جاباما
۷۷۴۹۹۸
۵۰۷۷
۵۰۷۷
پ

هیوندای توسان Vs فولکس واگن تیگوان؛ نبرد شاسی بلند‌های شرق و غرب

با وجود اختلاف قابل توجه در قدرت موتور، شتاب این دو خودرو تفاوت چندانی با هم ندارد و هیوندای توسان در ۱۰ ثانیه و تیگوان در ۱۰.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند. با این وجود به دلیل قدرت بیشتر موتور توسان، این خودرو در شتاب ثانویه حدود یک ثانیه از تیگوان سریع‌تر ظاهر می‌شود.

وبسایت دنده 6: هیوندای توسان و فولکس واگن تیگوان ، دو شاسی بلند محبوب و البته گران قیمت در بازار کشورمان هستند که یکی سابقه طولانی حضور در بازار را دارد و دیگری به تازگی به این رقابت پیوسته است. از آنجایی که همه می دانیم قیمت خودرو در کشورمان کاملا غیر واقعی است، نگاهی به مقایسه این دو خودرو در یک بازار غیر انحصاری تر، یعنی بازار هند خواهیم انداخت تا مقایسه ها منطقی تر صورت گیرد.

آسیایی موفق در برابر اروپایی گران قیمت

هیوندای توسان یک شاسی بلند موفق آسیایی برای این شرکت کره ای محسوب می شود و همانند ایران، در هند نیز محبوبیت دارد. در حال حاضر مشتریان هندی با مبلغی در حدود دو میلیون روپیه، می توانند نسخه های تک دیفرانسیل توسان را خریداری کنند.

هیوندای توسان Vs فولکس واگن تیگوان؛ نبرد شاسی بلند‌های شرق و غرب

نسخه گران تر GLSکه مجهز به سیستم AWD و گیربکس اتوماتیک و امکانات رفاهی بیشتر است نیز با قیمت 2544000 روپیه به فروش می رسد. فولکس واگن تیگوان در اینجا بازنده می شود. قیمت فولکس واگن تیگوان در پایین ترین تیپ از 2749000 روپیه شروع شده و در بالاترین تیپ، موسوم به تیپ Highline به بیش از سه میلیون روپیه می رسد.

هیوندای توسان Vs فولکس واگن تیگوان؛ نبرد شاسی بلند‌های شرق و غرب

بررسی ابعاد و اندازه

پس از قیمت، دیگر مزیت توسان در برابر تیگوان، فضای داخلی بیشتر آن است، با این وجود، تیگوان از مواد با کیفیت تر و نرم تری در ساخت کابین بهره مند شده است. در این محدوده قیمت مشتریان هندی انتظار دارند تا کابینی با کیفیت را دریافت کنند که توسان از پاسخگویی به نیاز آنان ناتوان است. رانندگی با توسان راحت تر از تیگوان بوده و جایگاه راننده تسلط بهتری برای او فراهم می کند. مزیت فضای توسان در تمامی نواحی ادامه داشته و هم فضای سر و فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب وجود دارد.

در سمت مقابل، فولکس واگن تیگوان طراحی داخلی لوکس تری دارد و اگر میخواهید مردم با یک نگاه به خودروی شما بفهمند چه مقدار خرج خرید این خودرو کرده اید، تیگوان انتخاب مناسبی خواهد بود. در مقایسه با توسان، به خاطر وجود سقف پانوراما و شیشه های بزرگتر، نور بیشتری به کابین می تابد و فضای داخلی روشن تری را شاهد خواهیم بود.

هیوندای توسان Vs فولکس واگن تیگوان؛ نبرد شاسی بلند‌های شرق و غرب

صندلی توسان تسلط بهتری به راننده می دهد ولی این فولکس واگن است که با طراحی خوب شیشه های جلو، دید بهتری برای راننده فراهم می کند و اگر بخواهیم صندلی های دو خودرو را از نظر راحتی با یکدیگر مقایسه کنیم، تیگوان صندلی های راحت تری دارد و برای طی مسافت های طولانی مناسب تر است. همچنین تیگوان با فراهم ساختن صندوق عقب بزرگتر 615 لیتری، برتری خود را به رخ توسان با صندوق 513 لیتری می کشد.

در ادامه می توانید جدول مقایسه ابعاد و اندازه این دو خودرو را مشاهده کنید:

هیوندای توسان Vs فولکس واگن تیگوان؛ نبرد شاسی بلند‌های شرق و غرب

بررسی امکانات و ایمنی

هیوندای توسان Vs فولکس واگن تیگوان؛ نبرد شاسی بلند‌های شرق و غرب

هر دو شاسی بلند مد نظر ما مجهز به رینگ های آلیاژی ۱۸ اینچی، تودوزی چرم، ترمز دستی الکترونیکی، سیستم اتوهلد، صندلی برقی راننده، صفحه نمایش لمسی چند منظوره همراه با اپل کارپلی و Android Auto و درب صندوق عقب الکترونیکی هستند. با این وجود، تیگوان در این بخش از توسان بهتر ظاهر می شود و امکانات رفاهی بیشتری را برای سرنشین فراهم می آورد، از جمله سقف پانوراما، چراغ های تمام LED، سیستم تهویه سه نقطه ای، سنسور باران و نشانگر میزان فشار هوای تایر. حتی تیپ پایین تر تیگوان، موسوم به Comfortline امکانات بیشتری را نسبت به بالاترین تیپ توسان ارایه می دهد.

هیوندای توسان Vs فولکس واگن تیگوان؛ نبرد شاسی بلند‌های شرق و غرب

اما در زمینه ایمنی، دو خودرو یکسان ظاهر می شوند. هر دو شاسی بلند مجهز به شش کیسه هوا، ABS، ESP، کمک به شروع در سربالایی، سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین عقب هستند. با این حال تیگوان به دلیل طراحی بهتر کاپوت، در تصادف از جلو با عابر پیاده ایمن تر از توسان ظاهر شده است.

بررسی رانندگی

هیوندای توسان Vs فولکس واگن تیگوان؛ نبرد شاسی بلند‌های شرق و غرب

بر خلاف کشورمان که خودروسازان تمایلی به عرضه خودروهای دیزل ندارند، در هند همگام با سایر نقاط جهان خودروهای دیزلی محبوبیت فوق العاده ای دارند و در سطح گسترده ای عرضه می شوند. هر دو خودروی توسان و تیگوان در هند با موتور های دو لیتری توربو دیزل عرضه می شوند اما موتور ۱۸۵ اسب بخاری توسان با تولید ۴۲ اسب بخار بیشتر، قوی تر از موتور تیگوان عمل می کند. در کل موتور توسان محدوده قدرت بیشتری دارد و نرم تر عمل می کند، اما همین قدرت بیشتر در ترافیک ممکن است کار دست راننده دهد و موجب شود تا خودرو بیش از حد لازم واکنش نشان دهد. صدای هر دو موتور نیز به میزان کافی منتشر می شود و آزار دهنده نیست.

هیوندای توسان Vs فولکس واگن تیگوان؛ نبرد شاسی بلند‌های شرق و غرب

در سوی مقابل موتور تیگوان تنها 143 اسب بخار قدرت تولید می کند و برای هیکل خودرو مناسب به نظر می رسد. مشکل این موتور تاخیر محسوس آن است که به خصوص در زمان های شروع حرکت بیشتر به چشم می آید. اما در حین حرکت جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه تیگوان، به وضوح عملکرد نرم تر و بهتری نسبت به جعبه دنده شش سرعته توسان از خود نشان می دهد و باعث می شود تا لگ توربو کمتر احساس شود.

جدول مقایسه مشخصات فنی هیوندای توسان و فولکس واگن تیگوان :

هیوندای توسان Vs فولکس واگن تیگوان؛ نبرد شاسی بلند‌های شرق و غرب

با وجود اختلاف قابل توجه در قدرت موتور، شتاب این دو خودرو تفاوت چندانی با هم ندارد و هیوندای توسان در ۱۰ ثانیه و تیگوان در ۱۰.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسند. با این وجود به دلیل قدرت بیشتر موتور توسان، این خودرو در شتاب ثانویه حدود یک ثانیه از تیگوان سریع تر ظاهر می شود.

خرید کدام یک منطقی تر است؟

قیمت سوخت چه در مدل دیزلی و چه در مدل بنزینی با توجه به مصرف سوخت نسبتا یکسان دو خودرو، چندان تفاوتی ندارد. اما در مورد عملکرد دو خودرو، توسان می‌تواند خودروی مورد اعتمادی هم در جاده و هم در مصارف شهری باشد، اما تیگوان کاملا مناسب مصارف شهری است. برای مشتریانی که به دنبال قدرت بیشتر در خودروهایشان هستند، توسان گزینه مناسب تر خواهد بود، اما اگر تمایل به داشتن انبوهی از امکانات داشته باشید، تیگوان گزینه مناسب برای شما محسوب می شود.

هیوندای توسان Vs فولکس واگن تیگوان؛ نبرد شاسی بلند‌های شرق و غرب

در بازار هند این دو خودرو با جیپ کامپس رقابت می کنند که نسبت به این دو خودرو، قابلیت خارج جاده ای فوق العاده ای را ارایه می دهد و برای کسانی که در حومه شهرها و مناطق روستایی زندگی می کنند، گزینه برتر می باشد. با توجه به قیمت این دو خودرو در بازار ایران و اختلاف قیمت 130 میلیون تومانی هیوندای توسان و فولکس واگن تیگوان، و دردسرهای کمبود بنزین سوپر، خرید توسان کاملا به صرفه به نظر می رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج