جاباما
۷۷۳۵۱۱
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

اتاق بازرگانی: نگرانی از کمبود کالا برطرف شده است

بنابر اعلام اتاق بازرگانی پس از مصوبات جدید دولت، پیگیری‌های بخش‌ خصوصی و همکاری گمرک روند ترخیص کالا از گمرکات تسریع شده و در نتیجه آنچه تحت عنوان نگرانی برای تامین کالاهای اساسی یا مواد اولیه کارخانه‌ها وجود داشته از میان رفته‌ است.

خبرگزاری تسنیم: پیرو انتشار مطالبی پیرامون اظهارنظر رئیس اتاق بازرگانی تهران در جلسه هیات نمایندگان پارلمان بخش‌خصوصی در مورد احتمال کمبود کالاهای اساسی در کشور، اتاق تهران طی اطلاعیه‌ای برخی از مطالب منتشر شده را رد و اصلاح کرد. در این اطلاعیه آمده‌است:

متاسفانه برداشت از اظهارنظرهای رئیس اتاق بازرگانی تهران در جلسه اخیر هیات نمایندگان مورخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ موجب ارائه تحلیل‌های خطا در مورد شرایط تامین کالا و مواد اولیه کارخانه‌ها شده است.

در این جلسه رئیس اتاق تهران بیان داشت ۱۳۹ هزار کانتینر، ۷.۵ میلیون تن کالا و ۲.۵ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات کشور وجود دارد که این میزان رسوب کالا، ارقام بی‌سابقه‌ای به حساب می‌آید.

در ادامه این توضیحات، رئیس اتاق تهران با تشریح شرایط اقتصادی کشور، وضعیت پیش آمده را نه ناشی از تحریم‌های خارجی بلکه به سبب صدور بخش‌نامه‌های متعدد و متناقض ارزی دانست.

او اشاره‌ای به احتمال بروز قحطی در کشور نداشته بلکه عنوان کرد بوروکراسی‌های زائد موجب تاخیر در فرآیندها و ایجاد اضطراب در جامعه اقتصادی شده‌ که خوشبختانه پس از مصوبات جدید دولت، پیگیری‌های بخش‌ خصوصی و همکاری گمرک روند ترخیص کالا از گمرکات تسریع شده و در نتیجه آنچه تحت عنوان نگرانی برای تامین کالاهای اساسی یا مواد اولیه کارخانه‌ها وجود داشته از میان رفته‌ است.

متاسفانه اطلاعات ناقص و تقطیع شده با اهداف خاص در شرایطی منتشر شد که سایت اتاق تهران به روال همیشگی برگزاری جلسات هیات نمایندگان متن کامل و مشروح جلسه را منتشر کرده بود.

خبرنگاران محترم رسانه‌ها و روزنامه‌های سراسری در مورخ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ به صورت مستقل و حرفه ای این نشست را پوشش دادند که در هیچ کدام از این مطالب نیز اشاره‌ای به موضوع بروز قطحی در کشور نشده‌بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nemati

      خداروشکر ب لطف شما کالا ک زیاده ...کاش نگرانی مردمو درمورد نداشتن بودجه ی کافی برای خرید مایحتاج اولیه زندگیشون برطرف میکردین.

    • بدون نام

      مشخصه نگرانی نیست

    • بدون نام

      روغن چهار کیلویی شده چهل و دو هزار تومن و البته گیر نمیاد...

    • بدون نام

      ما هم میدونیم کمبود کالا نیست عزیز من قدرت خرید نداریم چطوری حالیتون کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج