۷۷۶۰۸۳
۱۳ نظر
۵۰۱۱
۱۳ نظر
۵۰۱۱
پ

موسوی تبریزی: مسئولان بگویند که اشتباه کردیم

آیت‌ا... موسوی تبریزی در گفتگو با روزنامه آرمان گفت: اگر مسئولان محترم رسما اعلام کنند که اشتباه کرده‌اند و اشتباهات خودشان را به افراد دیگر نچسبانند، مردم آرام آرام اطمینان سابق را به دست خواهند آورد و در کنار نظام خواهند ماند.

روزنامه آرمان با آیت‌ا... موسوی تبریزی؛ عصو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم گفتگو کرده است.

بخشی از این گفتگو را بخوانید:

با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد جامعه نسبت به دولت و جناح‌ها بی‌اعتماد شده و برخی معتقدند ممکن است در انتخابات آینده مجلس و حتی ریاست جمهوری استقبال از صندوق‌های رأی کم شود. اگر این حرف درست باشد، دولت و اصلاح‌طلبان برای جلب دوباره اعتماد مردم باید چه کنند؟

به غیر از آن موضوع که اصلاح‌طلبان باید کاری انجام دهند یا خیر باید گفت مردم حق دارند که از مدیریت کشور ناراحت باشند، چراکه واقعا ضعیف بوده است. پشت پرده بحران در کشور چه بوده، برعهده آقای روحانی است که باید با مردم آن را در میان بگذارد.

آقای روحانی به دور از ایجاد تفرقه میان جناح‌ها و عدم تکرار حرف‌های گذشته باید واقعیات را به جامعه بگوید. هنگامی که به مردم واقعیت گفته شود و مردم ببینند که کسی آنها را نامحرم نمی‌داند و مشکلات را با آنها در میان می‌گذارند، مسلما از دولت هم حمایت می‌کنند. آقای روحانی در رابطه با مسائل با توجه به صلاح جامعه و انقلاب باید صحبت کند. مسلما اعتماد مردم کاهش یافته است و این موضوع اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد.

مردم بحران کنونی را ضعف مدیریت می‌دانند و همچنین این مدیریت برای پیشرفت جامعه نمی‌تواند برنامه‌ریزی کند. اگر آقای روحانی با مردم به صورت منطقی تا آنجا که صلاح جامعه است صحبت کنند به مردم کمک بسیاری خواهند کرد. اگر فردی مرتکب اشتباهی شود و نتیجه آن اشتباه ضرر بسیار زیادی باشد، باید آن فرد استغفار کند.

فرهنگ عذرخواهی را باید در جامعه آغاز کنیم و هر فردی که خلافی انجام می‌دهد که باعث ضرر بالاتری می‌شود، باید استغفار کند و این استغفار و عذرخواهی باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود. متاسفانه تاکنون این فرهنگ ایجاد نشده و اگر این کارها را انجام دهیم می‌توانیم جبران کنیم، چراکه مردم به دنبال درگیری نیستند.

مردم از اسلام ضربه ندیدند، از مسلمانان ضربه دیدند و متاسفانه روحانیت، مرجعیت، رهبری و امام(ره) زیر سوال می‌روند و ما نظاره‌گر این موضوع هستیم. اگر مسئولان محترم رسما اعلام کنند که اشتباه کرده‌اند و اشتباهات خودشان را به افراد دیگر نچسبانند، مردم آرام آرام اطمینان سابق را به دست خواهند آورد و در کنار نظام خواهند ماند.

آینده کشور را چطور می‌بینید؟

ان‌شاءا... خیر است. باید یادآوری کرد که از ماست که بر ماست؛ یعنی اگر خوب باشیم ایران خوب می‌شود. اگر ما خوب باشیم جامعه هم خوب است. اگر خوب باشیم ترامپ هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد و اما اگر بد باشیم، کمتر از ترامپ هم می‌توانند به ما ضربه وارد کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منظورش اینکه بعضیا بگن در قدرت ما نبود و یا اشتباه کردیم واستعفا بدهند یعنی اگه برای رضای خدا هرکسی از مسوولان محترم این حرکت رو بکند عزیزتر میشود

    • ir.

      معذرت خواهی بدرد ما نمیخوره فکر مملکت و مردم باشن گرونی کمرمونو شکونده بابا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار از عذر خواهی گذشته فقط بررررررررررررررررررن کنار. کار را بسپرن به نسل جوان .نخبه هامون را بر گردونن واذیتشون نکنند تا کشور را دوباره یسازن

    • بدون نام

      همین ..زندگی مردم را نابود کردند چه باید محاکمه و اعدام شوند

    • بدون نام

      شما بگو بگن غلط کردیم چیز که گرون شده درست میشه با این درامد ملت بی پول با ماهی۱۰۰دلار حقوق خجالت اوره

    • بدون نام

      مانده ام آن چیزی که روحانی از گفتنش محذوریت دارد چیست که همه میگویند بگو اما او حاضر استخود را قربانی کند اما نگوید لابد طرف خیلی قدرت دارد که روحانی حتی در برابر فلاکت مردم هم لب باز نمیکند راستی همان روسیه ایکه ولایتی گفت ۵۰میلیارد بمون میده مثل انگلیس درجنگ جهانی گندمهای ایران راجمع وباعث قحطی شد آنچه که کنسرو ورب گوجه دربازار بود همه جمع کرد ولایتی ها خسته نباشید!!!!!!!!

    • AAAAAAA

      این مسئولانی که من میبینم ایران را ویران کنند هیچ واکنشی ازخود نشان نمیدهند. چون هدف آنها اباد کردن نبوده فقط پول هدف است که به پول ماشین حقوقهای آنچنانی رسیدن.

    • مسئولان

      استغفرااله ، توبه !

    • بدون نام

      فقط استعفاه رو حانی . چلا استفعاه نمیکنه . چرا چرا ‌ جرا نمبخواند استفعاه کند ‌ امار خود کشی هر لحظه افزایش میشه . چرا هیچ کس نیست فکری ب گرونی و خود کشی ها بکنتد فقط شعار فقط شعار ‌ . شعاره گفتن و حسین حسین گفتن فایده ندارع ‌ بایدعملت گفتارت خدمتت حسینی بود

    • ایرانی

      برادر عزیز معذرت خواهی مسئولانی که با رانت ورشوه اقتصاد مملکتی را فلج کرده اند ودست درازی به بیت المال به نام اسلام نموده اند چه فایده ای دارد چقدر ملت میتوانند تاوان ناخالصیهای مسئولین به ظاهر اسلامی را بدهند بارهاگفتم وباز میگویم درمملکت عزیزمان باچپاول گران باچشم اغماض نگریستند ومینگرندچاره ای هم ندارند چون مسئولین دولتی همگی به هم وامدار وبه گونه ای وابستگی فامیلی دارندواگرتنبیهی هم درکارباشد شامل سرایداروابدارچی میشودرضا شاه یک شاطرراداخل تنور انداخت بقیه حواسشون جمع شد

      پاسخ ها

      • بی نام

        الان تنور دیگر پاسخگو نیست کوره نیاز است
        الان اقتصاد در اختیار قدرتهایی است که دولت توان مقابله با آنها را ندارد بیچاره مردم

    • بدون نام

      اولین نفر خود جنابعالی جرم شما هم کمتر از آنان نیست چقدر مظلوم و بی گناه!!!

    • دونالد ترامپ

      باید استعفا بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج