۷۷۴۰
۵۰۳۷
۵۰۳۷
پ

یک دكور عجيب و غريب

دكوراسيون جنگل های استوایی

جنگل‌هاي انبوه و پر راز و رمز رنگ‌هاي متنوعي دارند، اما در اين ميان، شكوه و قدرت رنگ سبز و قهوه‌اي بيش از هر رنگ ديگري ديده و احساس مي‌شود. بنابراين؛ اين دو رنگ، رنگ‌هاي اصلي دكوراسيون جنگلي به شمار مي‌روند که در ادامه به نحوه استفاده از اين رنگ در اين نوع دكوراسيون مي‌پردازيم.

دكوراسيون جنگل های استوایی

دكوراسيون جنگل های استوایی

اتاق‌ها را مي‌توان با تم‌هاي مختلف دكوراسيون كرد. يكي از محبوب‌ترين تم‌ها، به‌خصوص براي دكوراسيون اتاق كودك، تم جنگل است. ايجاد جلوه‌اي از جنگل‌هاي استوايي در دكوراسيون اتاق بسيار زيبا و پرطرفدار است؛ زيرا اين تم داراي نمايي گرم و صميمي، مرموز و اسرارآميز است كه كودكان و نوجوانان از آن لذت مي‌برند و قوه تخيل و خلاقيت آن‌ها به مقدار زيادي تحريك‌ شده و رشد مي‌كند.

طراحي دكوراسيون اتاق با تم جنگل براي كودك در هر سن و جنسيتي كه باشد، نتيجه‌اي مناسب دربرخواهد داشت. زيرا اين تم يك تم خنثي است و مختص سن يا جنسيت خاصي نيست. هم‌چنين در اين تم، شما اين امكان را داريد تا از بافت‌ها و رنگ‌هاي متنوع و متعددي استفاده كنيد.

دكوراسيون جنگل های استوایی

رنگ‌هاي مناسب براي اتاقي با تم جنگل

جنگل‌هاي انبوه و پر راز و رمز رنگ‌هاي متنوعي دارند، اما در اين ميان، شكوه و قدرت رنگ سبز و قهوه‌اي بيش از هر رنگ ديگري ديده و احساس مي‌شود. بنابراين؛ اين دو رنگ، رنگ‌هاي اصلي دكوراسيون جنگلي به شمار مي‌روند که در ادامه به نحوه استفاده از اين رنگ در اين نوع دكوراسيون مي‌پردازيم:

رنگ سبز بايد از ملايم‌ترين تا تيره‌ترين طيف آن در اين نوع دكوراسيون استفاده شود. هم‌چنين رنگ قهوه‌اي‌ بايد در طيف‌هاي مختلف از قبيل ماهاگوني، قهوه‌ای مایل به زرد، شتري، بژ و ديگر طيف‌هاي موجودش در اين دكوراسيون به كار رود.

رنگ سبز بايد در ملحفه‌ها، پتو و روتختي، فرش، پرده و روي ديوارها و هم‌چنين جزئيات و لوازم جانبي دكوراسيون ديده شود.

به راحتي مي‌توانيد براي مبلمان اتاق از طيف‌هاي مختلف رنگ قهوه‌اي استفاده كنيد. همچنين بهتر است سعي كنيد براي برخي از لوازم جانبي از رنگ مشكي و هم‌چنين از رنگ‌هايي كه فكر مي‌كنيد در جنگل مي‌تواند وجود داشته باشد استفاده كنيد.

با استفاده از مقداري رنگ‌ قرمز و زرد، مي‌توانيد حضور پرندگان و مرغان گرمسيري را كه در جنگل اقامت دارند تداعي كنيد.

دكوراسيون جنگل های استوایی

كف‌پوش و مبلماني با سبك جنگل باراني

جنگل‌هاي انبوه پر از طيف‌هاي قهوه‌اي هستند. از مبلمان و وسايل چوبي با طيف‌هاي مختلف رنگ قهوه‌اي استفاده كنيد تا درخت‌هاي جنگلي انبوه را برايتان تداعي كند. براي پوشش کف نيز از كف‌پوش چوبي استفاده كنيد، اما بهتر است مبلمان و وسايل چوبي با رنگ قهوه‌اي تيره را روي كف‌پوش چوبي روشن قرار دهيد. وجود تضاد يك نكته مهم است.

اگر نصب و استفاده از كف‌پوش چوبي امكان‌پذير نيست، از قاليچه يا موكتي با تركيب رنگي سبز و قهوه‌اي استفاده كنيد.

مبلمان و صندلي‌ها نيز بايد به حالت تمام پارچه و بسيار راحت باشند و براي روكش آن‌ها از پارچه‌هايي با تركيب رنگي سبز و قهوه‌اي استفاده شود؛ هم‌چنين در صورت وسعت سطح، از پارچه‌هايي كه چاپي از تصوير حيوانات دارند بهره گيريد.

يكي ديگر از راه‌هاي بروز خلاقيت در اتاق خوابي با دكوراسيون جنگلي، نقاشي و رنگ‌آميزي قفسه كتابخانه، تخت‌خواب و دراور با رنگ‌ها و طرح‌هاي جنگلي، مانند نقاشي درختان و گياهان و حيوانات بر روي وسايل چوبي موجود در اتاق است.

دكوراسيون عجيب و غريب پنجره

اگر حفظ حريم خصوصي اتاق خيلي لازم و ضروري است، توصيه مي‌كنيم از پرده‌اي با تركيب رنگي سبز و قهوه‌اي و در صورت ممكن داراي تصاويري از درختان انبوه استفاده كنيد. هم‌چنين استفاده از شيدهاي دكوراتيو طرح‌دار با طرحي مرتبط و كركره‌هايي از بامبو و چوب طرح‌دار گزينه مناسبي است.

دكوراسيون جنگل های استوایی

با دیوار چه کار باید کرد؟

ديوارها فرصتي مناسب براي بروز خلاقيت و تعريف تم جنگل در اتاق خواب هستند. نقاشي ديواري يكي از راه‌هاي بسيار مهم است كه مي‌تواند به مقدار زيادي حس جنگل را در فضا ايجاد كند. در ادامه ايده‌هايي براي دكوراسيون ديوارهاي اتاق با تم جنگل برايتان داريم:

اگر نقاشي ماهر هستيد، خود دست به كار شويد و اگر نه، از فردي ماهر كمك بگيريد تا تصاويري از درختان انبوه سبز و حيوانات را روي ديوار به زيبايي نقاشي كند. اين كار را مي‌توانيد تنها روي يك ديوار از اتاق يا روي تمام ديوارها انجام دهيد.

يكي ديگر از ايده‌هاي خوب، نقاشي تصوير يك حيوان روي تنها يك ديوار يا روي در اتاق است.

اگر نقاشي و طراحي روي ديوار كاري ممكن و قابل قبول براي شما نيست، توصيه مي‌كنيم به نصب تصاوير و تابلوهاي جالب مرتبط با تم اتاق بر روي ديوارها بپردازيد. كودكان معمولا از تماشاي اين تصاوير لذت مي‌برند.

نصب تكه‌هايي از پوست درختان و ورقه‌هاي چوبي نيز از ديگر اقدامات خوب و موثر است.

دكوراسيون جنگل های استوایی

لوازم جانبي را فراموش نكنيد

اطمینان حاصل کنید که تمام لوازم جانبی، مناسب با موضوعی است كه براي دكوراسيون اتاق انتخاب كرده‌ايد.

قراردادن حيوانات مختلف از قبيل ببرها، گوریل، کبرا و دیگر حیوانات عجیب و غریب در قالب اسباب بازي در اتاق مي‌تواند تا حد زيادي به تعريف موضوع مورد نظر شما كمك كند.

استفاده از برخي لوازم جانبي از جنس چوب و بامبو مانند پادري‌ها و كلاهك‌هاي آباژور نيز نبايد فراموش شود.

اگر اتاق نياز به پنكه سقفي دارد حتما نوع چوبي آن را در اتاق نصب كنيد.

براي ابزارهايي مانند دستگيره درها از انواعي كه شبيه حيوانات هستند استفاده كنيد.

استفاده از طرح گورخري براي كلاهك آباژور نيز ايده خوبي است.

قراردادن گياهان سبز و طبيعي را در دكوراسيون اتاق فراموش نكنيد. اين كار مي‌تواند تا حد زيادي دكوراسيون را طبيعي جلوه دهد.

ایجاد یک اتاق دوست داشتني براي فرزند خود

مهم‌ترین چیز كه بايد به خاطر داشته باشید اين است که هنگام ایجاد تم جنگل‌های حاره‌ای در اتاق خواب، بايد مطمئن شوید که اين تم مناسب با شخصیت و مورد علاقه فرد ساکن‌ در اتاق است. ابتدا به اين فكر كنيد كه فرزند شما چه چيزي را دوست دارد و سپس از قوه تخيل و خلاقيت خود كودك كمك بگيريد تا بهتر و كامل‌تر حال و هواي مورد علاقه او را در اتاق خوابش ايجاد كنيد. لذتي كه كودك از حضورش در اتاقي كه بسيار آن را دوست دارد مي‌برد، ارزش اين را دارد كه براي ايجاد چنين فضايي وقت و حوصله صرف كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

دكوراسيون جنگل های استوایی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج