، تاکنون فقط برای سیتی ۱۴ پنالتی و برای سویا ۱۱ پنالتی اعلام شده است.

مهربانی داوران با غول‌های اسپانیا؟

اما در مورد پنالتی های گرفته شده بر علیه تیم ها، رئال مادرید و آرسنال در صدر قرار دارند. هر دو تیم تاکنون ۲۳ پنالتی در طی این سال ها به رقبا داده اند. بعد از این دو تیم، بایرن مونیخ با ۲۲ پنالتی، المپیاکوس با ۱۸ و بارسلونا با ۱۷ پنالتی قرار دارند. بدترین تیم در زمینه پنالتی دادن به رقبا، اندرلخت است که به طور متوسط هر شش مسابقه یک بار، یک پنالتی به تیم های حریف خود داده است.

کریستیانو رونالدو بهترین گلزن از روی نقطه پنالتی

مهربانی داوران با غول‌های اسپانیا؟

کریس رونالدو بهترین گلزن لیگ قهرمانان از روی نقطه پنالتی است. او بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ این رقابت ها از روی نقطه پنالتی گل زده است. ستاره پرتغالی در ۱۸ مرتبه ای که در لیگ قهرمانان پشت توپ ایستاده، ۱۵ بار موفق بوده و به گل رسیده است. بعد از او مسی قرار دارد: ۱۱ گل از ۱۴ پنالتی و سپس نیستلروی است که از ۱۴ ضربه ۱۰ گل به ثمر رسانده است.

اما در این میان، لواندوفسکی و دل پیرو بهترین نرخ گل کردن پنالتی را دارند، هر دو در هر هفت تلاش خود، همیشه موفق بوده اند و رکورد صد درصد گل از روی نقطه پنالتی را در لیگ قهرمانان دارند.

ادن هازارد هم بدترین رکورد را دارد، اگرچه او در لیگ برتر و تیم ملی بلژیک آمار خوبی دارد ولی در لیگ قهرمانان از هفت ضربه خود فقط چهار گل داشته است؛ یعنی نرخ تبدیل کردن گل: ۵۷ درصد. به جز او تیری آنری با ۶۰ درصد و هالک هم با همین رقم، آمار خوبی ندارند.

مهربانی داوران با غول‌های اسپانیا؟

در میان دروازه بانان، آمار چک و کاسیاس از همه بهتر است. چک از ۱۱ پنالتی در لیگ قهرمانان، ۵ سیو داشته است، کاسیاس هم در ۱۹ پنالتی ۹ سیو داشته است، البته کاسیاس از دسامبر ۲۰۰۹ دیگر هیچ سیوی در ضربات پنالتی در لیگ قهرمانان نداشته و در هر هشت مرتبه اخری که در این مسابقات مقابل ضربه پنالتی قرار گرفته ناکام بوده است.

اوبلاک اگرچه در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۶ در ضربات پنالتی عملکرد خیلی خوبی نداشت ولی در لیگ قهرمانان در جریان بازی رکورد صد درصد دارد: دو پنالتی و دو سیو!

در مجموع امار پنالتی های لیگ قهرمانان اینطور است: ۶۳۱ پنالتی: ۴۸۸ گل (۷۷ درصد)، ۳۸ پنالتی از دست رفته (۶ درصد) و ۱۰۳ پنالتی مهار شده (۱۷ درصد).

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مضخرفه فقط بنفع هاييکه برای بارسا گرفته يطرفه آمار بالا برده وگرنه برای رئال 99%درست صوت زده و 80درصد بضرر رئال بوده اینو من شاهدم تو این 17سال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج