۷۷۶۱۲۲
۱۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

ستاد اقامه نماز فارس: روزی به نام «کوروش» شود

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: منع کردن افراد از شرکت در روز موسوم به کوروش پرسش‌هایی را در اذهان به وجود می‌آورد که باعث حضور جدی‌ تر آنها می‌شود ‌اما اگر روزی به این مناسبت نامگذاری شود و حضور مردم نیز آزاد باشد می‌توان فضا را مناسب ‌سازی کرد.

خبرگزاری ایرنا: قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: منع کردن افراد از شرکت در روز موسوم به کوروش پرسش‌هایی را در اذهان به وجود می‌آورد که باعث حضور جدی‌ تر آنها می‌شود ‌اما اگر روزی به این مناسبت نامگذاری شود و حضور مردم نیز آزاد باشد می‌توان فضا را مناسب ‌سازی کرد.

حجت الاسلام علی سقاچی با بیان اینکه درباره کوروش دو نظریه وجود دارد افزود: برخی کوروش را همان ذوالقرنین می‌دانند که در قرآن از وی نام برده شده است که پیامبری دادگر بوده است و در مقابل فساد ایستاد و از مردم در برابر گزند اقوام مهاجم محافظت کرد.

این خطیب دینی ادامه داد: برخی دیگر نیز معتقدند که کوروش پیامبر نبوده است، بلکه حاکمی بود که مردم از او رضایت داشتند و برای آنان امکانات بسیاری فراهم آورده بود از جمله به آبادسازی راه‌ها و سامان‌دادن به زندگی مردم می‌پرداخت.

سقاچی با بیان اینکه یکی از الطاف خداوند به انسان خدمت به خلق است، ابراز داشت: اگر صادقانه به خلق خدا خدمت کنید خدا شما را نگه می‌دارد.

ستاد اقامه نماز فارس: روزی به نام «کوروش» شود

وی در توضیح این نکته بیان داشت: حضرت موسی (ع) از خدا پرسید چرا فرعون را از زمین محو نمی‌کنی و خداوند به او پاسخ داد زیرا او به معیشت مردم رسیدگی می‌کند و بر سر در کاخش 'بسم‌الله الرحمن‌الرحیم' نگاشته شده است و ما آن را می‌بینیم و فرعون را نمی بینیم و هرگاه این نام را محو کرد او را عذاب خواهیم داد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس ادامه داد: روزی که فرعون به دلیل خدماتش ادعای خدایی کرد و نام خدا را پاک کرد، مقدمه نابودی او فراهم شد؛ بنابراین اگر نام کسی جاودان و یادش ماندگار می‌شود به دلیل خدماتی است که به خلق خدا کرده است.

سقاچی افزود: گروه دوم که معتقدند کوروش پیامبر نیست، می‌گویند او انسانی خدوم، فهیم و کاردان بوده است که به مشکلات رسیدگی می‌کرد، به معیشت مردم توجه داشت و جلوی دزدی‌ها را می گرفت.

این کارشناس مسائل مذهبی که پاسخ های به مسائل شرعی مردم روزانه در رادیو فارس پخش می شود، با اشاره به مثل 'الانسان حریص علی ما منع' که به معنای انسان بدانچه از آن منع شود، حریص‌تر می‌شود، اظهار داشت: در سالیان گذشته که روز موسوم به کوروش رنگ و بوی سیاسی و امنیتی گرفت، جمعیت بیشتری در پاسارگاد جمع شدند؛ زیرا وقتی جلوی کسی گرفته شد، بیشتر بدان چیز حریص می‌شود.

وی اظهار داشت: ما باید خود، برای برگزاری روز کوروش برنامه ریزی کنیم و این مجال را به دشمنان ندهیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در فارس با تاکید بر اینکه فضا برای گرامیداشت کوروش مناسب‌سازی نشده است، اظهار داشت: امروز فضای مجازی، حقیقی شده است و دشمنان هرچه بخواهند در این فضا القا می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در این روز در پاسارگاد جمع می‌شوند، شیرازی نیستند، بلکه براساس آمار از 17 استان کشور و از شهر‌های گوناگون گرد هم جمع می‌شوند؛ بنابراین ضروری است که فضا را برای حضور آنان مناسب سازی کنیم.

سقاچی با بیان اینکه دشمن درپی آن است که امور را در دست گیرد، تاکید کرد: رسانه‌های غربی امنیتی کردن روز کوروش را به معنای ترس نظام ترجمه می‌کند؛‌ درحالیکه نظام ترسی ندارد و چنانچه برگزاری این روز را آزاد کنیم، هر‌کس می‌تواند بیاید و اتفاقی نیز رخ نمی‌دهد.

وی ادامه داد: اگر این روز را تعطیل کنیم، مشکلات حل نمی‌شود، بلکه زمینه برای بروز ناهنجاری‌ها فراهم می‌شود و فضا در اختیار غرب قرار می‌گیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس گفت: اگر فضای آثار تاریخی پاسارگاد به خوبی مدیریت شود، هیچ فردی شعار هنجارشکنانه سر نمی دهد؛ زیرا فضا و امکانات و مدیریت در دست ماست.

سقاچی افزود: با مدیریت و برنامه ریزی و نیز برپایی غرفه های مختلف، فضای مناسب ایجاد می‌شود و اخلال‌گران در‌می‌یابند که فضا برای حضور آنان فراهم نیست و خود، صحنه را ترک می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در مراسم روز کوروش شعارهای هنجار شکنانه می‌دهند، افرادی با پیشینه نادرست هستند، گفت: این فضا به دعوت خارجی ها آماده شده که این گونه افراد را ترغیب می‌کنند تا در روزی مشخص برای فریاد زدن و ایجاد اخلال در آرامگاه کوروش جمع شوند.

سقاچی با اشاره به ناآرامی‌های دی ماه گذشته در شیراز بیان کرد: حدود 12 تن از افرادی که در این ناآرامی‌ها در مرکز استان فارس دست داشتند، ایرانیان مقام انگلستان بودند که برای متشنج کردن فضا وارد میدان شدند.

این خطیب دینی اظهار داشت: باید امکان اعتراض برای مردم فراهم شود و بتوانند سخن خود را بگویند؛ زیرا اعمال فشار بیش از حد باعث از دست رفتن کنترل می‌شود؛ ‌همانگونه فشار بیش از حد بر یک فنر کنترل آن را از دست خارج می‌کند.

سقاچی با بیان اینکه فضا در روز موسوم به کوروش باید در دست افراد متدین باشد و برنامه ریزی فرهنگی صورت گیرد،‌ گفت: کسی نباید در این روز به دین تعرض و به نظام بی حیایی کند و البته رفتار‌های ناهنجار مستوجب تنبیه است.

وی امنیتی کردن روز کوروش را اقدامی موقتی خواند و گفت: افرادی که در این روز به نظام و دین کج‌دهنی می‌کنند باید توبیخ شوند اما نباید جلوی دیگر افراد را گرفت.

سقاچی افزود: باید قاطعانه در مقابل برخی افراد که برای اخلال‌گری می‌آیند، ایستاد، برخی دیگر نیز در این روز جمع می‌شوند تا بدانند چه خبر است و بعضی افراد نیز واقعاً برای خواندن فاتحه در این روز جمع می‌شوند؛ بنابراین نباید زمینه برای موج‌سواری بیگانگان فراهم شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس با اشاره به برگزاری یادروزهای سعدی و حافظ در شیراز گفت: ما در این مناسبت‌ها از رئیس جمهور، وزرا و علما دعوت می‌کنیم و یاد این افراد را گرامی‌ می‌داریم، همین کار را می‌توان با تعیین یادروز کوروش صورت داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هم وطن

      درود بر شما.

      پاسخ ها

      • بهزاد

        چیزی بنام کوروش وجود نداره.کوروش در افسانه های یهودیان وجود داشت و بس.
        ....

      • بدون نام

        بهزاد،به کتاب های تاریخی خارجی مراجعه کن.

      • بدون نام

        بهزاد بابا !! چی می زنی داداش؟؟

      • بهزاد

        قبر جعلی کوروش رو باید تخریب کرد و بجاش مجسمه ای زرین از بابک خرمدین بنا کرد.
        حتی فردوسی هم در شاهنامه نامی از کوروش نبرده.تا چند سال قبل نام هبچ یک از ایرانیها هم کوروش نبوده.
        شما ایرانیها الکی اسطوره سازی میکنید.

      • بدون نام

        كوروش مورش و اينا كلا 20 يا 30 ساله مد شده و مطرح ميشه و اونم تراوشات يه مشت يهوديه

      • بدون نام

        آقای بهزاد از کی تاحالا شما به فردوسی استناد میفرمایید. شما که میگفتی باید استخوان فردوسی رو هم از زیر زمین درآورد سوزوند. حالا هم میگی قبر کورش رو تخریب کنن. به شما چه ربطی داره؟ شما اگه خودت رو از نژاد گرگ می دونی بشین سرجات حرف نزن و در امور ایرانیها هم دخالت نکن. اگر هم خودت رو ایرانی میدونی به مسائل مورد احترام هموطنانت توهین نکن

      • بدون نام

        آقا بهزاد پس نام اون مدرسه ای که ما در دوران ابتدائی در دهه پنجاه بنام کوروش کبیر تدریس میکردیم از کجا اومد؟

      • مادر عروس

        کوروش واقعی بوده ولی هفت آبان هیچ مناسبتی با کوروش نداره روز تولد کوروش4 شهریوره و اگر می خواین روزی به نام کوروش باشه این روز مناسبه.7 آبان روز ورود کوروش به بابله. این روز چرا باید روز کوروش باشه؟

      • بدون نام

        نام کوروش با نام ذوالقرنین در قرآن آمده

    • ناشناس

      درود بر ایشان که به جای تعصب و لجبازی با تفکر و از روی حقیقت و بر اساس باور برخی از جوانان و مردم حرف زده اند.

    • بدون نام

      ما نژاد و هویت خودمون رو داریم،نباید هویت زدایی شود.کوروش هویت ماست.

      پاسخ ها

      • بهزاد

        درود بر کاربر ۱۳:۵۰

      • بدون نام

        روزی که به شما گفتم پانترک هستی بهزاد خیلی گر گرفتی. ایران مال ایرانیها هست چه ترک چه لر چه فارس. شما غلط می کنی که جنگ تجزیه . طلبی تو سایتهای مختلف راه میندازی مردک معلوم الحال. شما زیاده از حدت تو خاک ایران موندی و داری از پول این کشور میخوری و خیانت می کنی بلند شو برو گم شو همون ترکیه و بیابونایی که ازش فرار کردی

      • بهزاد

        ای مخاطب ۱۵:۱۱ ای طفلک نابخرد مثه اینکه دلاوری ترکها در جنگ یادت رفته؟اگه ترکها نباشن تو از گشنگی میمیری

      • بدون نام

        خوب شد نظر 1350 رو خودت فهمیدی که چه ... حذفش کردی

    • بدون نام

      کوروشی وجود ندارد که نام گذاری کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بمیر ابله

      • بدون نام

        ... مزدور

      • vahid

        برو اول یه کم مطالعه کن بعد بیا اینجا نظر گهربارتو بفرست نادان

      • بی نام

        لابد می گی رضا شاه هم نبوده
        احمد شاه و فتحعليشاه چی
        برنامه تلویزیونی جناب آقای دکتر ولایتی مورخ و فیلسوف و ایران شناس را توصیه می کنم از تلویزیون ببین

      • بی نام

        چه کوروشی وجود داشته یا نه چه شخصیتی چنین خوب که اگه هم ساخته ذهن خودمونه چرا بد باشه ما الان شخصی با این خصوصیات میخوایم نه تو 2500سال قبل نه تو ذهن الان میخوایم الان کسی که ایران رو زبانزد دنیا کنه کسی که لر و ترک وعرب وفارس وبلوچ نکنه ما ایرانی قدرتمند ومتحد میخواییم کسی رو میخواییم که غرور وافتخار ایرانو زنده کنه.

    • بدون نام

      با اینکه اعتقادی به کوروش ندارم
      اما حرفاش درسته

      پاسخ ها

      • لیلی

        ما هم به شماها اعتقادی نداریم

      • بدون نام

        شماها کی باشین در مورد کوروش کبیر حرف میزنی

    • بدون نام

      جرات اینکارو ندارین

    • بدون نام

      الان به امثال کوروش نیازداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاه در جشن هاي 2500 ساله ميگفت : كوروش بخواب ما بيداريم بعد زنش داشت تو بغل كارتو ميرقصيد اميدوارم منظورت امثال محمد رضا پهلوي نباشه

    • بدون نام

      درود برشما بخاطر دیدگاه باز و زیبایتان.

    • بدون نام

      درود برشما بخاطر دیدگاه باز و زیبایتان.

    • علی مهدوی

      درود بر کوروش کبیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر کوروش و همه پادشاهان و دیکتاتورها

      • شکوفه

        درود برکوروش بزرگ .ایشان نابغه بودند حتی درقران کریم ازاو یاد شده نام نیک رفته گان ضایع نکن .....تا بماند نام نیکت برقرار ...

    • بدون نام

      خخخخخخ.
      چرا میراث فرهنگی به این فکر نیست؟!!!!!!

    • بدون نام

      درود بر کورش

    • ایرانیان آریایی

      چه عججججب !!! بالاخره بیاد کوروش کبیرافتخار ایرانیان افتادن

    • تبریز

      یه نماز جماعت هم برقرار کنید.

    • بدون نام

      ایرانی که تاریخ کشورش را نداند محکوم به فنا ست.
      کورش انسان بزرگواریست که نامش در قران امده ذوالقرنین.....

    • بدون نام

      زنده باد کوروش کبیر شناسنامه ایران در جهان

    • بدون نام

      انقدرکه توتلویزیون ازاعراب حرف میزنن ازتمدن وپادشاهان ایرانی حرف نمیزنن اونوقت میگن مامهدتمدنیم

    • بدون نام

      من منکر کوروش نیستم ولی هیچ کتاب تاریخی ایرانی که حداقل تاریخنگارش مال ۲۰۰ سال پیش باشه اسمی از کوروش نیاورده اگر کسی کتابی تاریخی با نویسنده و تاریخنگار ایرانی که حداقل ۲۰۰ سال قبل بوده میدونه معرفی کنه تا کوروش را بهتر بشناسم آخه هرودوت خیلی کتابش مزخرف بیشتر درباره جنایات کوروش نوشته تا خوبی‌هاش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرسیکا نوشته کتسیاس قرن 4 میلادی ، کوروش نامه
        قرن میلادی نوشته گزنفون
        تورات ، عهد عتیق ، هزار سال پیش از میلاد مسیح

      • مینا

        بدون نام جان..خودت حرف خودت را نقص کردی!می گی اگر کتابی در مورد کوروش حرف زده...بعد می گی هرودوت از جنایات کوروش گفته!پس بالاخره حرفی زده!!!

      • لیلی

        بخاطر اینه که تاریخی خوندی که تحریف شده.کسی که شناسنامه نداره بی هویته.حالا فهمیدی به نفع کیاست؟

      • بدون نام

        در کتابهای تاریخ طبری و تاریخ بلعمی که متعلق به اوایل اسلام هستند اسم کورش بارها اومده. کمی مطالعه هم بد نیست.

      • بدون نام

        هرودوت که اصلا تاریخش قابل استناد نیست خیلی مغرضانه نوشته

    • حسن

      درود بر کورش بزرگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کوروش انسان بزرگیست

    • بدون نام

      درود برکوروش کبیر و پادشاهان رهرو او

    • بدون نام

      درود بر انسان چیز فهم

    • بی نام

      سلام ودوردبرروان پاک کوروش کبیر

    • بدون نام

      کوروش تنها مرد مقتدر جهان بود که یک همسر داشت
      اسیر جنگیو به بردگی نمیگرفت
      کلا یه جنتلمن بود با فرهنگ و با شعور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر کوروش کبیر

      • بدون نام

        کار به مخالفان و موافقان کوروش ندارم ولی اینکه گفتی یک زن داشته صحیح نمیباشد ابجی

    • بدون نام

      کورش مجسمه بلاهت نژاد پرستان ایرانی است

      پاسخ ها

      • مینا

        پس تمام جهان نژادپرستند؟یه چیزی شنیدی اما نمی دونی کجا استفاده کنی!ترکها به شهریار و ستارخان و باقرخان و...می بالند،حق هم دارند.قهرمانان بزرگی بودند که برای ایران افتخار آوردند.این نژادپرستی نیست.

      • بدون نام

        فعلا که معلومه کی نژادپرسته چون کورش فارس هست و شما نیستی اینطور میگی اگه از قومیت شما بود براش سرودست میشکوندی

    • بدون نام

      احسنت آفرین واقعا گل گفتی دنیا کورش را بهتر ازما میشناسد

    • بدون نام

      چی شد یاد کوروش افتادین

    • بدون نام

      روزی بنام کوروش بزرگ داریم ۷آبان

    • بدون نام

      روزی به اسم کوروش بشود یا نشود ملت 7 ابان را گرامی میدارند.و با همه مشکلات و تهدیدات به مزار کوروش میرن شما هر کاری میکنید واسه خودتونه

      پاسخ ها

      • سرباز هخامنش

        درود ب کوروش پرستان

      • بدون نام

        خب یرو ولی یکبار فکرکن ببین چرا 7 آبان؟رفتن کوروش به بابل و کشتن مردم اونجا رو برای چی باید جشن گرفت؟

      • بدون نام

        اصلا ایا الان مهمه این قضیه خوب هر روز به یه بهونه ای سرگرمیت اینهمه بزرگ و مشاهیر داریم کدومتون منشتون شبیه بزرگانه اصلا چرا دور میرین مگه الان جوانمردی رو منع میکنند چرا داریم همه از هم دزدی میکنیم ؟

    • بدون نام

      بسیار عالی کوروش با دین در تضاد نیست.

    • ابراهیم د

      وقتی منشور حقوق بشر به اسم کوروش وجود دارد وتمام دنیا اون و وجود کوروش رو قبول دارن بعضی افراد که مطمئنا ایرانی نیستن میگن کوروش افسانه هست

    • کاووس

      درود بر شما

    • بدون نام

      اگر کوروشی وجود داشت که ندارد چرا شما پیرمرد 70 ساله ندارید که نامش کورش باشد چرا فردوسی ا ز افسانه رستم گفته ولی از کورش نگفته چرا هیچ جای ارز دنیای اثری ندارد آن قبر هم متعلق به مادر حضر ت سلیمان است

      پاسخ ها

      • رع

        ... منشور کوروش جهانی هست. و بنای حقوق بشر هست. شما تژاد پرست هستید. ولی فارسهای بافرهنگ واصیل وطن پرست هستند.

      • بدون نام

        علت اینه که کاخهای هخامنشی از زیر خاک پیدا شدن در حدود 150 سال پیش؛ درست مثل کاخی که تازگی در ترکیه پیدا شده و گویا معادل کاخ آپادانا هست. اینم که میگی کورش نام جدیدی هست، اولا تغییریافته ش در زبان مردم مناطق جنوبی هست و اونجا رودخانه کر داریم و نام کورش در الواح و کتیبه ها معلوم شد. وگرنه نامی هست که در تورات هم اومده و در غرب سیروس هست؛ حالا معادل زبانی سیروس در زبان قدیم ما چی بوده به عهده زبانشناسای بیطرف و نه مزدور پانترکهای جعلی باف

      • 7

        ورپیرار تحصیلات دانشورانه نداشت. او در حالی همه مورخان رسمی را بی‌سواد می‌دانست که در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا که پرسید: «لطف می‌کنید مدارک تحصیلی و سوابق علمی خود را برای ما بیان کنید؟» پاسخ داد: «من هم جدی گفتم سوادی ندارم و اتفاقاً هر چه بی‌سوادتر باشم، بیشتر اسباب سرشکستگی مورخانی که قادر به پاسخ دادن به گفته‌های من نیستند، خواهم بود.»

    • بدون نام

      دمش گرم اونایی که میگن کوروش افسانس ساقیشونو عوض کنن...

    • سیاوش

      درود بر خودم!

      پاسخ ها

      • حسین

        چرا بعضی ها دین و مذهب و سیاست را با تمدن بشری و اصالت قاطی میکنند ؟؟؟؟ کوروش بزرگ فقط برای پارس ها ( فارس ) که از تبار آریایی بوده و اصالت پاک ایرانی دارند مورد قبول و احترام است . لذا نژاد و قومیت های دیگر که در ایران زندگی میکنند و میگویند ایرانی هستیم بعد از کوروش بزرگ وارد ایران شده اند و ایرانی خالص نیستند واسه همینه که نسبت به کوروش بزرگ حرمت نگه نمیدارند . کوروش بزرگ مظهر تمدن و اصالت و امپراتوری بزرگ هخامنشیان می باشد . هیچ ربطی هم به سیاست و مذهب هم ندارد . 7 آبان سالروز تولد کوروش بزرگ را پاس میداریم .

      • parisa.a

        هر هر هر

      • بدون نام

        حسین اقا کوروش 4 شهریور به دنیا آمده. 7 آبان یک روز جشن برای یهودیانه ربطی به کوروش ایرانی نداره

    • بدون نام

      ... اونایی ک دارن هویت ایران وایرانی رو زیر سوال میبرن کوروش تنها شاه جهان بوده ک امپراطوریش نصف کره خاکی رو در بر میگرفته عظمتی ک در اون دوران ایران داشته هیچ مملکتی و شاهی نداشته جز کوروش کبیر.درود بر کوروش و کوروشیان

    • 7

      برتری انسان ها به تقواشونه نه نژادشون از تفرقه افکنی وخود برتر بینی بپرهیزید

    • 7

      از سال ها پیش باید برای کوروش روزی را نامگذاری می کردید نه حالا که کشور به بیماری تجزیه طلبی دچار شده

    • URMIA LAKE

      با سلام خدمت دوستان،همه ی کامنتها رو خوندم واقعا اکثر اینهایی که نظر دادن نشون میده اصلا اهل مطالعه نیستند،یکی میگه کوروش وجود نداره.... ....
      به عنوان یک آدم عاشق تاریخ که عمرشو تو این راه گذاشته به همه توصیه می کنم 4 جلد کتاب شاهکار مرحوم ناصر پورپیرار "12 قرن سکوت" را بخونن تا دنیاشون عوض بشه،
      اگر حوصله یا وقتشو نداشتید مستند "تخت گاه هیچکس" ناصر پورپیراررو دانلود کنید وببیبنید تو آپارات هم است،حتما حتما حتما این مستند رو بارها وبارها بیبینید تا عمق تحریف تاریخ مارو به دست یهودیهای کثیف متوجه بشید......لعنت بر مسببین ""فاجعه پوریم و در راس آنها کوروش خونریز.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از اسمت معلومه که مال کجایی. مقاصد امثال شما هم بر ایرانیان پوشیده نیست. اون تاریخی هم که شما عمرت رو به پاش گذاشتی دوزار نمی ارزه. تورات با تمام تحریفش صد شرف داره به قصه بافیهای شما پان ترکهای ناعزیز خواستی برو بخون
        فاجعه پوریم هم آقای تاریخ خون ربطی به کورش نداشت، در زمان خشایار بود
        یهودیها هم اون زمان جزو اقوام خداپرست بودن و صاحب شریعت، پس کمک به اونها در زمان کورش منعی نداشت

      • بدون نام

        درود برشما انسان مطالعه گر و باسواد

      • 7

        ورپیرار تحصیلات دانشورانه نداشت. او در حالی همه مورخان رسمی را بی‌سواد می‌دانست که در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا که پرسید: «لطف می‌کنید مدارک تحصیلی و سوابق علمی خود را برای ما بیان کنید؟» پاسخ داد: «من هم جدی گفتم سوادی ندارم و اتفاقاً هر چه بی‌سوادتر باشم، بیشتر اسباب سرشکستگی مورخانی که قادر به پاسخ دادن به گفته‌های من نیستند، خواهم بود.»

      • 7

        اینی که شما میگی سواد دانشگاهی نداشته میشه بگی از
        کدوم دانشگاه فارغ التحصیل شده

      • بدون نام

        ناصر پور پیرار را 1 نفر تاریخ دان دیگه تایید نمیکنه. ننه بزرگ منم اسم خودش را بذاره تاریخ دون تو میری دنبالش؟

    • 7

      بهزاد تو همونی هستی که به شاهنامه گفتی شاخنامه وبه کوروش کبیر گفتی کوروش کیفیر وگفتی زبان فارسی لهجه 33ام عربیه هر چقدر به ما فارس ها توهین کنی ما به ترک ها توهین نمیکنیم چون هزاران ترک زبان ایرانی برای ایران شهید شدن وتو نمیتونی تفرقه بندازی فقط می دونم برای دشمن ایران کار میکنی وکفش دشمنان ایرانو میلیسی نمک خوردن ونمک دون شکستن کار ادم های پستی مثل توئه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین.دست این برای همه رو شده

    • بدون نام

      کوروش کبیر پادشاها بزرگ جهان امپراطوری بزرگ نصف بیشترجهان زیردستش بودن و۷۰درصدمردم دنیا وخودفیلم ۳۰۰امریکاییهاواروپاییهاکلی فیلم میسازن وکلی افتخارمیکنن وولی ایران وایرانی بایدافتخارکنه به همچین تاریخ تمدن وفرهنگ کوروش کبیروداریوش بزرگ خشایارشا....

      پاسخ ها

      • parisa.a

        اخییی اونایی که منفی دادن خودشونم میدونن بی هویتن طفلکیا

    • کاوشگر فضایی

      درود بر کوروش کبیر ...

      پاسخ ها

      • گلپا.ری

        ای بهزاد کم سواد وبی اطلاع بازم پیدات شد.
        بهتره خموش باشی تااینکه حرف بی ربط.....

    • بهزاد

      بدون ۱۵:۱۶ سن کوروش تا همون دهه هایی که گفتی قد میده نه بیشتر، کاش اونایی که به من توهین میکنن برن افسانه های یهودی هارو بخونن تا بدونن کوروش از کجا نشات گرفته‌.یهودی ها معتقد بودند از بینشون یک منجی بنام کوروش ظهور خواهد کرد، وقتی یه نفر اومد طرفدارهای یهودیشو از بابل نجات داد یهودی ها گفتن این همون کوروشه و کوروش شکل گرفت.
      درمورد اون کاربری هم که درمورد فردوسی گفته باید بگم که نظر من باز همونه، من میگم حتی فردوسی نادان نامی از کوروش نبرده.پس از یه موجود خیالی بت نسازید.
      کاش قبر جعلی کوروش و فردوسی توو شهرهای ترک نشین بود با خاک یکسانشون میکردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همون خلخالی از شهرهای ترک نشین زد و مقبره رضاشاه و با خاک یکسان کرد بسه دیگه نمیخواد قبر کوروش و شاعر فردوسی رو با خاک یکسان کنید از تخریب پل لرستان تا آتش سوزیهای جنگلهای شمال و حمله به کتیبه فردوسی تو عید تمسال همه میدونن کار کیا بود از خودت خجالت بکش که انقدر تحت تاثیر چند هزار ماموری که دهه ۷۰ از طرف علی اف پدر به آذرباییجان شرقی و غربی مهاجرت کردن قرار گرفتی درضمن کوروش و یا فردوسی خوب یا بد مسلمان که دیگه هستی حمله و تخریب قبر و نبش قبر در اسلام حرامه اما رو حساب عقده های نژادیت از فارسها دنبال اینکار هستی من فارس نیستم اما مثل تو و امثالت انقدر عقده ندارم که بخوام قبر کسانیکه چند صد سال مردن و تخریب کنم

      • بهزاد

        رضاشاه هرچی کاشته بود درو کرد، رضاشاه...و بیشرف همونی بود که دستور داد کتاب ترکهارو آتیش بزنن

      • بدون نام

        بهزاد من از رضاشاه حمایت نکردم طرفدارشم نیستم نوشتم که
        فارس نیستم من اصلا فارس نیستم اما مثل تو و امثالت با تخریب قبور به سبک وهابیها مخالفم عقده تو و امثالتم از رضاشاه فقط بخاطر اینه که چرا احمد شاه قاجار و از قدرت خلع کرد مقصر اصلی خلع قدرت رضاشاه محمد علی شاه قاجار بود
        پدر همون احمد شاه بود که مجلس و به توپ بست و بعدشم از ترس رفت و به سفارت روسیه پناهنده شد و پسر ۱۲ ساله اش و بدون پدر و مادر جا گذاشت وگرنه تا قبلش شما هم فارسی رو زبان میدونستید هم کارتون به جایی نرسیده بود که بخواید قبر یه مرده رو مثل وهابیها خراب کنید و از قبر مرده هم عقده گشایی کنید

      • بدون نام

        والله بیشتر از اینکه کورش از افسانه های یهودیها منشا گرفته باشه، پان ترکیسم و تاریخی شما هست که از صهیونیستها منشا گرفته.

    • aria

      کسایی که میگن کوروش یک شخصیت ساختگیه وماله 200 ساله پیشه، پس چرا در کتابهای انجیل تورات و حتی قرآن از کوروش نام برده شده؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در قران از کوروش نامی برده نشده ذوالقرنین رو احتمال دادن که کوروش باشه ولی اون یکتاپرست بوده و کوروش طبق متن استوانه اش بت پرست بوده

    • aria

      ستایش و سجده فقط مخصوص خداست اما کوروش هم قسمتی از تاریخ و افتخارات ایران است و سخنانش منشور سازمانهای بین المللی است و وقتی جهان به یادش و سخنانش و اعمال و کردارش حتی وصیت نامه اش ارزش قائله چرا ما که ایرانی هستیم کم رنگش میکنیم اگه بعضی از مسئولین ما مثل وصیت نامه او عمل میکردن و فامیل و افراد چاپلوس و ...رو از وزارتها جمع می کردن شاید حالا اوضاع کشور ما هم خیلی خوبتر از حالا بود . درخصوص حمایت از جنس ایرانی هم موافقم ولی به شرطی که مثل ایران خودرو و سایپا نشه و خون مردم رو بمکه حالا هم هر چی گرون کنن دولت مقصره و مشمول ذمه مردم میشه ...

    • بدون نام

      کوروش پیامبر است

    • بدون نام

      کوروش پیامبر انسانیت و آزادی برای همه تاریخ بشر است

    • سامان

      اسم سگ مهران مدیری هم کوروشه

      پاسخ ها

      • بهزاد

        درود به تو سامان

      • بدون نام

        خخ سوزش شدیدی داری بهزاد جان
        خوشبختانه همه اینجا مخالفتن

    • بدون نام

      من درآوردی رضا شاه درود بر ترکها راستی چرا میگوید کبیر. کبیر که عربی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو میادین استرالیا و آمریکا و حتی اسراییل تندیس کوروش هست تو میگی من درآوردی رضاشاه درضمن پادشاه بزرگ کوروش میگفتن در گذشته برای راحتی میگن کوروش کبیر

    • بدون نام

      خوب نمیخواد با حس وطن پرستی مردم بازی کنید شما تا حالا نمیدونستید کوروش کیه

    • 7

      کوروش در همه کتیبه های تخت جمشید خودشو معرفیکرده انگار میدونست ابلهانی وجود اونو رد میکنن در سراسر جهان کوروشو میشناسن ودر موزه لوور فرانسه از دوران هخامنشیان اثار باستانی در معرض دیدگان جهانیان وحود داره اقا بهزاد شما برو به ابراهیم تاتلیست افتخار کن

    • حسین نوروزی از تهران

      زنده باد کورش کبیر

      پاسخ ها

      • طناز مراغه

        اقابهزاد لایک هزاربار برادرم.

      • بدون نام

        طناز مراغه
        تو و امثال بهزاد ور اقلیت هستید
        ذوق نکن

    • شایان پایا

      درود بر کوروش کبیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج