۷۷۴۰۹۵
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

گفتگوی تلفنی پمپئو با رئیس جدید پارلمان عراق

رئیس جدید پارلمان عراق در گفتگو با وزیر خارجه آمریکا ضمن تقدیر از نقش ائتلاف تحت امر آمریکا در مبارزه با داعش در عراق تاکید کرد دولت آتی عراق باید به رای مردم و به دور مداخلات خارجی تشکیل شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جدید پارلمان عراق در گفتگو با وزیر خارجه آمریکا ضمن تقدیر از نقش ائتلاف تحت امر آمریکا در مبارزه با داعش در عراق تاکید کرد دولت آتی عراق باید به رای مردم و به دور مداخلات خارجی تشکیل شود.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق روز چهارشنبه با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفتگوی تلفنی کرد.

در این تماس پامپئو انتصاب حلبوسی به پست ریاست پارلمان عراق را تبریک گفت وابراز امیدواری کرد این انتصاب گامی در تجلی اراده نسل جدید و نقش مهم‌شان در ترسیم آینده کشور عراق و ایجاد کشوری شکوفا باشد.

طبق بیانیه دفتر حلبوسی دو طرف در این تماس درباره اوضاع کلی در عراق و ادامه حمایت تام از عراق در عرصه اقتصادی و خدمات رسانی به شهرهای این کشور و همچنین نقش ائتلاف آمریکا در مبارزه با داعش گفتگو کردند.

حلبویب بر اهمیت ادامه تلاش‌های جهانی برای فراهم کردن شرایط مناسب جهت تصمین بازگشت آوراگان به مناطق آزاد شده تاکید کرد و گفت: عراق جدید پس از پشت سر گذاشتن و بستن صفحه تروریسم در مرحله مهمی به سر می‌برد که نیازمند احیای قوانین لازم برای توسعه اقتصاد و فراهم سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از تجربیات و دانش بین المللی است و باید دولت آتی عراق دولتی مردمی و به رای مردم عراق بدون تاثیرپذیری از مداخلات خارجی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع

      مجلس عراق و دولت اینده این کشور باید مانع از دخالتهای امریکا درتصمیمـ گیریهای کلان و مهمـ این کشور باشدصصشش

    • کرامت

      بیچاره اگه ایران نبود که همین داعشی های آمریکایی عراق را با خاک یکسان میکردند

    • بدون نام

      نباید به عراق کمک میکردیم کرد هام به هشون کمک کردن به شرط این که مناطقی رو که آزاد کرد رو به کرد ها بده دیگه ادارش کنن اما بعد اینکه داعش تموم شد بهشون حمله کردن

    • رضا

      هر کشوری آزاده با هر کشور دیگری مطابق با منافع ملی اون کشور رابطه داشته باشه و گفتگو بین مسعولین کشور ها یک امری رایج مباشه چیزی که مردم عراق و مسعولین شون نباید فراموش کنن کمک ایران در سخت ترین زمان با حداقل زمان بود و در این موقعیت که ایران با تحریم مواجه است بعضی کارها رو عراق می تونه برای ما انجام بده. سیاست. مخصوصا سیاست خارجی جای آن نیست که ما با یک غوره سردی و با یک مویز گرمی مون بگیرد و صحیح هم نیست که ما از کشورهای دیگر بخواهیم منافع خودشون رو همینجوری به خطر بیاندازند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج