۷۷۶۵۴۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

عالیشاه: ما برای سه امتیاز بازی می‌کنیم

دربی ۸۸ فردا و در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد تا دو تیم استقلال و پرسپولیس در میان انبوه تماشاگران خود به مصاف یکدیگر بروند.

روزنامه فرهیختگان: دربی ۸۸ فردا و در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد تا دو تیم استقلال و پرسپولیس در میان انبوه تماشاگران خود به مصاف یکدیگر بروند. در جدول اما شرایط پرسپولیس بهتر از استقلال است اما همه کسانی که حداقل یک‌بار تجربه حضور در دربی را دارند عنوان می‌کنند که برد و باخت در دربی هیچ ارتباطی با نتایج قبلی و جایگاه تیم‌ها در جدول ندارد.

با این پیش‌زمینه ذهنی باید دربی ۸۸ را دربی بزرگ سال دانست. هم استقلال و هم پرسپولیس نسبتا شرایط خوبی دارند و ستاره اصلی هر دو تیم مربیان آلمانی و کروات‌شان هستند. تفکرات تاکتیکی این دو مربی که غالبا تفکرات هجومی هم بوده نوید یک بازی زیبا را می‌دهد و باید دید سربازان داخل زمین تا چه اندازه می‌توانند اندیشه‌های فرماندهان خود را در زمین پیاده کنند.

امید عالیشاه، بازیکن تیم پرسپولیس و یکی از سربازان قلعه‌سرخ در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص این بازی و موارد دیگر صحبت‌هایی انجام داد که خواندنی است.

دربی ۸۸ در پیش است. نظرت درخصوص این بازی چیست؟

همه می‌دانند که این بازی با همه بازی‌ها فرق دارد. امیدوارم به دور از حواشی موجود مردم یک بازی خوب و بی‌حاشیه ببینند. ما برای سه امتیاز بازی می‌کنیم چون برای ماندن در بالای جدول به این سه امتیاز نیاز داریم. این را هم بگویم که برد در دربی می‌تواند‌ انگیزه خیلی خوبی به بازیکنان قبل از بازی با السد در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بدهد و با روحیه بهتری مقابل این تیم قدرتمند قطری بازی کنیم و فردا هم دنبال همین هدف هستیم.

نتیجه بازی را می‌توانی پیش‌بینی کنی؟

قطعا نمی‌شود چون فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است اما امیدوارم برنده باشیم و نتیجه بازی زیاد اهمیت ندارد. مهم بردن این بازی است و فکر می‌کنم با کمک هواداران و تمهیدات کادر فنی و عملکرد بازیکنان به این هدف می‌رسیم.

خیلی‌ها می‌گویند بازیکنان پرسپولیس از نظر بدنی خسته هستند. این مساله برای‌تان دردسرساز نمی‌شود؟

به هر حال به ما فشار آمده اما باید با آن ساخت. شرایط سخت است. شاید دوست داشتیم این بازی عقب بیفتد اما برنامه‌ریزی از قبل انجام شده اما با آن مشکلی نداریم. باید با همه قوا بازی کنیم. ما بازی با السد قطر را هم در پیش داریم که این بازی خیلی برای‌مان مهم است. ما باید با این شرایط کنار بیاییم و فکر می‌کنم همه بازیکنان با توان بیشتری کار می‌کنند. بازی با استقلال و السد برای ما خیلی مهم است و امیدوارم که دست پر از هر دو بازی بیرون بیاییم.

از استقلال و نحوه بازی این تیم چقدر شناخت دارید؟

ما برخی از بازی‌های این تیم را دیده‌ایم. استقلال برخلاف مسائلی که مطرح می‌شود، به نظر من شرایط خوبی دارد. شاید خوب نتیجه نگرفته‌اند اما تیم خیلی خوبی هستند. توپ را روی زمین خیلی خوب می‌چرخانند و می‌دانیم بازی سختی داریم.

البته آنها از آسیا حذف شدند و شما به خاطر صعود به نیمه‌نهایی طبعا روحیه بهتری دارید!

آنها در آسیا هم بدشانسی آوردند و گرنه می‌توانستند به نیمه‌نهایی صعود کنند. این را هم بگویم که شرایط بازی دربی با همه بازی‌ها فرق می‌کند و نباید به نتایج قبلی تیم‌ها نگاه کرد. با این حال امیدوارم در آخر بازی هواداران پرسپولیس خوشحال باشند.

در دربی پایت به گل برای پرسپولیس بازی می‌شود؟

من همه تلاشم را می‌کنم اما گل زدن من مهم نیست. در پرسپولیس مهم نیست چه کسی گل می‌زند. ۴ نفر در تیم ما تا اینجا گلزنی کردند و مهم موفقیت پرسپولیس است. همه ما تلاش می‌کنیم تا ببریم و حالا هر نتیجه‌ای هم رقم بخورد مهم نیست. مهم بردن تیم و ماندن در کورس قهرمانی است. برای من در وهله اول موفقیت پرسپولیس مهم است و بعد از آن به گل‌زنی فکر می‌کنم. اگر موقعیتی نصیبم شود حتما از آن استفاده می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج