جاباما
۷۷۶۴۶۲
۱۰۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰۰ نظر
۵۰۰۶
پ

روحانی: از تحریم ایران دست بردارید

رئیس جمهور کشورمان در پایان سخنرانی خود گفت: واقعیات تاریخی درباره ایران را بپذیرید. از تحریم دست بردارید و به تکفیر پایان دهید. جهان، دوستی بهتر از ایران نخواهد داشت، اگر صلح، آرمان شماست.

خبرگزاری ایلنا: حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تاکید بر اینکه " نه جنگ، نه تحریم؛ نه تهدید، نه زورگویی؛ فقط وفای به عهد و عمل به قانون" اظهار داشت: سازمان ملل یکی از ادارات ِدولت آمریکا نیست و نباید اجازه دهد که مصوباتش، گروگانِ بازی‌های انتخاباتی و تبلیغاتی برخی از اعضا گردد.

روحانی: از تحریم ایران دست بردارید

متن سخنان روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الحمدلله رب العالمین و الصلوة والسلام علیرسول الله و آله و صحبه»

خانم رئیس،

انتخاب شما را به ریاست هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تبریک می‌گویم.

امروز در شرایطی گرد هم آمده‌ایم که جهان، از خودسری و بی‌توجهی برخی از دولت‌ها به ارزش‌ها و نهادهای بین‌المللی در رنج است. پیام حضور ما در اینجا،آن است که ایجاد منافع و امنیتِ جهان با کمترین هزینه، در سایۀ هماهنگی و همکاری کشورها امکان‌پذیر است. اما متأسفانه در جهان امروز شاهدحاکمانی هستیم که فکر می‌کنند با تقویت ناسیونالیزمِ افراطی، نژادپرستی و بیگانه ستیزی که یادآور تفکر نازی هاست و با زیر پا گذاشتن مقررات جهانی و تضعیف سازمان‌های بین‌المللی بهتر می‌توانند به منافع خود دست یابند و یا حداقل برای کوتاه مدت، می‌توانند بر احساسات عمومی و جذب آرای مردم، تأثیر بگذارند و برای این منظور، به نمایش‌های مضحکی حتی در قالب تشکیل جلسه غیرمعمول شورای امنیت، دست می‌زنند.

باید برای همیشه، این خیال‌پردازی را کنار بگذاریم که، می‌توان با سلب امنیت و صلح از دیگران، صلح و امنیت بیشتری را برای خود، دست و پا کرد. باید مجال رشد به این تفکر را ندهیم که می‌توان با ایجاد ناامنیِساختگی، از دیگران باج‌خواهی کرد. در این مسیر، مقابله با چندجانبه‌گرایی،نه نشانه قدرت بازو، که علامت ضعفِ اندیشه است و حکایت از عدم شناخت از جهانی درهم‌تنیده و پیچیده، دارد.

در این شرایط، بی‌تفاوتی و بی‌اثری نهادهای بین‌المللی می‌تواند خطری برای صلح جهانی باشد. دولت‌های اقتدارگرا دشمنان صلح و پدران جنگ هستند.

دولت ایالات متحده آمریکا، دست‌کم در صورت هیأت حاکمۀ کنونی خود، عزم آن دارد که کلیه نهادهای بین‌المللی را بی‌خاصیت سازد. این دولت درحالی‌که برخلاف قواعد و حقوق بین‌الملل، از یک توافق چندجانبۀ مصّوب شورای امنیت خارج شده، جمهوری اسلامی ایران را به گفت‌و‌گوی دوجانبه می‌خواند. دولتی که هنوز به دولت بودن خود آگاه نیست و عهد و پیمان سَلَف خود را نقض می‌کند و اصل حقوقیِ مسئولیت دائمیِ دولت‌ها را نمی‌شناسد. دولتی که به مشورت نخبگان، بها نمی‌دهد؛ از ایران می‌خواهد با او گفت‌وگو کند!

ما با چه معیاری می‌توانیم با چنین دولتِ بدعهدی، عهدِ جدیدی ببندیم! هرگونه گفت‌وگویی باید در تداوم برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت باشد، نه با اِعراض از آن و بازگشت به گذشته، که این ارتجاعی بزرگ است. ارتجاعِ بزرگ‌ترآن‌که دولت آمریکا پنهان نمی‌کند که در پی براندازی همان دولتی است که خواستار گفت‌وگو با آن است!

حضار محترم؛

رویکرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی همواره مبتنی بر چندجانبه گرائی و پایبندی به اصول شناخته شده حقوق بین‌الملل بوده است. احترام ما به معاهده عدمِ اشاعه، و مذاکرات سخت و طولانی ما با گروه ۱+۵ که منجر به توافق برجام شد، نمونه بارزی از این رویکرد است.

خرسندیم که جامعه بین‌المللی، خروج یک‌جانبه و غیرقانونیِ دولت آمریکا از برجام را برنتافت و در برابر آن موضعی قاطع اتخاذ نمود. برجام حاصل بیش از یک دهه تلاش دیپلماتیک و یک دوره مذاکرات فشرده برای رفع یک بحرانِ ساختگی بود. این سند توسط قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به اتفاق آراء تأیید و به تعهدی بین‌المللی تبدیل شد. بر اساس این قطعنامه، همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای موظف‌اند از هر اقدامی در مغایرت با آن خودداری کرده و از اجرای برجام حمایت نمایند.

بر پایه دوازده گزارش متوالیِ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران تا به امروز به کلیه تعهدات خود پایبند بوده است؛ لکن آمریکا از همان ابتدا به اجرای تعهداتش وفادار نماند. متعاقباً دولت فعلی آمریکا به بهانه‌های واهی با نقض تعهدات خود، از این توافق خارج شد. سازمان ملل متحد نباید اجازه دهد که مصوباتش، گروگانِ بازی‌های انتخاباتی و تبلیغاتی برخی از اعضا گردد و به هیچ عضوی نباید اجازه داد که به دلیل مسائل داخلی، از اجرای تعهدات بین‌المللی، شانه خالی کند.

علاوه بر این، آمریکا از سایر کشورها نیز می‌خواهد برجام را نقض کنند. خطرناک‌تر اینکه، آمریکا همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی را تهدید می‌کند که اگر به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت عمل کنند، مجازات خواهند شد. این دو، یعنی«دعوت عام برای سرپیچی از قانون» و «تهدید قانون مداران به مجازات»، برای اولین بار است که در تاریخ این سازمان، اتفاق می‌افتد. این روش منحصر به برجام نیست، حتی در برخورد آمریکا حتی با دیوان کیفری بین‌المللی نیز حاکم است.

ما از حمایت جامعه جهانی و تلاش‌های اتحادیه اروپا، روسیه و چین در حمایت از اجرای برجام، قدردانی کرده و تحقق کامل تعهداتِ مصرح در آن را، شرط بقای این دست‌آوردِ مهم دیپلماسی می‌دانیم.

خانم‌ها، آقایان؛

تحریم‌های یکجانبه و نامشروع، خود نوعی تروریسمِ اقتصادی و ناقض حقِ توسعه است. جنگ اقتصادی که آمریکا تحت عنوان تحریم‌های تازه، آغاز کرده نه تنها مردم ایران را هدف قرار داده، بلکه آثار زیان‌باری برای مردم کشورهای دیگر داشته و در روند تجارت جهانی، اِخلال کرده است.

ملت ایران در خلال چهل سال گذشته نشان داده که علیرغم سختی‌ها و تنگناهای ناشی از تحریم‌ها، همچنان مقاوم است و می‌تواند از این مرحله دشوار نیز به خوبی عبور کند. تاریخ هزاران ساله کشور ما نشان می‌دهد که ایران و ایرانی، در مقابل طوفان حوادث هرگز نشکسته و حتی سر خم نکرده است. در اینجا به صراحت اعلام می‌کنم که سیاست آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران از ابتدا غلط بوده و رویکرد لجاجت در مقابل خواستِ مردم ایران، که در انتخابات‌های متعدد بروز و ظهور یافته، یقیناً محکوم به شکست است. ایران با قدمت تاریخی و تمدنی و فرهنگیِ غنی و با جایگاه مهم ژئوپولیتیک خود، واقعیتی غیرقابل انکار است. بدون شک، سیاست مشارکت با ایران، آثار مبارکی برای ملت‌ها در بر داشته، که یک نمونه آن همکاری ایران با کشورهای دوست در مبارزه با تروریسم است.

درک ایالات متحده آمریکا از روابط بین‌الملل، اقتدارگرایانه است. آمریکا فکر می‌کند چون زور دارد حق هم دارد. درک آن‌ها از قدرت، نه اقتدارِ مشروع و قانونی، که زورگویی است. هیچ دولت و ملتی را نمی‌توان به زور به پایِ میز مذاکره آورد و اگر چنین شود آنچه انباشت می‌شود، خوشه‌های خشم ملت‌هاست که نصیب زورگویان خواهد شد.

ما هم معتقدیم که در نهایت، راه بهتری جز گفت‌وگو وجود ندارد اما گفت‌وگو، دوسویه است، و براساس برابری، عدالت و منزلت انسان‌ها و بر مبنای قواعد و حقوق بین‌الملل. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، «ورق پاره» نیست. ما از شما دعوت می‌کنیم که به قطعنامه ۲۲۳۱ بازگردید؛ ما از شما دعوت می‌کنیم که به میز مذاکره‌ای که آن را برهم زدید، بازگردید. اگر از برجام می‌ترسید و آن را کارنامه رقیبان سیاسی خود در آمریکا می‌دانید، ما از شما دعوت می‌کنیم به مصوبه شورای امنیت بازگردید. ما از شما دعوت می‌کنیم که در نهادهای بین‌المللی بمانید. تحریم نکنید که تحریم و تکفیر دو روی یک سکه است؛ در تکفیر، اندیشه انسان‌ها انکار می‌شود و در تحریم، زندگی و رفاه مردم نفی می‌گردد.

برای گفت‌و‌گو نیازی به گرفتن عکس‌های دونفره نیست، می‌توان در همین جا و در این مجمع عمومی، سخنِ یکدیگر را شنید. من گفت‌و‌گو را از همین جا آغاز می‌کنم و به صراحت اعلام می‌کنم: موضوع امنیت بین‌الملل، بازیچه سیاستِ داخلی آمریکا نیست. سازمان ملل، یکی از ادارات ِدولت ایالات متحده آمریکا نیست. هر گفت‌وگویی می‌تواند، از همان جایی و از همان کسی که گفت‌گو را قطع کرده و پیمان را زیر پا گذاشته است، شروع شود. شروع آن، پایان دادن به تهدید و تحریم‌ ظالمانه‌ای است که، ناقضِ اصولِ اخلاقی و حقوق بین‌الملل است.

سخن ما روشن است: تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض، تهدید در برابر تهدید و گام در برابر گام،به جای حرف در برابر حرف.

سیاست ایران روشن است: نه جنگ، نه تحریم؛ نه تهدید، نه زورگویی؛ فقط وفای به عهد و عمل به قانون. ما از صلح و دموکراسی در همه خاورمیانه، حمایت می‌کنیم. دانش هسته‌ای را واجب و سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم.

ما به عنوان قربانیان دیروز و امروز تروریسم همواره در صف مقدم مبارزه واقعی با تروریسم بوده‌ایم و خواهیم بود. مردم ما امروز عزادار شهادت ده‌ها انسان بی‌گناه اند که روز شنبه توسط تروریست‌هایی بخاک و خون کشیده شدند که با کمال وقاحت از برخی پایتخت‌های غربی و در مصاحبه با رسانه‌هایی که در غرب با دلارهای نفتی اداره می‌شوند مسئولیت این وحشی‌گری را پذیرفتند. ما در ایران تمامی اقدامات تروریستی را بدون ملاحظه محکوم کرده و می‌کنیم. ما از بیانیه محکم دیروز شورای امنیت ملل متحد در این زمینه استقبال می‌کنیم. ولی چرا رؤسای سازمان‌های تروریستی من جمله سازمانی که مسئولیت رسمی عملیات شنبه را به عهده گرفت، در کشورهای غربی فعالیت می‌کنند و برنامه رسمی برای جمع‌آوری پول می‌گذارند؟ آیا این اقدامات مغایر مقررات بین‌المللی نیست؟ چرا هیچ یک از ‌کشورهای تامین‌کننده مالی گروه‌های تروریستی ضد مردم ایران که سابقه تامین مالی و تسلیحاتی داعش و النصره و القاعده را نیز دارند نه تنها مورد مؤاخذه قرار نمی‌گیرند بلکه تشویق و تسلیح هم می‌شوند؟ برای اینکه دنیا ادعای مبارزه با تروریزم را جدی بگیرد، نیازمند یک اقدام مشترک جهانی برای برخورد جدی با این پدیده شوم بدون توجه به عاملین و قربانیان آن هستیم.

حضار محترم؛

بر همین اساس، ما از همان ابتدای بحران سوریه نسبت به هرگونه مداخله در امور داخلی این کشور و استفاده از راهکارهای غیر قانونی از جمله حمایت از گروه‌های افراطی و ترویستی برای اعمال فشار بر دولت سوریه، هشدار داده و تاکید کردیم که این بحران صرفاً از طریق گفت‌وگو میان طرف‌های سوری، قابل حل است. در همین راستا، حضور مشاورین نظامی ما در سوریه، به در خواست دولت سوریه انجام شده و منطبق بر حقوق بین‌الملل، و برای مبارزه با تروریزم است. ایران، روسیه و ترکیه در همکاری با دولت سوریه و طرف‌های سوری موفق شده‌اند در قالب فرایند آستانه، که اوایل ماه جاری میلادی، سومین اجلاس سرانِ آن، در تهران برگزار شد، نقش مؤثری در کاهش تنش در سوریه ایفا کرده و در آخرین اقدام مشترک، از درگیری و خونریزی در منطقه ادلَب جلوگیری کنند.

در طی بیش از سه سال گذشته، شاهد وضعیت وخیم انسانی در یمن هستیم که منجر به تخریبِ زیرساختها، کشتار و مجروح شدن صدها هزار نفر از مردم بیگناه و آوارگی میلیون‌ها نفر و وقوع قحطی و بیماری‌های مزمن شده است. این اقدامات غیر انسانی،مصداق بارزجنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است. بحران یمن صرفاً از طریق گفت‌وگوی‌های یمنی - یمنی و بدون مداخله خارجی، قابل حل است. و در این راستا، آماده هر نوع کمک هستیم.

اصلی‌ترین بحران خاورمیانه، بی‌تردید مسأله فلسطین است. گذشت زمان نباید و نمی‌تواند موجب توجیه اشغالگری باشد. جنایات بی شمار رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها بدون کمک‌هایمادی و تسلیحاتی و سیاسیایالات متحده، امکان‌پذیر نبوده است. اسراییل با داشتن زرادخانه هسته‌ای وتهدید صریح دیگران به نابودی با سلاح هسته‌ای، بزرگترین خطر برای صلح و ثبات منطقه و جهان است.

اقدام زشت دولت امریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس و تصویب قانون نژادپرستانه «دولتیهود» در اسرائیل، ناقض موازین بین‌المللی بوده و مصداق بارز آپارتاید است.

خانمرئیس،

گسترش روابط با همسایگان و ایجاد منطقه امن‌تر و توسعه‌یافته‌تر، از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی ایران است. چند هفته پیش، جمهوری اسلامی ایران، به همراه چهار کشور ساحلیِ دیگرِدریای خزر، کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را به امضا رساندند. اطمینان دارم این اقدام تاریخی موجب تقویت حُسن همجواری و پیشرفت برای همه کشورهای ساحلی خواهد بود. ما با همسایگان جنوبی خود در سواحل خلیج فارس نیز همین روابط را می خواهیم. ما معتقد به تشکیل سازوکاری مشترک برای منطقه خلیج فارس با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه می‌باشیم. امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز، همیشه برای ما مهم بوده و همان‌طور که در طول جنگ تحمیلیِ عراق علیه ایران، از آن حفاظت کردیم، در آینده نیز با هرگونه تلاش برای اِخلال در این آب‌راهِ حیاتی، مقابله خواهیم کرد.

ایران نگاهی صلح‌طلبانه به مسائل سیاسی و بین‌المللی داشته و بنای جنگ با هیچ کشوری را نداشته و ندارد. ایران نیازی به امپراتوری ندارد. ایران نه بر اساس سیاست که در فرهنگ و تمدن خود یک امپراتوری است.

ایران حلقه وصل شرق به غرب بوده است و خواهد بود؛ دیدبانی هوشیار برای جهانی عاری از خشونت.

جمهوری اسلامی ایران همان دولتی است که قبل از همه جهان، ماهیت فاشیستیِ رژیمِ بعثی را شناخت و در برابر تجاوز آن مردانه جنگید. ما با حزب بعث می‌جنگیدیم قبل از آن که کویت اشغال شود.

جمهوری اسلامی ایران همان دولتی است که در خط مقدم مبارزه با طالبان بود و در نبرد با تروریسم طالبان، شهید داد. ما با القاعده و طالبان می‌جنگیدیم قبل از آنکه به نیویورک حمله شود.

جمهوری اسلامی ایران همان دولتی است که با داعش جنگید و آن را تصویری مجعول از اسلام‌گرایی نشان داد. ما با داعش می‌جنگیدیم قبل از آن که در پاریس و لندن و بروکسل، عملیات کنند.

واقعیات تاریخی درباره ایران را بپذیرید.از تحریم دست بردارید و به تکفیر پایان دهید. جهان، دوستی بهتر از ایران نخواهد داشت، اگر صلح، آرمان شماست.

از توجه شما سپاسگذارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوستی که مردم خودشو نابود کرده به چه دردی میخوره

      پاسخ ها

      • مریم

        خدا بیامرزه مارو . تلف شدیم رفت .

      • محسن

        دیواری که کج ساخته شده رو باید ریخت و از اول ساخت.

      • بدون نام

        رئیس جمهور ما بسیار عالی جواب سخنان احمقانه ترامپ رو داد , دنیا به حرفهای ترامپ احمق خندید , با این احمق متوهم که تعادل نداره نمیشه مذاکره کرد , شما هم عقل و منطق داشته باش بفهم که تمام بدبختیهای ما استارتش توسط همین کودن که جهان بهش خندید ایجاد شده

      • بردیا

        شما هم در وحله اول به قوانین بین المللی پایبند باشید ،از شعار دادن و دشمن تراشی دست بردارید

        منبع ملی فقط فقط در داخل و برای ایران هزینه کنید
        از حمایت بی جا و پرهزینه کشورهای عربی دست بردارید

        حقوق شهروندانتون رو مقتنم بدونید
        یه کشور خنثی و بدون حاشیه باشید
        الان طوری شده کشور ما همیشه تو چالش با کل دنیاست نقل نبات تمامی خبرگذاریها هستیم
        همیشه تو حاشیه بودیم
        مگه چی میشه مثل کشور های ژاپن ،کره جنوبی ،سنگاپور ،مالزی،ویا خیلی از کشورهای دیگه که در طول سال یکی دو مرتبه بیشتر خبری ازشون نیست
        برزیل ،ارژانتین ،پاراگوئه...
        چرا نمیتونیم مثل این کشورها خنثی و بی حاشیه باشیم ،
        ما باید همیشه در کنار کره شمالی دو کشور جنجالی و اشوب گر باشیم ،بخدا خیلی ها از این وضعیت ناراضین کسانی که موافق کامنت من هستن لایک کنن

    • بدون نام

      به عنوان کسی که اولین نظر رو میده باید بگم نظره خاصی ندارم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای چقدر بامزه ای تو

      • بدون نام

        حمام نمک کجاست که شما گلوله ی نمک شدی ، در ضمن نظرت اولین نظر نبود هه

    • بدون نام

      جمع کن بابا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیتربیت

    • علی

      خوب صحبت کرد ولی دلار باز هم گران خواهد شد و به همون نسبت ما فقیرتر ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نرخ دلار امشب 169800 ریال به سایتها نگاه کن. هزار تومان از صبح گرانتر

      • محمد

        فقط بلده خوب حرف بزنه .

    • بدون نام

      اقای ریس جمهور وقتی برگشتی یه سر به قیمت دلار .قیمت اجناس بزن بعد نیست .

    • بدون نام

      بخدا مردم ایران لیلقاشون از عرابه منطقه بیشتر به ما فکر کنید به آینده مردمی که امیدی به فردا ندارن و فقط بدنبال جمع آوری مایحتاج هستن تا گرفتار قحطی نشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین جمع کردن مایحتاج بخاطر قحطی باعث شده وضع بازار بهم بریزه .مردمی که فقط به فکر خودشون هستند لایق بدترین چیزها هستند .تازه روزهای خوبتونه .خوش به حال خودم که به کم خوردن و قناعت عادت دارم

    • بدون نام

      خوب بود ولی این جهان گوش شنوایی نداره.جهان زر و زور و قلدریه

    • بدون نام

      چرا کسی درسازمان ملل حرف ازاینکه باید واحد پول طلا و نفت را که دلار برداشته بشود و واحد پولی گذاشته شود که هیچ کشوری نتوانند براساس واحد پولی کشورها را تحریم و زورگویی کنند

      پاسخ ها

      • محمد

        اینم حرف درستیه اما آمریکا که کدخدای یه عده لیبرال حساب میشه قلدر کل دنیاست و این قدرت و قلدری رو مدیون کشورهای ترسوییه که سیاست های غلطشون اون کشور هارو از پا در اورده و این سیاستها رو دولت ترسوی ما با حزب لیبرالشون دارن توی کشور اعمال میکنن و میخوان جا بندازن و اینم بدبختی ماست که با اینا سروکار داریم نمیدونم این لیبرال ها کی میخوان قدرت رو بذارن کنار و مردم رو راحت بذارن که یه نفسی بکشن.

    • علی

      بله.خدایمان بیامرزد .الفاتحَه

    • محمدرضا بختیار

      سخنرانی آقای روحانی به حق پر محتوا بود ولی سوال من از مسئولین و مقامات ایرانی این هستش که اگر در نطق خود صحبتی از دیگر دول و ملت ها نکنند اتفاقی رخ می دهد؟!چرا ایران دایه دلسوزتر از مادر برای فلسطین شده است؟!اگر خواهان و مدعی وجهه سیاسی سازمان الملل هستید پس بگذارید سازمان ملل در این موارد تصمیم گیری کند نه ما را محکوم به حمایت از تروریست!!!

      پاسخ ها

      • عادل

        بالاخره آخرش مذاکره است با این وضع بد اقتصادی مردم توان هزینه های گزاف و راند و گرانی را ندارند حقوق کارگر یکماه کفاف 5 روز یک خانواده سه نفر است یا باید حقوق ها را 200 برابر کند یا باید فکر اساسی کنند یا یارانه هر نفر را یک میلیون در نظر بگیرند

      • محمدرضافضلعلی

        دوست و احتمالا هم وطن عزیز‌ ‌. از لحاظ امنیت اقتصادی و سیاسی و نظامی هر اتفاقی در منطقه خاور میانه باید برای ما مهم باشه و مطمئن باش وجود دولتی با تفکر اسرائیل یعنی نابودی خاور میانه در آینده. التماس تفکر . التماس مطالعه

      • بدون نام

        چه ربطی داره به فلسطین
        شما حالت خوشه؟
        برو به رئیس جمهورت بگو جرا رب گوجه شده ۱۸۰۰۰ تومن
        بعدا بیا از محتوای سخنرانیش دفاع کن

      • بدون نام

        چه ربطی داره به فلسطین
        شما حالت خوشه؟
        برو به رئیس جمهورت بگو جرا رب گوجه شده ۱۸۰۰۰ تومن
        بعدا بیا از محتوای سخنرانیش دفاع کن

      • بدون نام

        لایک

      • بدون نام

        خدالعنت شون کنه

      • بدون نام

        سازمان ملل در مورد قلدریهای اسرائیل و آمریکا اصلا کارکردی نداره .جدیدا هم که شده بازیچه سعودی.البته من هم موافقم که ما باید کلاه خودمون رو سفت می چسبیدیم در این دنیای وحشی ولی خب سیاستها طور دیگه چیده شده و الان نمیشه عقب نشینی کرد چون اینها تا همه چیز رو غارت کنند ولمون نمی کنند

      • حقگو

        آقای فضلعلی امنیت سیاسی ونظامی واقتصادی درخاورمیانه که گفتی مگه فقط ما تنهاکشورخاورمیانه هستیم؟یه نگاه به تمام همسایه های خودمون بنداز آذرباییجان،ارمنستان،ترکیه،پاکستان،افغانستان،روسیه،عراق،وحتی غیرهمسایه تاجیکستان قزاقستان،هند،قطر و.....چطور ایناامنیتشون به خطرنمیوفته هیچوقت از زمان تاسیس اسراییل تاحالا وبعد هم همینطوره وچیزی هم نمیگن فقط امنیت ما خطرمیوفته حالا من به شمامیگم یکم مطالعه،یکم تفکر،یکم سواد تقبل الله

    • ایرانی

      خیلی عالی و کامل

    • بدون نام

      ...
      ایران را داری منزوی میکنی

      پاسخ ها

      • یه کارگر ایرانی

        چنان اقتصاد رو شکوفا کردی که یارانه که هیچ حقوق کارگری اداره کاری هم پیش چشم به حساب نمیاد.بابا تورو خدا مذاکره کنید و ملت رو نجات بدید .هشتاد میلیون ایرانی رو فدای قصد و غرض و نظر خودتون فدا نکنید.لعنت برشما.تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد.کاری که شما با ایران و ایرانی کردید مغول و اسکندر و محمود افغان نکرد.بخدا دیگه جون به لب شدیم.حقوق من کارگر کفاف حتی خورد وخوراکمون هم نمیشه.خدایا خودت به داد ما برس

    • ماد

      اینکه همون اشعار جناب جلیلی در مذاکرات آلمآتی را تلاوت فرموده!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید حتما در برابر ترامپ قلدر کرنش کنه تا بگید فرق داره؟!

    • majid

      قیمت دلار رو دیدم از زندگیم نا امید شدم . متاسفم برای خودم و شرمنده بچه 3 ماهه خودم هستم ....

    • امید

      افرین به اقای روحانی . خیلی صحبت های خوبی در سازمان ملل کردند ولی این رو هم از یاد نبریم که جنگ و دشمنی رو در رو با امریکا رو ما با تسخیر سفارت امریکا شروع کردیم و با شعار مرگ بر امریکا ادامه دادیم .

    • کی به کیه

      دلار چی میگه این وسط؟؟

    • بدون نام

      خلاصه اش اینه که بیایید آشتی کنیم و به ما رحم کنید

    • بدون نام

      خدایا به داد مردم ایران برس

    • ولگرد

      ‏آقای روحانی از‌ بدبختی مردم یمن و سوریه و فلسطین گفتی از‌ بدبختی مردم ایرانم بگو . شاید تا حالا بهت نگفته باشن اطرافیانت، ولی شما رئیس جمهور ایرانی.

    • بدون نام

      جان حسن چی گفتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همش ازآینده درخشان ایران حرف زود.منکه لذت بردم تا صبحم خوابن نگرفت....

    • بدون نام

      حسن در اون جایگاه چقدر مظلوم به نظر می رسه :|

    • خانم رییس

      عالی

    • بدون نام

      خداییش خوب صحبت کرده ، اما متأسفانه دنیا با حرف نمی چرخه با پول می چرخه

    • بدون نام

      آقای رئیس جمهور برای کی میگی ، برای یه سری بیشعور که با تحریم فقط دارن فشار به ما و امثال ما میارن ، چقدر فشار چقدر سختی چقدر پشیمونی ، به خدا مرگ بهتر از این زندگیه

    • بدون نام

      روحانی دلار شد 17

    • بدون نام

      ما بی پولیم و گرسنه....چی میگه این؟!

    • بدون نام

      بک هزارم پاسخ یاوه گوییهای ترامپم نبود.انشابود انگار

    • .

      آیا این سخنرانی در قیمت دلار هم تأثیری داره؟
      ما ڪہ چشممون آبم نمیخوره.

      خدا بہ خیر ڪنہ.

    • تبریز

      همین که از نابودی اسرائیل سخن نگفت کار بزرگی کرد.

    • بی غم

      خخخخخخخخخخخ

    • سید

      هیچ امیدی به آینده ندارم واقعا از فردا صب بیدار شدن می ترسم

    • بدون نام

      سخرانی روحانی درست بود ولی متاسفانه دنیا به زور است در برابر آمریکا باید سیاست ترکیه رو داشته باشی هدف ما ایرانیان و راهمان درست است

    • بدون نام

      سخرانی روحانی درست بود ولی متاسفانه دنیا به زور است در برابر آمریکا باید سیاست ترکیه رو داشته باشی هدف ما ایرانیان و راهمان درست است و

    • بدون نام

      چشم اصن هرچی شما بفرمایید

    • بدون نام

      هیچ بقالی نمیگه دوغ من ترشه، درمورد ریای خزر به روسیه باج داده شد، ولی درموردخلیج پارس هرگزنمیتوانید کناربیایید،

    • ایلیا

      ایشون باز میفرمایند همینجا مذاکره کنیم

      داداش یکبار مذاکره کردین بسته دیگه

      از خودی داریم میخوریم
      خودمونُ اگر اصلاح کنیم نیاز به مذاکره نیست
      #طلا #ارز #احتکار #گمرک و ...

    • محمدرضافضلعلی

      بنده مخالف آقای روحانی بودم ولی این سخن رانی خوب بود گرچه باز هم نقاط ضعفی داشت . رئیس جمهور باید دست بالاتر صحبت میکرد و از قدرت ایران میگفت . بین گله گرگ ها نباید آه و ناله کرد بلکه باید دندون نشون داد

    • بدون نام

      وقتی داری میگی از تحریم ایران دست بردار یعنی اینکه ماایرانی ها داریم داغون میشیم یه کاری برامون کن
      خب این خودش یعنی ذلت و خواری در خونه دشمنت
      نمیدونم کی میخوایید دست از امریکادوستی بردارید
      البته شاید دست بردارید ولی ذهنتون امریکا رو دوست داره
      خدا هدایتتون کنه که مردم ما دارن از گشنگی میمیرن و شما ۵ ساله رئیس هستی و هیچ..... نکردی
      ان شاءالله یه روز فقیر بشی تا طعم فقر رو بچشی بینم جطوری تحمل میکنی
      رب گوجه شده ۱۸۰۰۰ تومن ، تو هنوز دستت دنبال امریکا درازه

    • بدون نام

      خب اونا هم میگن دست از خیلی کارهاتون بردارید.
      این وسط انگار ما شدیم گروگان زورازمایی اینطرف و اون طرف
      ول کنید برید دیگه از شما خیری به ما نمی رسه

    • رشید

      ممنون رییس جمهور یمن سرویه وعراق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابد اگه سیستم موشکی رو تقدیم آمریکا کنی و عربستان و امارات تبدیل بشن به آقابالاسرت حس وطن دوستی می کنی؟!!!

    • بدون نام

      خدا اخرو عاقبتمون بخیر بگذره

    • فاق بلند

      باشه عزیزم شما برید منطقه رو هر جور دوست دارین اداره کنید
      ما هم تحریم نمیکنیم

    • بدون نام

      چرا اینقدر تو تایید نظرات اینقدر ضعیف عمل می کنین ؟

    • سرباز گمنام

      اللهم عجل الولیک الفرج

    • بدون نام

      نگاهتان را به داخل منعکس کنید وضعیت معیشتی مردم خوب نیست دست از حمایت از کشورهای دیگر بردارید آنها برای ما تره هم خورد نمیکنند

    • بدون نام

      صحبتهای روحانی متین ولی ایا جوابگوی این ملت که دارن با فقر و گرانی دسته وپنجه نرم میکنند رو میده. اقای روحانی مردم ما دارن غارتگر و دزد و مال مردم خور میشن ایا ارزش لجبازی رو داره . بچه ای که تالان نمیدونسته دزدی و خفت گیری چیه بخاطر گرانی و نداری دست به اینکارا میزنه. مدتیه که بخاطر گرونی دست به دزدی گوشی و اتومبیل و جواهرات خانمها میزنند و این اگه ادامه پیدا کنه ناامنی بوجود میاد . ایا مسئولین به خاطر خانواده خودشون ونه مردم نگران نیستند. البته اگه خانوادهایی در ایران داشته باشند . ما مردم از شما خواهش میکنیم تا از اتفاقهای ناگوار تر جلو گیری کنید . وبه فکر اینده فرزندانمون باشید.

    • زهرا

      با عرض سلام و خسته نباشید به....

      انصافا متن خوبی بود ولی کاش می نشست همین جا و فکری به حال اوضاع می کرد.ظاهرا قرار نیست کاری برامون بکنه.
      نتیجه برجام از اول مشخص بود.چه خوش خیال بودن جناب روحانی و چه خوش خیال مای ملت که بی تفاوتی هامون، رگ خودمونو زدیم و میزنیم!.

    • ایران من

      هی ...


      با نهایت احساس دلم برای وطنم ، مرز و بوم و کشورم ، ملتم ،عزیزانم و آینده ی فرزندان ایرانم می سوزد ...

    • رینگ و رنگ

      حکایت ما شده حکایت پدر خونواده ای که یه عده ی جا تنها گیرش آوردن تا میخوره میزننش ، خونوادش واقعا دلشون واسش میسوزه ،‌ اما همین پدر وقتی جای مشتایی که بقیه بهش زدن خوب بشه پا میشه خونواده شو میزنه...



      در هر دو صورت دردش واسه خونوادشه ، که ما ملت بیچاره باشیم

    • بدون نام

      چشم حسن جون چرا زودتر نگفتی عزیزم . حسن جون شما وعده های دروغین زیادی به ملت دادید و عمل نکردید .راستی حسن خان وزرایی که خودت انتخاب کردی پی حرفت نمیرن اونوقت از خارجیها انتظار داری

    • احمد

      سخنرانی خوبی بود

    • بدون نام

      تو که می گفتی دیگران بلد نیستند مذاکره کنند ما بلدیم ومابرجام را بوجودآوردیم وحالا که برجام گندزده شد می گویی برجام حاصل یک دهه تلاش بوده بداندکه مردم این تناقضات را می فهمند.

    • بدون نام

      چقدر سخنراني ايشون به وضعيت خارجي و اقتصاد داخلي كمك كرد.

    • بدون نام

      مرگ و نابودی کشورهای دیگه. مبارزه با آنها، غیر از اینکه خودمان ضرر میکنیم و مردممان بدبخت تر می‌شوند تا الان هیچ تاثیری روی دشمنانم نداشته

    • بدون نام

      مرگ و نابودی کشورهای دیگه. مبارزه با آنها، غیر از اینکه خودمان ضرر میکنیم و مردممان بدبخت تر می‌شوند تا الان هیچ تاثیری روی دشمنانم نداشته

    • بدون نام

      جدن خیلی حرفای روحانی تو دارقشنگ بود بااینکه روزی نیست چندتاگل وبلبلی نصیبشون کنم

    • بدون نام

      لعنت بر ترامپ و تمام ظالمین

    • بدون نام

      پوشک بچه گرانه روحانی چکار میکنی......

    • علی

      از اونور نیم ۵ کیلو گوجه فرنگی بخر بیار واسم. یارانه این ماهمو گرفتم همشو میدم بهت حسن جان. ۵ کیلو گوجه = یارانه ۱ ماه من

    • بی نام

      همان حرفهای همیشگی شعار شعار و شعار

    • بدون نام

      ارزها را بالا بردید و به مردم به بهانه تحریم فروختید حالا خوبه دیگه تحریمها تمام بشه .باشه چشم

    • بدون نام

      حالا خداییش خودتان چقدر برای حرفهای سازمان ملل تره خورد میکنید؟ تو حرف زدن استادید در عمل هیچ

    • بدون نام

      بابا خیانت از داخل شرو شده و هر روز یکی ۱۵ هزار میلیارد ور میدارن میرن......اینا رو کنترل کنن ایران بهشت میشه

    • محمدپارسا مردی

      متن زیبا وگیرایی بود ،ولی کو گوش شنوااااا

    • همین دیگه...

      خخخخخخ

    • سید

      در جواب زورگویی های ترامپ عالی بود ولی باید بدانی که بی کفایتی مسئولین و عدم نظارت قاطع بر امور باعث بدبدبختی ما بوده است و کشورهای خارجی که شما ادعا می کنید سهم کمی داشته اند.
      یادت باشد همانطوری که ترامپ برای رای جمع کردن این کارها را می کند شما نیز از همین برجام استفاده کردید و کلی رای جمع کردید.

    • بدون نام

      خدایی خیلی قشنگ حرف زد . باید انصاف داشته باشیم . من که خودمو اماده کرده بودم تهش فحش بودم تحت تاثیر قرار گرفتم .افرین . کاش وضع مملکتمون بهتر بشه مردم بتونن راحت زندگی کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملت ریس جمهوری میخواد که مرد عمل باشه نه حرف.
        دلار امروز را 18400 تومان نوشتن. یعنی بدبختی در بدبختی قشر کارمند و حقوق بگیر

    • ساشا

      اونا هم گفتن چشم !

    • بدون نام

      خوب اون همه پولی که از برجام گرفتید چی شد الان هم مدعی صلح هستید اوباما با شما خوب راه اومده بود ولی شما بفکر خاورمیانه گشایی افتادید الانم دعا می کنید که دوباره اوباما بیاد و برجام دوباره زنده بشه

    • الی

      خداشاهده احمقه هرکس که فک کنه وضعیت ایران با عوض شدن رییس جمهور عوض میشه. مشکل از جای دیگس.

    • بدون نام

      از تحریم ایران دست بردارید؟ خب عمویی اونها چی جواب دادند؟

    • علی

      حسن جای خالی است

    • aria

      آقای روحانی از بدبختی مردم یمن و سوریه و فلسطین گفتی، خب از بدبختی مردم ایرانم میگفتی. شاید تا حالا بهت نگفته باشن اطرافیانت، ولی شما رئیس جمهور ایرانی. لطفا نظرمو تایید کنید

    • aria

      آقای روحانی از بدبختی مردم یمن و سوریه و فلسطین گفتی، خب از بدبختی مردم ایرانم میگفتی. شاید تا حالا بهت نگفته باشن اطرافیانت، ولی شما رئیس جمهور ایرانی. لطفا نظرمو تایید کنید

    • aria

      آقای روحانی، از بدبختی مردم یمن و سوریه و فلسطین گفتی خب از بدبختی مردم ایرانم میگفتی. شاید تا حالا بهت نگفته باشن اطرافیانت، ولی شما رئیس جمهور ایرانی. لطفا نظرمو تایید کنید.

    • عللیوهمتی

      خجالت بکش فعلا تو باعث تحریم ایران شدی خود تو بعد میگی دست بردار تو چقدر ای ولااه داری تو خود تحریمی تو تحریم بوجود اوردی چون بنفعت داره سود میکنی از این فرصت میگی شابد امریکا قبول کرد امریکا مصالحه کنه دلار اینفدر میدی چونومجبوری فععا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج