۷۷۴۲۲۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

به بهانه‌ی رویارویی جواد نکونام با استقلال

 جواد نکونام برای اولین بار به عنوان سرمربی مقابل استقلال تهران قرار می‌گیرد.

وب‌سایت نود: استقلال تهران بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا این هفته در یک بازی خارج از خانه به دیدار نساجی مازندران می‌رود. این بازی در کنار تمام حساسیت‌هایی که دارد تقابل جواد نکونام کاپیتان اسبق تیم ملی و بازیکن استقلال به عنوان سرمربی نساجی با این تیم پرطرفدار تهرانی هم است.

نساجی که هفته‌ی گذشته مقابل دیگر تیم تهرانی پرسپولیس تن به شکست داده است و آخرین بازی خانگی خود در لیگ برتر را هم برده است، به دنبال گرفتن امتیاز از استقلال است. استقلالی‌ها هم که از آسیا کنار رفته‌اند، به دنبال این هستند که در بازی مقابل نساجی دیگر امتیاز از دست ندهند تا بتوانند خودشان را به صدر جدول رده بندی نزدیک‌تر کنند

به بهانه‌ی تقابل جواد نکونام و استقلال چند سکانس از روزهای تلخ و شیرین او و استقلال را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

گل مهم به استقلال

اولین گل جواد نکونام مقابل استقلال در لیگ برتر به دوره‌ی دوم این رقابت‌ها برمی‌گردد که استقلال تهران با هدایت رولند کخ به مصاف پاس تهران رفت. نکونام در بازی‌ای که به تساوی یک بر یک انجامید تک گل پاسی‌ها را به ثمر رساند.

گل دوم نکونام به استقلال در لیگ برتر، گل مهمتری بود. در لیگ سوم پاس بازیکنان خوبی را جذب کرده بود و با هدایت مجید جلالی یکی از مدعیان عنوان قهرمانی بود. این دو تیم در هفته‌ی اول آن دوره از رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که بازی به تساوی ۲ بر ۲ انجامید. نکونام در آن بازی یکی از گل‌های پاس را به ثمر رساند. آن گل نکونام در بازی مقابل استقلال زمانی ارزش بیشتری پیدا کرد که در پایان فصل پاسی‌ها با ۲ امتیاز بیشتر نسبت به استقلال قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شدند. قهرمانی‌ای که دیگر هیچ وقت هم برای این تیم تکرار نشد.

از پنالتی‌های از دست رفته تا دربی‌های سریالی

جواد نکونام در لیگ برتر ۳ بار موفق نشده پنالتی‌ها خود را تبدیل به گل کند. او اولین بار در دوره‌ی اول لیگ برتر در بازی پاس مقابل فجرسپاسی شیراز پنالتی خود را مقابل سید مهدی رحمتی دروازه‌بانی که بعدها با او همبازی شد، از دست داد.

دومین پنالتی‌ای که نکونام در لیگ برتر از دست داد به لیگ دوم و بازی پاس مقابل ملوان بندر انزلی برمی‌گردد که او موفق نشد دروازه‌ی مسعود غلامعلی‌زاد را باز کند. آخرین بار هم نکونام در لیگ چهارم و در بازی مقابل پرسپولیس پنالتی خود را مقابل محمد محمدی از دست داد. سید مهدی رحمتی و محمد محمدی تنها دروازه‌بانانی هستند که موفق شد‌ه‌اند پنالتی نکونام را در لیگ برتر بگیرند. نکونام در بازی با ملوان پنالتی خود را به بیرون دروازه زده بود.

بعد از برگشت جواد نکونام از فوتبال اروپا به فوتبال ایران او که یک استقلالی بود تیم محبوبش را برای بازی کردن انتخاب کرد. نکونام با استقلال چهار بار در دربی بزرگ ایران حضور داشت که هر ۴ بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. بعد از رفتن نکونام از استقلال، آبی پوشان پایتخت در ۴ دربی بعدی ۳ بار مقابل رقیب سنتی خود پرسپولیس شکست خوردند که آماری عجیب برای آن‌ها بود.

آخرین قهرمانی با پنالتی نکونام

استقلال تهران در لیگ دوازدهم برای آخرین بار قهرمان لیگ برتر شد. در آن فصل از رقابت‌های لیگ برتر قهرمانی استقلالی‌ها در اهواز قطعی شد. آن‌ها در هفته‌ی ما قبلی پایانی رقابت‌ها در اهواز به مصاف فولاد خوزستان رفتند و با تک گل جواد نکونام بازیکن با تجربه‌ی خود از روی نقطه‌ی پنالتی در دقیقه ۱۹ موفق شدند حریف اهوازی را از پیش روی بردارند و قهرمان لیگ برتر شوند.

شبی که آخرین قهرمانی استقلالی‌ها در لیگ برتر بدست آمد، برای پرسپولیسی‌ها خیلی تلخ بود. آن‌ها در آن شب در ضربات پنالتی در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان تن به شکست دادند و قهرمانی جام حذفی را مقابل هواداران خود از دست دادند. جواد نکونام برای استقلال ۸ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است. او که با یک انتقال جنجالی به استقلال آمده بود، ۶ گل از ۸ گل خود برای استقلال را از روی نقطه‌ی پنالتی به ثمر رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تعصب کیسه کشا هم مثل هویتشون پولکیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج