۷۷۶۴۲۷
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

۵ بُرد خاطره‌انگیز استقلال در دربی

کامبک در فینال، گل قربانی یا آی بدو؟ کدام دربی برای طرفداران استقلال خاطره انگیزتر بوده است؟

وبسایت نود: هر برد در دربی، خاطره‌ای ماندگار برای هواداران خواهد بود اما بعضی بازی‌ها، برای همیشه در یادها می‌مانند. زمانی که یک تیم بعد از مدت‌ها در دربی پیروز می‌شود یا در بازی بزرگ فوتبال ایران، نتیجه‌ای تاریخی کسب می‌کند.

استقلال در دربی بردهای پرتعدادی داشته و صاحب اولین‌ها هم بوده است. آن‌ها اولین دربی در لیگ سراسری پس از انقلاب را بردند و در پرتماشاگرترین دربی تاریخ هم پیروز شدند. چند بار هم، در آستانه عبور پرسپولیس از رکورد شکست ناپذیری‌شان جلوی آن‌ها گرفتند. با این حال ۵ بازی، در بین همه بردها برای استقلالی‌ها پرخاطره‌تر بوده است.

استقلال ۲-۱ پرسپولیس / ۴ خرداد ۱۳۶۹

انقلاب و بعد از آن هم جنگ تحمیلی، برای سال‌ها لیگ سراسری ایران را تعطیل کرد و سال ۱۳۶۸، اولین دوره لیگ سراسری ایران پس از انقلاب با نام لیگ قدس برگزار شد. در بازی فینال، قهرمان دو گروه لیگ روبروی هم قرار گرفتند. پرسپولیس با گل نادر میراحمدیان، نیمه اول را برد اما نیمه دوم، استقلال با سانترهای قلعه‌نویی برای سرخاب و مرفاوی به بازی برگشت و ۲-۱ پیروز شد. استقلالی‌ها با این برد پس از ۱۵ سال، قهرمان لیگ سراسری ایران شدند.

استقلال ۳-۲ پرسپولیس / ۷ اسفند ۱۳۸۳

دومین سال حضور قلعه‌نویی در استقلال به عنوان مربی، آن‌ها در جدول پایین‌تر از پرسپولیس بودند و برای نزدیک شدن به آن‌ها نیاز به پیروزی در دربی داشتند. استقلال گل اول را توسط عنایتی زد اما با دو گل از شیث رضایی و سهراب انتظاری عقب افتاد. دو گلی که اولی مشکوک به خطا و دومی آفساید بود. آن‌ها تا دقیقه ۸۴ بازی را باخته بودند اما با گل فکری به بازی برگشتند و با گل دقیقه ۹۳ قربانی پیروز شدند. این بازی، خاطره‌انگیزترین کامبک استقلال در تاریخ دربی است.

استقلال ۱-۰ پرسپولیس / ۲۳ مهر ۱۳۸۹

استقلال در نیمه اول، بهتر از پرسپولیس بازی کرد و نیمه دوم پرسپولیس تیم مسلط بازی بود. با این حال، بازی تا دقیقه ۹۱ بدون گل مساوی دنبال می‌شد و به نظر می‌رسید بعد از ۹ بازی، استقلالی‌ها همچنان باید برای پیروزی در دربی منتظر بمانند.

استارت انفجاری مجیدی و پاس دقیق جباری در دقایق پایانی اما، بازی را به نفع استقلال تمام کرد. دربی که شروع بردهای پیاپی تیم مظلومی مقابل پرسپولیس بود. استقلال در آن فصل رفت و برگشت پرسپولیس دایی را برد و فصل بعد با پرسپولیس استیلی هم این روند را ادامه داد.

استقلال ۳-۰ پرسپولیس / ۱۸ آذر ۱۳۹۰

پس از سه پیروزی در لیگ و یک تساوی در تورنمنت دوستانه ولایت، استقلال در جام حذفی روبروی پرسپولیس قرار گرفت. بازی در وقت معمول، بدون گل تمام شد اما استقلالی‌ها در وقت اضافه نمایشی رویایی داشتند. نیمه اول، جباری استقلال را دو گل جلو انداخت و نیمه دوم، اسماعیل شریفات گل سوم را زد. استقلال بعد از ۳۴ سال، با اختلاف سه گل در دربی پیروز شد و چهارمین برد پیاپی‌شان در دربی‌های رسمی بدست آمد.

استقلال ۳-۲ پرسپولیس / ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

پرسپولیس با ۱۰ بازی بدون باخت در دربی، به رکورد استقلال رسیده بود و در صورتی که استقلال این بار هم موفق به شکست آن‌ها نمی‌شد، از این رکورد عبور می‌کرد. تیم برانکو صدرنشین لیگ و قهرمان احتمالی مسابقات محسوب می‌شد و استقلالی‌ها، تازه اوج گرفته بودند. با گل دقیقه ۵ پرسپولیس، به نظر می‌رسید برد جدیدی منتظر آن‌هاست اما استقلال بازگشت فوق العاده‌ای داشت و در نیمه اول ۳ گل به بیرانوند زد تا قدرتمندترین پرسپولیس ادوار لیگ را شکست دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      البته دوپینگ با جک ترکی دی رو یادتون رفت اشاره کنید

    • مجید

      اون 8 بر هیچی که تاج کبیر در تابستان سال 47 برد رو نوشته اید
      خود درخشان هم تایید کرد 8 بر صفر باختن
      3 گلشم علی جباری زده
      من با افتخار تااااااااااجیم

    • بدون نام

      درود بر استقلال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج