جاباما
۷۷۶۵۲۶
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

زلزله قریب الوقوع در کابینه روحانی

اوضاع اقتصادی کشور باعث شده که انتقادات از عملکرد دولت افزایش پیدا کند. برخی بر این باورند که تنها راه برون رفت از وضعیت موجود، استفاده از نیروهای تازه نفس در بدنه دولت و همچنین تغییر در برخی ساختارهای دولتی است؛ اما در مقابل عده ای دیگر مشکلات را به مسائل بین المللی ربط می دهند و ریشه معضلات را در سایت خارجی جستجو می کنند.

تابناک: اوضاع اقتصادی کشور باعث شده که انتقادات از عملکرد دولت افزایش پیدا کند. برخی بر این باورند که تنها راه برون رفت از وضعیت موجود، استفاده از نیروهای تازه نفس در بدنه دولت و همچنین تغییر در برخی ساختارهای دولتی است؛ اما عده ای دیگر، مشکلات را به مسائل بین المللی ربط می دهند و ریشه معضلات را در سایت خارجی جستجو می کنند.

اما در این میان، مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان اعتقاد دارند که تغییر در کابینه، کارآمدترین روش است و به همین دلیل، زمانی که دیدند دولت کاری در این باره انجام نمی دهد، خود دست به کار شده و چند تن از وزرای دولت را از کار بیکار کردند.

اما اکنون صداهای دیگری از مجلس به گوش می رسد و برخی نمایندگان از توافقات پشت پرده دولتی ها با مجلس سخن می گویند. به گفته برخی نمایندگان، گویا قرار است پس از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک، تغییرات کلانی در کابینه رخ دهد و شنیده ها نیز حکایت از تغییر پنج تا هفت تن از وزرای دولت دارد.

بنا بر شنیده ها، دامنه تغییرات این بار به قدری زیاد است که علاوه بر وزرای اقتصادی، برخی وزارت خانه های غیر اقتصادی را نیز شامل می شود، به گونه ای که طبق اظهارات نمایندگان، احتمال تغییر وزیر آموزش و پرورش، علوم و حتی وزارت دادگستری نیز وجود دارد.

شهروز حسن پور در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه حاکم بر کشور و مطالبات عمومی که مردم از دولت حسن روحانی دارند، با توجه به شعارهای انتخاباتی که در سال گذشته داده است، دولت به یک تغییر رویکرد و بازنگری در مجموعه های خود نیاز دارد. به همین دلیل، نیاز است، روحانی در معاونان و وزرای خود تغییراتی داشته باشد تا بخشی از این مطالبات پاسخ داده شود.

وی در پاسخ به این که آیا توافق پشت پرده ای در خصوص توقف استیضاح ها از سوی دولت و هیأت رئیسه مجلس مطرح شده است نیز گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی مطرح نیست و خود لاریجانی نیز به این موضوع واقف است که سؤال، تذکر و استیضاح حق نماینده است و اینها ابزار قانونی ما هستند.

این نماینده در ادامه افزود: اما تغییر در کابینه بارها از سوی نمایندگان مطرح شده و این موضوع ماه هاست در میان است، ولی تا کنون اتفاقی در این خصوص رخ نداده است. با این حال، خبرهایی به گوش می رسد که دولت این بار تصمیم جدی گرفته که به وضعیت سر و سامان دهد؛ البته تحرکاتی هم در خصوص تغییرات در بدنه دولت در حال شکل گیری است.

همچنین بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه ما شنیده ایم، این که روحانی قرار است پس از سفر نیویورک، وزرای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند و به زودی دو تن به مجلس معرفی می شوند.

این نماینده مجلس گفت: رئیس جمهور اختیار دارد، از سه ماه خود استفاده کند، اما طبق توافقات صورت گرفته بعد از سفر، قرار است اتفاقاتی در دولت رخ دهد و ظاهرا کمیته ای نیز برای این کار تشکیل شده و قرار است تغییرات از سوی این کمیته بررسی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که گفته می شود احتمال تغییر هفت وزیر در کابینه وجود داشته باشد نیز گفت: دانسته های من در حد شنیده هاست و بنا بر همین شنیده ها، گویا وزیر دادگستری و وزات علوم هم جزو وزرایی هستند که تغییر پیدا می کنند.

وی در خصوص تغییر وزارت راه نیز گفت: وزیر راه خیلی وقت پیش استعفاد داده بود؛ اما استعفایش پذیرفته نشد. از دیگر وزارت خانه ها هم اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به این که خود شما هم جزو گزینه ها بودید، گفت: تا کنون کسی در این باره با من صحبتی نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت عملا تعطیله. آقای جهانگیری بیا و از دلارهای ارزان و بی نیازی به یارانه و پیشرفت پرسرعتت بگو. بگو.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یادتان هست مردم ؟ !!!

    • عادل

      اگر تمام وزراه را عوض کنید هیچ چیز عوض نمیشه اعتماد عمومی از بین رفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم جوگیر پارسال هفتاد درصد در انتخابات شرکت کردند حالا شدند طرفدار ترامپ و ویرانی! این مردم رو به راحتی میشه هدایت فکری کرد! فعلا من وتو آمدنیوز هدایت فکریتون می کنند تا بعد ببینیم جاشون رو به کی میدن!

    • عادل

      اگر تمام وزراه را عوض کنید هیچ چیز عوض نمیشه اعتماد عمومی از بین رفته

    • AAAAAAA

      مجلس از خواب بیدار شو بابا راننده ناشی است مسافر هر وزیری باشد به مقصد نمی رسد چون راننده مقصد را نمیداند .ایران را‌منهدم کردین برای شما چه فرقی میکند حقوق شما سر ماه واریز میشود حال ایران اباد باشد یا ویران تکانی بخورید دیگر چیزی نمانده روحانی کاری از دستش بر نمیاید

    • بدون نام

      ما میگیم خر نمی خوایم پالون خر عوض میشه
      چرا نمی فهمند که مشکل سیاستهای غلط است نه اشخاص
      نمونه ش برکناری سیف وجایگزینی همتی بود که اوضاعو بدتر کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه فکر کردی با امریکا مذاکره می کنند که تمام منویات عربستان سعودی رو اجرا کنند کور خوندی!

    • بدون نام

      در واقع هدف از این انتصابها اینه که از بیت المال همه جناحها به یک اندازه سهم ببرند وبرای روز مبادایی که نزدیک است بارشونو ببندند بعد برن کنار خاوریها خوش وخرم بقیه عمرشونو بگذرونند

    • بدون نام

      نیروی تازه نفس یا سالم ؟

    • بی نام

      واقعا فرقیم می کنه؟ خانه از پای بست ویران است

    • جوان بی کار افسرده

      روحانی ومجلس کل دولتم عوض کنن هیچ اتفاقی نمی افته تا زمانی که دزدی واختلاس ... هیچی نمیشه

    • بدون نام

      به نظر بنده ،اولین زلزله در وزارت جهاد کشاورزی خواهد افتاد و وزیر جهاد باید تغییر پیدا کند ...کسی که قدرت تنظیم بازار تماته (گوجه)ندارد مستحق ماندن ندارد..

    • بی نام

      اولا"در تمام دنیا مجلس مقتدر ترین ارکان حکومت است در ایران مجلس بازار مکاره است
      اگر تمام اعضای کابینه هم تغیر کند چون دولت مقتدر نیست واختلاف چندانی ندارد وضع بهبود نخواهد یافت البته این بدان معنی نیست که کابینه ضعف دارد
      باید سیاست ها تغیر کند وظایف سازمانها ونهاد ها تغیر کند سازمان نظامی کار حفظ مرز وامنیت را داشته باشد تاجر کار تجارت کند دولت نظارت بر تاجر داشته باشد که به مردم اجحاف نشود وتبعیض در حقوق ومزایای افراد حکومتی با دیگر حقوق بگیرآن برداشته شود تا درد و مشگلات مردم را حس کنند سازمانهای نظارتی اعلام کنند در این شش ماهه اول ۹۷ افزایش قیمت کالا وخدمات بطور عام حتی تنقلات ولوازم پزشکی و دارو ولوازم خانگی و غیره چقدر افزایش قیمت داشته و خود سرانه بوده ویو سازمانی مجوز داده است از ترس اعتراض کسبه و بازاری دست آنها را باز گذاشتند وهر طور می خواهند کالا را می فروشند بهرحال باید کنترلی باشد قشر حقوق بگیر با فلاکت زندگی می‌کند نماینده مجلس در خانه سیصد متری سازمانی این تفاوتها باید ازبین برود

    • بدون نام

      بمپ هم بیفته آب ازآب تکان‌نمی خوره

    • بدون نام

      بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول اسکناس و سکه نیکل را حذف کند بجای ان سکه ها طلا در مقادیر مختلف ضرب کند تا برای مبادله و خرید و فروش مورد استفاده قرار گیرد

    • بدون نام

      تغییر وزرا فایده نداره باید رییس جمهور عوض بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج