جاباما
۷۷۴۳۱۷
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

انتقاد خاتمی از انتشار مطالب بی‌پایه و اساس

خاتمی با تأکید بر این‌که مسائل اقتصادی تنها بخشی از حق الناس محسوب می‌شود، گفت: بخش دیگر حق الناس مسئله آبروی افراد است؛ اینکه هر خبری را بشنویم و بخوانیم به سرعت آن را در روزنامه، سایت‌ها، موبایل‌ها و غیره منتشر کنیم صحیح نیست؛ حال عده‌ای بعد از اینکه به کذب بودن خبر آگاه شدن، تکذیبیه آن را نیز منتشر می‌کنند، چه ضمانتی است افرادی که خبر دروغ شما را خواندن، تکذیبیه آن را نیز بخوانند.

انتخاب: امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که امام حسین(ع) در شب عاشورا عمر سعد را فراخوانده و او را نصیحت کردند، گفت: عده‌ای این موعظه و نصیحت را به اشتباه مذاکره تفسیر می‌کنند؛ این صحیح نیست که از مقتل عظمت بخش امام حسین(ع) بوی ذلت به مشام برسد، مذاکره با دشمن با فرهنگ نبوی، علوی و حسینی سازگار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، در شب عاشورای حسینی در سلسله برنامه‌های تبلیغی مذهبی حرم مطهر امام رضا(ع) ویژه دهه اول محرم به بیان نکاتی آموزنده از شب و روز عاشورا برای زندگی امروز پرداخت و ابراز کرد: زندگی امام حسین(ع) را می‌توان به هشت دوره کودکی، دوره سکوت امام علی(ع)، حکومت علوی، امامت امام حسن(ع)، امامت اباعبدالله(ع) در دوران معاویه، امامت ایشان در دوران یزید و دوره شب و روز عاشورا تقسیم کرد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که سعادت و سربلندی ما در گروی فراگیری درس‌های آموزنده عاشوراست، گفت: انقلاب ما مدیون این درس آموزی‌هاست، انقلابی که در ۱۲ محرم مصادف با ۱۵ خرداد سال ۴۲ و توسط عزاداران حسینی و در دفاع از فرزند امام حسین(ع) آغاز شد.

وی با بیان این‌که در آن زمان روشنفکران بیمار این نهضت حسینی را کور می‌خواندند، ابراز کرد: در نظر آن‌ها نهضت روشن آن بود که با قیام پارلمانی و تصرف اکثریت مجلس، دولت را قبضه کنند؛ خیال خامی که تا سقوط شاه بر آن اصرار داشتند و حتی در استانه پیروزی انقلاب به پاریس نزد امام راحل(ره) رفته و عنوان کردند با شعار مرگ بر شاه نمی‌توان رژیم را سرنگون کرد.

انتقاد از انتشار مطالب بی‌پایه و اساس

خاتمی با تأکید بر این‌که مسائل اقتصادی تنها بخشی از حق الناس محسوب می‌شود، گفت: بخش دیگر حق الناس مسئله آبروی افراد است؛ اینکه هر خبری را بشنویم و بخوانیم به سرعت آن را در روزنامه، سایت‌ها، موبایل‌ها و غیره منتشر کنیم صحیح نیست؛ حال عده‌ای بعد از اینکه به کذب بودن خبر آگاه شدن، تکذیبیه آن را نیز منتشر می‌کنند، چه ضمانتی است افرادی که خبر دروغ شما را خواندن، تکذیبیه آن را نیز بخوانند.

وی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) در شب عاشورا عمر سعد را فراخوانده و او را نصیحت و موعظه کردند که دست از اشتباه بردارد و به با امام همراه شود، تأکید کرد: عده‌ای این حرکت و موعظه و نصیحت را به اشتباه مذاکره تفسیر می‌کنند در حالیکه در مذاکره بده بستان وجود دارد؛ این صحیح نیست که از مقتل عظمت بخش امام حسین(ع) بوی ذلت به مشام برسد، مذاکره با دشمن و کوتاه آمدن از اصول با فرهنگ نبوی، علوی و حسینی سازگار نیست بلکه فرهنگ حسینی «هیهات من الذله» است.

امام جمعه موقت تهران عفاف را به عنوان یکی دیگر از درس‌های عاشورایی برشمرد و با تأکید بر این‌که اباعبدالله(ع) تا آخرین لحظات دغدغه عفاف خانواده را داشتند، اظهار کرد: امام در آخرین وصیت‌های خویش به امام سجاد(ع) بر دوری و ترس از ظلم به انسان بی‌پناه و مقاومت و خستگی‌ناپذیری حتی اگر تلخ باشد تأکید کردند؛ مقاومت و صبری که امروز نسخه نجات بخش امت در برابر دشمنان است که اگر استقامت پیشه کنند، ‌همه توطئه‌های دشمن خنثی خواهد شد و این بشارت قرآنی است و من نیز در سایه این بشارت عنوان می‌کنم که شما امت عاشورایی روی ذلت را نخواهید دید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امام حسین چند خواسته از ابن زیادداشت. بگذارداز کربلا به یمن برود .یا بگذارد به جنگ ایران بیاید یابگذارند خودش به دیداریزید برود ابن زیاد قبول نکرد وگفت باید تسلیم شود تاخوداو راپیش یزید ببرد که امام قبول نکرد. حال اسمش مذاکره است یا چیز دیگر ......

    • م.ص.

      اقای خاتمی تاریخ طبری را بخوانید.

      پاسخ ها

      • منتظر

        تاریخ طبری در مورد اهل بیت خیلی چیز ها را ننوشته ارشاد مفید که به اهل بیت نزدیکتر است بخوانید

    • آ زاد

      به گفته پیامبر سیاست برنده تر از شمشیر است ،و ائمه ما هرگز خواهان جنگ نبودند ،چون همواره صلاح امت خود را می خواستند نه اینکه مردم خود را فراموش کنند!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج