۷۷۴۶۹۹
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

زائری: مراقب افشاگری‌های جوانان کم تجربه باشیم

حجت الاسلام محمدرضا زائری در روزنامه خراسان نوشت: کوتاهی نهادهای مسئول در انجام وظایف شان نباید موجب شود که آحاد مردم بدون ضابطه و خارج از نظام قانونی و چارچوب رسمی به افشاگری و پرده دری و هتک حرمت افراد بپردازند.

حجت الاسلام محمدرضا زائری در روزنامه خراسان نوشت: کوتاهی نهادهای مسئول در انجام وظایف شان نباید موجب شود که آحاد مردم بدون ضابطه و خارج از نظام قانونی و چارچوب رسمی به افشاگری و پرده دری و هتک حرمت افراد بپردازند.

اگر نهادهای رسمی در مبارزه با اشرافی گری و سوء استفاده های مالی و فساد اقتصادی قصور و تقصیر دارند - که دارند- باید به جای خارج شدن از روال قانونی، برای اصلاح این نهادها کوشید و تلاش کرد. در غیر این صورت احساس تکلیف بعضا نابه جای فردی و تشخیص بعضا نادرست شخصی به آشفتگی و هرج و مرجی منجر خواهد شد که اصل هدف را نیز نابود می کند.

در این میان چه تضمینی وجود دارد که افراد ناصالح از این بهانه برای تسویه حساب های شخصی استفاده نکنند و تحت این عنوان به هتک آبروی انسان های صالح نپردازند؟

شور انقلابی برخی جوانان کم تجربه ممکن است گاهی باعث رفتارهایی شود که مشابه آن ها را در سال های نخست پس از پیروزی انقلاب دیده ایم! پیشتر در دوره ابتدای انقلاب هم این مسیر را تجربه کرده و شاهد بوده ایم که چگونه برخی به نام افشاگری -و بیشتر تحت تأثیر فعالیت گروه های سیاسی چپ- آبروی افراد را برده اند و به زندگی شخصی مردم تعرض کرده اند.

شاید در کوتاه مدت برخوردهای شخصی و رفتارهای افشاگرانه مصداقی جذاب باشد و جلب توجه کند و اندکی هم اثرگذار به نظر بیاید، اما در دراز مدت موجب پیچیده تر شدن فساد می شود و به نتیجه نیز نمی رسد و به همین سبب اسلام چنین شیوه های جنجالی و افشاگرانه ای را تأیید نمی کند.

از این رو معتقدم ضرورت دارد که از رفتارهای نادرست افشاگرانه شخصی بپرهیزیم و رسیدگی به مصادیق عینی تخلفات را به قانون بسپاریم.وظیفه ما - به خصوص روحانیت- تبیین مبانی است، نه تعیین مصادیق. رسیدگی به مصادیق، وظیفه نهادهای مسئول قانونی است و البته باید دلسوزان بکوشند تا مطالبه عمومی و گسترده و سراسری برای قاطعیت و جدیت نهادهای قانونی در خصوص برخورد با تخلفات و مفاسد شکل گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی.ش

      نکنه خودتونم دستتون تو یه کاسه است،که البته که هست،مسئولین تو کشور اسلامی کوچکترین خطایی داشته باشند باید هم افشا بشند،هم بشدت بیشتر مجازات بشند،همین حرفها رو زدید و نون بهم قرض دادید که این وضع اقتصاد و اجتماعمونه

      پاسخ ها

      • هادی

        بابا از اقتصاد بگو دیشب قوطی ۸۰۰گرمی رب‌گوجه ساخت وطن شده بالای ده هزار تومان .شکایت دشمنان به بر دوستان برند جائی که دوست دشمن است شکایت به کجا برند آقایون دارید چکار می کنید.

    • بدون نام

      اصلان معلومه چی میگی مردک

    • بدون نام

      منظورشون وزیر ارتباطاته

    • مهدی

      خووووبه‌شما‌هم هی دنبال‌بهانه‌میگردید‌که‌از‌افشا‌گری‌جلوگیری‌کنید‌ ؛ همین‌جلو‌گیری‌از‌افشاگری‌ها‌باعث‌شد‌که‌شماها‌چهل‌سال‌هر‌غلطی‌خ

    • بدون نام

      مثلا تو با تجربشون هستی ؟

    • امیری .

      فقط تنها چیزی که هست
      اصلا بفکر مردم نیستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج