جاباما
۷۷۵۱۴۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پروژه‌های سینمایی در حال تولید

در ادامه اخبار مربوط به تولیدات سینمای ایران ابتدای این هفته نیز خبرهایی از پروژه‌های در حال ساخت منتشر شده است که از ساخت دو مستند، دو اثر بلند سینمایی، یک فیلم کوتاه و یک اثر در شبکه نمایش خانگی حکایت دارد.

ایرنا: در ادامه اخبار مربوط به تولیدات سینمای ایران ابتدای این هفته نیز خبرهایی از پروژه‌های در حال ساخت منتشر شده است که از ساخت دو مستند، دو اثر بلند سینمایی، یک فیلم کوتاه و یک اثر در شبکه نمایش خانگی حکایت دارد.

پروژه‌های سینمایی در حال تولید

سینمای ایران در ادامه تولیدات خود و در روزهای پایانی تابستان همچنان خبرهایی از پروژه‌های مختلف درحال تولید دارد.

تدوین «سوزن»

در جدیدترین خبرهای از آثار کوتاه اینکه فیلم کوتاه «سوزن» که مراحل تولید خود را از چندی پیش آغاز کرده حالا به مرحله تدوین رسیده است.قصه این فیلم کوتاه در دهه شصت می‌گذرد و یک کمدی- درام کودک و نوجوان محسوب می‌شود که در یکی از روستاهای توابع شهرستان فراهان استان مرکزی جلوی دوربین رفته است.با پایان تصویربرداری «سوزن» ساخته یوسف جعفری، تدوین آن توسط محمد طالبی در حال انجام است.

همچنین صداگذاری و ساخت موسیقی آن زیرنظر محمد چنگی پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود نسخه نهایی «سوزن» در نیمه دوم مهرماه آماده شود.پارمیدا نیازی، مبین سپاس‌زاده، رضا عیسی‌آبادی، علی اصغر نوری، یاسین پورعزیزی، حسن غیاث‌آبادی و رضا بهرامی ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.جعفری پیش از این کارگردانی آثار کوتاه داستانی و مستندی همچون «خاطرات رضاخانی»، «رویای گل‌ها»، «ایماژ»، «پیدایش»، «رقص شعله»، «اینجا پایان جاده نیست» و«میزبانی» را برعهده داشته است.

پایان «زهرمار»

همچنین فیلمبرداری پروژه سینمایی «زهرمار» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی جواد رضویان بعد از 45 جلسه به پایان رسید و تدوین آن که 13 خرداد ماه کلید خورده بود مدتی است که توسط حسن حسندوست در حال انجام است.«زهرمار» را جواد رضویان در قالب طنزی اجتماعی روایت کرده است و سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، نسیم ادبی، برزو ارجمند، علی استادی، رضا رویگری، حسین محب اهری و سیامک ادیب از جمله بازیگران این فیلم هستند.

بازیگران جدید در «رقص روی شیشه»

خبر جدید از پروژه نمایش خانگی «رقص روی شیشه» نیز اضافه شدن ترلان پروانه و ابوالفضل میری به جمع بازیگران این مجموعه است.با اضافه شدن این دو هنرمند فیلمبرداری «رقص روی شیشه» از روزهای گذشته در لوکیشن دفتر فیلمسازی و در شهر تهران آغاز شده است.این در حالی است که هنوز فهرست بازیگران تکمیل نشده و گروه در تلاش هستند تا همزمان با فیلمبرداری، علاوه بر تکمیل تیم بازیگران مجموعه، بازیگر جدیدی را نیز جایگزین مرحوم سعید کنگرانی کنند که قرار بود در «رقص روی شیشه» مقابل دوربین برود.

«رقص روی شیشه» مجموعه ٢٦ قسمتی پربازیگری است که فیلمنامه آن را طلا معتضدی براساس طرحی از ابوالفضل کاهانی به نگارش در آورده است.تاکنون حضور بازیگرانی چون بهرام رادان، امیر آقایی، میترا حجار، مهرداد صدیقیان، حامد کمیلی، بیتا فرهی، ستاره اسکندری، فرزاد فرزین، علیرضا زمانی نسب و مهتاب کرامتی در این مجموعه قطعی شده است.تهیه‌کنندگی این مجموعه را پیمان جعفری برعهده دارد و مهدی گلستانه آن را کارگردانی می‌کند.

مستندی با موضوع سرطان

با توجه به نزدیکی برگزاری جشنواره سینما حقیقت، مستندسازان نیز در تدارک فوری برای تکمیل پروژه‌های خود هستند که در این میان مستند «تمام چیزهایی که جایشان خالی‌ است» به کارگردانی زینب تبریزی در مراحل پایانی فنی است.این فیلم روایتگر زندگی دو زن به نام‌های مهناز و جمیله است که هر دو به سرطان سینه مبتلا بوده‌اند؛ یکی با وجود مبارزه‌ای طولانی از دنیا می‌رود و دیگری بعد از بهبودی کامل، به فعالیت‌های خیریه و آگاهی‌بخشی به بیماران مبتلا مشغول می‌شود.

روایت این فیلم از زبان «مهناز» زن درگذشته، بیان می‌شود که در طول فیلم با «جمیله» شخصیت بهبودیافته آشنا می‌شود.این مستند 74 دقیقه‌ای پس از دو سال طی کردن مراحل تولید حالا برای رقابت در جشنواره سینما حقیقت نیز متقاضی شده است.

روایت «فقدان»

در ادامه اخبار مربوط به آثار مستند باید به «فقدان» که روایتگر مواجهه یک زوج سر پل‌ذهابی با بحران زلزله سال گذشته است، نیز اشاره شود.این مستند، مراحل تدوین را می‌گذراند و به‌زودی برای پخش از شبکه‌های سیما آماده می‌شود.کارگردانی مستند «فقدان» بر عهده فاطمه ذوالفقاری است که درواقع روایت جست‌‌وجوی خاطرات در زیر آوارهای یک ساختمان ویران شده است که هر لحظه امکان ریزش کامل آن وجود دارد.مستند 50 دقیقه‌ای «فقدان» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر، در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است.

پوستر «پیشونی سفید»

فیلم سینمایی «پیشونی سفید 2» به کارگردانی سید جواد هاشمی نیز بعد از آماده‌شدن نهایی به‌تازگی پوستر آن نیز قبل از اکران عمومی رونمایی شده است.این اثر قرار است در گروه سینمایی پردیس زندگی و از نیمه مهرماه، همزمان با هفته کودک در سینماهای سراسر کشور اکران شود.

فیلم «پیشونی سفید 2» در ادامه قسمت اول این فیلم و موفقیت آن ساخته شده که در آن هنرمندانی چون محمدرضا شریفی‌نیا، پژمان بازغی، لیلا اوتادی، ترلان پروانه، امیر رضا احمدی، ارسلان قاسمی، امیر غفارمنش، هومن حاجی عبداللهی، امیر سهیلی، ابراهیم شفیعی، ساغرعزیزی، سید جواد هاشمی، داریوش پیرو، یوسف طاهریان، فرزانه زهره وند، رکسانا وطن خواه و حسام نواب صفوی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج