جاباما
۷۷۵۷۹۸
۸ نظر
۵۲۳۹
۸ نظر
۵۲۳۹
پ

رژیم‌های عجیب چهار دانشمند مشهور

اگر شخصی به اندازه‌ی کافی موفق باشد مردم تنها به پردازش ایده هایشان بسنده نخواهند کرد. یک جامعه ی کنجکاو، برای دانستن عادات کاری، خواب، کتاب های محبوب و حتی غذاهایی که می خورد نیز بی قراری می کند؛ شاید ذره ای از این موفقیت را نیز برای خود به دست بیاورد. دانستن برخی عادات عجیب آنها از طرفی می تواند کمک کند تا آنها را یک انسان معمولی با تلاش بسیار تلقی کنیم.

وبسایت تابناک باتو: اگر شخصی به اندازه‌ی کافی موفق باشد مردم تنها به پردازش ایده هایشان بسنده نخواهند کرد. یک جامعه ی کنجکاو، برای دانستن عادات کاری، خواب، کتاب های محبوب و حتی غذاهایی که می خورد نیز بی قراری می کند؛ شاید ذره ای از این موفقیت را نیز برای خود به دست بیاورد. دانستن برخی عادات عجیب آنها از طرفی می تواند کمک کند تا آنها را یک انسان معمولی با تلاش بسیار تلقی کنیم.

در ادامه شما را با عادات غذایی چهار دانشمند مشهور آشنا می کند. با ما همراه باشید.

فیثاغورث

رژیم‌های عجیب چهار دانشمند مشهور

فیثاغورث فیلسوف و ریاضیدان یونانی است که در قرن ششم قبل از میلاد می زیسته و از نخستین کسانی بود که اعداد را به دنیا معرفی کردند. وی همچنین دستی در موسیقی و نوازندگی داشت. شخصیتی محبوب در دوران زندگی خود که برخی بر این باورند می توانست با موسیقی خود بیماری ها را درمان کند.

وقتی که مدرسه اش را در سیسیل بنا کرد، خیلی زود پانصد پیرو جذب او شدند‌ و از اصولش پیروی می کردند. وی و پیروانش معتقد بودند، وقتی شخصی از دنیا می رود، روح او درون یک حیوان به زندگی ادامه می دهد. در نتیجه این گروه به گیاهخواری روی آوردند، مبادا روح انسانی را سلاخی کنند. عجیب تر اینکه وی با پرورش و خوردن لوبیا مخالف بود و افسانه ها حکایت از این دارد که وی در حال نبرد با پرورش دهندگان لوبیا کشته شده است.

چارلز داروین

رژیم‌های عجیب چهار دانشمند مشهور

این زیست شناس انگلیسی که به خاطر نظریه ی انتخاب طبیعی شهرت دارد و استاد قلمرو حیوانات است، سلیقه ی غذایی جالبی هم داشته است. او وقتی در دانشگاه کمبریج مشغول تحصیل بوده، عضو گروهی می شود که از گوشت باز و جغد اطعام می کردند. خود وی نیز از گوشت گورکن! استفاده و آن را خوشمزه و شبیه به مزه ی اردک توصیف می کرده است. در سال های پایانی عمرش وی از گیجی و گرفتگی عضلات و سردرد و اضطراب رنج برده و به خاطر نداشتن سلامتی چند ماهی را مجبور به ترک کار شده است.

نیکولا تسلا

رژیم‌های عجیب چهار دانشمند مشهور

شاید وی محبوب ترین دانشمند شبکه های اجتماعی، دارای اختراعاتی حیاتی در زمینه های الکترونیک از جمله رادیو، رادار و همچنین مخترع جریان برق متناوب که نقطه مقابل جریان برق مستقیم ادیسون باشد. وی دوستانی نیز چون نویسنده ی مشهور کتاب های هاکلبری فین، مارک تواین داشته است.

سلامت روانی وی اما در سال های پایانی عمرش به هدر رفته و گرفتار وسواس کاری و وسواس بهداشتی شده بود. در روز هشت تا ده مایل پیاده روی می کرده و به ندرت می خوابیده است. در روز مقادیر بسیاری شیر و ماست می خورده و از تمامی غذاهای تولید کننده ی اسید دوری می کرده است. ماهی و سبزیجات از غذاهای مورد علاقه ی وی بوده و بر این باور داشته که اسید، بزرگترین دشمنی است که در دوران پیری سر نبرد را با انسان باز می کند.

آلبرت اینشتین

رژیم‌های عجیب چهار دانشمند مشهور

نام او قرین نابغه است. در سرتاسر اینترنت افسانه های زیادی در مورد او به چشم می خورد. با خدا بود، بی خدا بود، شاگرد تنبل مدرسه بوده یا گیاه خوار! این صفت آخر البته اشتباه نیست؛ اگر تنها سالهای پایانی زندگی او را به حساب بیاوریم. وی در جوانی به خوبی از گوشت استفاده می کرده است. با این حال مخالفت هایی نیز با خوردن گوشت داشته و می گفته: همیشه گوشت را با احساس عذاب وجدان می خورم.

اما با همه اینها، وی از چندین نوع مشکل هاضمه رنج می برده است. در دهه ی هفتم زندگی که اوضاع بیماری اش وخیم تر شد، پزشکش گوشت را از رژیم غذایی اش کنار گذاشت. در نامه ای به یکی از دوستانش آمده است: بدون چربی، گوشت و ماهی زندگی می کنم، ولی حالم خوب است. همیشه اینگونه فکر میکردم که بشر برای گوشت خواری آفریده نشده است.
مشخص نیست که گیاهخواری باعث طول عمرش شده یا خیر؛ اما بعید است در سال های پایانی عمرش، آن عذاب وجدان ناشی از گوشتخواری را درون خود حس می کرده!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پریسا

      وای، حالا با عذاب وجدان گوشت خوردن چه جوری کنار بیایم؟ ;)))

      پاسخ ها

      • بوی خوش

        گوشت،ماده غذایی است که زیادخوردنش سبب بیماری میشود،ولی اصلاهم نمیتوان نخورد(افرادسالم رامطمئنم بیماررانه)بهتراست گوشت راکم اما به طورمنظم مصرف کرد

      • 1234

        چهل روز و بیش از چهل روز مداوم گوشت خوردن در دین مبین اسلام نهی شده و گفته شده حداقل هفته ای یک بار گوشت بخورید و اگه نتونستید چهل روز یک بار رو حتما بخورید و اگه پول نداشتید برید قرض بگیرید و گوشت بخورید و هرکدام که رعایت نشود قساوت قلب خواهد آمد.

      • بدون نام

        تو اين گروني ديگه نمي شه گوشت خريد و خورد. نگران نباش

    • میبینید که همشون آخر سر یه مرضی گرفتن

      میبینید که همشون آخر سر یه مرضی گرفتن
      پس بهتره از اینا تقلید نکنید و مثل آدم غذا بخورید.

      پاسخ ها

      • m.ati

        خخخخ

    • یلدا

      فعلا که نمیشه چیزی خورد...بهتره این طور بگیم اگه گوشت خریدید تا میتوانید بخورید....والا اگه با خوردن گوشت بمیریم بهتر از اینه که نخورده بمیریم..خخخ

    • یه دوست

      انیشتین با خدا بود اون یهودی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج