جاباما
۷۷۶۳۲۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پاداش برای رعایت برابری جنسیتی در فیلمسازی

دولت فرانسه در نظر دارد شمار زنان فعال در ارتش را تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۰ درصد افزایش دهد.

عصر ایران: دولت فرانسه در نظر دارد شمار زنان فعال در ارتش را تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۰ درصد افزایش دهد.

هم اکنون نیز زنان حضور گسترده‌ای در ارتش این کشور دارند؛ به گونه‌ای که در این زمینه فرانسه رتبۀ چهارم دنیا را از آن خود کرده است.

پاداش برای رعایت برابری جنسیتی در فیلمسازی

در حال حاضر ۱۰.۱ درصد از پرسنل نیروی زمینی و ۲۲.۹ درصد پرسنل نیروی هوایی و ۱۵ درصد از پرسنل نیروی دریایی فرانسه را زنان تشکیل می‌دهند.

تصمیم دولت برای افزایش شمار زنان در ارتش، در راستای احترام به اصل «حق برابر» زنان و مردان برای داشتن شغل مشابه گرفته شده است.

فلورانس پرلی، وزیر دفاع فرانسه در زمان توضیح این طرح اعلام کرد که باید ارتش فرانسه به جایگاهی برسد که همگان درک کنند آنچه در زیر لباس نظامی ارتش قرار دارد، زن یا مرد نیست، بلکه یک سرباز است و رسیدن به چنین درکی باعث همبستگی بیشتر نیروها در ارتش می‌شود.

خانم پرلی افزود: «زنان باید بدانند که فرصت‌های کاری در ارتش برای آنها قابل دسترس است و آنها با توجه به استعداد و حرفه‌ای که دارند قضاوت خواهند شد.»

به گفتۀ او قرار است در چهارچوب این طرح، در کنار مبارزه با تمام نمادهای جنسیت‌گرایی (سکسیسم)، فعالیت‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا علاوه بر رعایت اصل تساوی حقوق در کار، میان نقش پرسنل در خانواده و تعهدات حرفه‌ای آنها در ارتش سازگاری بوجود آید.دولت فرانسه همچنین از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی طرحی را به اجرا می‌گذارد تا به فیلم‌هایی که در پست‌های کلیدیِ تیم سازندۀ آن‌ها (کارگردان، فیلمنامه‌نویس، مدیر فنی و غیره) برابری جنسیتی رعایت شده باشد، یک پاداش مالی ۱۵ درصدی تعلق گیرد.

بنا بر اعلام فرانسواز نیسن، وزیر فرهنگ این کشور چنانچه در زمان ساخت فیلم‌های فرانسوی چهار تا هشت زن در پست‌های کلیدیِ تیم سازنده فعالیت داشته باشند، شرط کافی برای دریافت این پاداش را دارند. به گفتۀ او در حال حاضر کمتر از یک ششم فیلم‌های تولید فرانسه دارای چنین ویژگی هستند.

خانم نیسن که در دفتر مرکزی انجمن ملی فیلم فرانسه سخن می‌گفت، تاکید کرد: «من به تشویق‌های مالی باور دارم. وقتی که امور به خودیِ خود تغییر نمی‌کند یا به کندی تغییر می‌کند، باید برای تغییر وارد عمل شویم.»

او پیش از این در ماه مه در جریان برگزاری جشنواره کن نیز اعلام کرده بود که از این به بعد یارانۀ پرداختی به فیلم‌ها، به موفقیت فیلم‌ در تحقق هدفِ برابری جنسیتی در تمام جنبه‌های ساخت فیلم بستگی خواهد داشت.

بنا بر تحقیقات انجام شده توسط مرکز ملی سینما و تصاویر متحرک فرانسه (CNC) در حال حاضر در این کشور زنان کارگردان دستمزد کمتری در مقایسه با مردانی که در این حرفه مشغولند دریافت می‌کنند و نابرابری بزرگی هم در موضوع تامین مالی فیلم‌های آنها وجود دارد.

امسال در جریان برگزاری جشنواره کن ۸۲ تن از زنان فعال در صنعت فیلمسازی در اقدامی نمادین و با حضور گروهی روی فرش قرمز، به نابرابری پرداخت دستمزدها در این صنعت اعتراض کردند. این حرکت اعتراضی در دیگر جشنواره‌های فیلم در سطح اروپا نیز تکرار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج