جاباما
۷۷۵۶۴۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فخیم: ناظم الشریعه حق‌خوری می‌کند

کاپیتان تیم فوتسال مس سونگون با بیان اینکه سرمربی تیم ملی فوتسال دل و جرات تغییر در لیست تیم ملی را ندارد، گفت: آقای ناظم الشریعه در انتخاب بهترین‌های لیگ حق‌خوری می‌کند.

خبرگزاری مهر: فرهاد فخیم تعطیلی لیگ برتر فوتسال به خاطر حضور در تورنمنت تبریز را به ضرر این رشته دانست و تاکید کرد اسامی تیم ملی از همین حالا برای جام ملتها و جام جهانی مشخص است! فخیم با بیان اینکه سرمربی تیم ملی «دل و جرات تغییر لیست این تیم را ندارد»، انتقاداتش از ناظم الشریعه را شدت بخشید.

مشروح گفتگوی فخیم در ادامه می آید:

* چند روز کربلا بودید. آیا در این مدت هم تمرین اختصاصی داشتید؟

- فرهاد فخیم: من ۶ روز کربلا بودم. الان ۹ سال است که در این ایام به کربلا می روم و امیدوارم که در سالهای بعد هم این سفر ادامه داشته باشد. تمرین اختصاصی هم نداشتم. من یک بازی محرومم و لیگ هم که فعلا برای تورنمنت چهارجانبه تبریز تعطیل است.

* برگزاری تورنمنت تبریز با حضور تیم های ژاپن، بلاروس، ایران و اوکراین را چطور می بینید؟

- قطعا این تورنمنت به ضرر تیم های باشگاهی است. لیگ تازه روی دور افتاده بود که حالا باید تعطیل شود. چرا باید این مسابقات را وسط لیگ برگزار کنند؛ آنهم در شرایطی که تیم ملی ما تیم اصلی نیست. این تعطیلی برای خودم خوب شد تا هم استراحتی داشته باشم و هم آماده مسابقات بعدی شوم ولی در کل برای لیگ مناسب نبود.

* قبول دارید برگزاری این تورنمنت ها فرصت خوبی برای جوانگرایی در تیم ملی فوتسال است؟

- اسامی نفرات تیم ملی از همین الان معلوم است. می خواهید اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی را نام ببرم؟ آقای ناظم الشریعه دل و جرات ندارد بازیکنان تیم ملی را برای جام ملتها یا جام جهانی عوض کند! او نمی آید بازیکنانش را کنار بگذارد. تازه به مصاحبه قبلی من هم «گیر» داد و از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جریمه شدم.

* به خاطر همان مصاحبه درباره نقش سرمربی تیم ملی و انتخاب بهترین های لیگ؟

- بله؛ من هنوز روی حرفم بر نقش ناظم الشریعه در انتخاب بهترین های لیگ هستم. یک سال به بهانه منحل شدن دبیری از این تیم هیچ بازیکنی کاندیدا نشد. سال گذشته هم که مس قهرمان شد ولی هیچ بازیکنی در جمع کاندیداها نبود. می خواهم یک مثال بزنم. فرهاد توکلی یکی از بهترین دوستان من است که با هم رفاقت زیادی داریم ولی او سال گذشته بازی های زیادی را به خاطر مصدومیت و محرومیت از دست داد. فکر می کنم توکلی در مجموع ۱۳ بازی انجام داد و در لیست بهترین های لیگ بود اما من یا حمید احمدی یا بازیکنان دیگر با ۲۴ یا ۲۵ بازی جایی در لیست بهترین کاندیداها نداشتیم.

* یعنی معتقدید بهترین های لیگ با نظر سرمربی تیم ملی انتخاب می شوند؟

- بله؛ ناظم الشریعه می خواهد همه چیز را مدیریت کند. در سه چهار سال گذشته همین چند نفر انتخاب شده اند. بعد ما تا حرفی می زنیم می گویند علیه تیم ملی موضع گرفته اند. اگر هرکس دیگری هم بود همین حرف را می زدم. من کِی علیه سرمربی تیم ملی حرف زدم که جریمه شدم؟ حرف من این بود که ناظم الشریعه در لیست بهترین های لیگ دخالت می کند وگرنه چرا از تیم های اول و دوم بازیکنی در لیست نبود؟

* در اینباره بیشتر توضیح می دهید؟

- آقای ناظم الشریعه «خط می دهد» که کدام بازیکنان به عنوان بهترین نفرات لیگ انتخاب شوند یا نشوند. این حق خوری است. سرمربی تیم ملی پشت پرده است. من کاری به بهترین بازیکن لیگ ندارم. این حق مهدی جاوید است که بهترین بازیکن لیگ باشد. او واقعا بهترین است ولی چرا من یا سایر بازیکنان نباید در جمع بهترین کاندیداها نباشیم؟ این مسائل در انگیزه بازیکنان و حتی قراردادشان تاثیر می گذارد. با این کارها انگیزه را از یکسری بازیکنان گرفتند. اینجا که لالیگا نیست اینطور برخورد می کنید. وضع آقای ناظم الشریعه خوب است و به پول تیم ملی نیاز ندارد ولی فوتسالیست ها پول بسیار کمی می گیرند. واقعا اگر شغل دوم نباشد، درآمد فوتسال ناچیز و خنده دار است. ما که تیم قهرمان بودیم اینقدر قرارداد بسته ایم وای به حال سایر تیم ها و بازیکنان.

* آیا کمیته انضباطی قبل از اعلام رای، از شما توضیحی خواسته بود؟

- اصلا. آنها مرا دعوت نکردند و یک طرفه حکم دادند.

* تیم ملی برای تورنمنت چهارجانبه در تبریز است. آیا برنامه ای برای حضور در تمرین این تیم و دیدار با ملی پوشان و کادر فنی دارید؟

- خیر سر تمرین تیم ملی نمی روم و اصلا کاری ندارم. برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم.

* آیا امکان دارد همانند چند ماه پیش به خارج از کشور بروید و در تیم دیگری بازی کنید؟

- بله احتمال زیاد نیم فصل از مس جدا می شوم. دو سه پیشنهاد از کشور اندونزی دارم. آنها واقعا از ما حرفه ای تر هستند چه از نظر سخت افزار و اسپانسر و چه از نظر برنامه ریزی. به باشگاه مس هم گفته ام که آمادگی اش را داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج