جاباما
۷۷۴۶۴۹
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

رویترز: تلاش قدرت‌های بزرگ برای حفظ برجام

خبرگزاری رویترز گزارش داد که قدرت های بزرگ امضا کننده برجام به جز آمریکا هفته آینده در نیویورک برای حفظ برجام جلسه ای با حضور ایران تشکیل می دهند.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری رویترز گزارش داد که قدرت های بزرگ امضا کننده برجام به جز آمریکا هفته آینده در نیویورک برای حفظ برجام جلسه ای با حضور ایران تشکیل می دهند.

خبرگزاری رویترز نوشت: وزیران خارجه آلمان، انگلیس، چین، روسیه، فرانسه و ایران ساعت ۲۰ روز دوشنبه هفته آینده (به وقت محلی) در نیویورک برای حفظ برجام جلسه تشکیل می دهند.

هدف از این نشست که رویترز آن را 'حساس' توصیف کرده، این است که ایران را راضی کنند تا با وجود خروج واشنگتن از برجام محدودیت های برنامه هسته ای خود را طبق برجام رعایت کند.

یک مقام بلندپایه اروپایی با اشاره به مخالفان توافق هسته ای در ایران، به رویترز گفت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به استدلال هایی نیاز دارد تا از برجام دفاع کند. او نیاز دارد که ما (برای این کار) به او مهمات بدهیم.

این دیپلمات افزود: ما تلاش می کنیم که این مهمات را به او بدهیم، اما صادقانه بگویم آنچه ما می توانیم انجام دهیم، محدود است.

آمریکا با اعلام خروج واشنگتن از برجام از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در اردیبهشت ماه، تحریم های رفع شده به مدد این توافق را بازگرداند.

اتحادیه اروپا در تلاشی برای حفظ بهره مندی های اقتصادی ایران از برجام، قانونی را برای محافظت از شرکت های اروپایی برابر تحریم های آمریکا اعمال کرد اما برای مقابله با تحریم های نفتی واشنگتن که در ۱۳ آبان اجرایی می شود، محدودیت هایی دارد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود تایید کرد که ایران به محدودیت های ذکر شده در برجام پایبند بوده است.

مقام های ایرانی درهفته های اخیر گفته اند در صورتی که اتحادیه اروپا نتواند تعاملات تجاری با ایران را حفظ کند، تهران احتمالا سطح پایبندی به برجام را کاهش دهد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفت و گو با نشریه آلمانی اشپیگل گفت در صورتی که برجام با اقدامات آمریکا و انفعال اروپا به خطر بیافتد، ممکن است ایران سطح اجرای این توافق را کاهش و غنی سازی اورانیوم را افزایش دهد.

یک دیپلمات ارشد اروپایی دیگر به رویترز گفت: آن ها دائم به ما می گویند که اوضاع وخیم است، آن ها می خواهند از توافق خارج شوند یا به صورت جزئی آن را اجرا کنند. این همان وضعیت سابق است اما آن ها در حال حاضر به اجرای برجام ادامه می دهند.

وی افزود: ما به آن ها هشدار می دهیم که اگر (از توافق) خارج شوند بیشتر به ضرر آن ها خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطمئنم که روسیه دوس نداره برجام حفظ بشه.
      اگه ما تحریم باشیم هم از توبره میخوره هم از آخور.
      این کشور دوستی نداشته و نداره

    • کارمند

      وقتی همه ی شرکتها از ایران رفته اند چی و میخواهند حفظ کنند

    • بدون نام

      زیرسرروسیه هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج