جاباما
۷۷۶۵۴۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

گروسی: استقلال ضعیف‌تر از پرسپولیس نیست

دربی ۸۸ پنجشنبه آینده درحالی برگزار می‌شود که روی کاغذ شرایط پرسپولیس بهتر است اما پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد که هر دو تیم قبل از این بازی شرایط برابری دارند و شانس هر کدام برای پیروزی ۵۰ درصد است.

روزنامه فرهیختگان: دربی ۸۸ پنجشنبه آینده درحالی برگزار می‌شود که روی کاغذ شرایط پرسپولیس بهتر است اما پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد که هر دو تیم قبل از این بازی شرایط برابری دارند و شانس هر کدام برای پیروزی ۵۰ درصد است. گفت‌وگو با محسن گروسی درباره دیدار روز پنجشنبه سرخابی‌ها را در زیر می‌خوانید.

دربی پنجشنبه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هر زمان در مورد دربی صحبت کردم همان صحبت‌های کلیشه‌ای همیشگی بوده که اصلا مهم نیست دو تیم در کجای جدول قرار دارند و اینکه در صدر هستند یا قعر؛ همه‌اش برمی‌گردد به روز بازی و شرایط روحی و روانی‌ای که تیم‌ها و بازیکنان در لحظه آغاز بازی دارند. با سوت داور و شرایطی که در زمین حاکم است، تازه آن زمان مشخص می‌شود که شرایط کدام تیم می‌تواند بهتر باشد. هر چند آرزوی ما پیروزی استقلال است.

زور کدام تیم برای پیروزی در دربی پنجشنبه بیشتر است؟

هر دو تیم تقریبا زورشان برای این دیدار برابر است و هیچ‌کدام نسبت به دیگری چربش ندارد.

اما پرسپولیس به خاطر صعود در آسیا و شرایط جدول، وضعیت بهتری دارد.

این مسائل اصلا مهم نیست و باز هم می‌گویم تا بازی شروع نشود هیچ‌ چیز دیگری اهمیت ندارد. حتی اینکه یک روز قبل از بازی چه تیمی شاداب‌تر است یا در جدول شرایط کدام تیم بهتر است هم در نتیجه به دست آمده در دربی تاثیرگذار نیست.

به استقلال چقدر شانس می‌دهید؟ شاید استقلالی‌ها به‌نوعی بخواهند انتقام سوپرجام برگزار نشده را بگیرند.

اصلا این بحث‌ها نیست، شرایط هر دو تیم مثل هم است و وضعیت هر تیمی در روز بازی بهتر باشد می‌تواند بازی را ببرد. اما الان شانس هر تیم برای پیروزی ۵۰درصد است.

نقاط ضعف و قوت دو تیم در کجاست؟

استقلال نسبت به سال گذشته در کار تهاجمی ضعیف عمل می‌کند و اگر از این لحاظ شرایط این تیم را با امسال مقایسه کنیم متوجه صحبت من خواهید شد. از سوی دیگر پرسپولیس در فاز تدافعی مشکل دارد هر چند در مجموع تیم خوبی به‌شمار می‌رود اما اگر استقلال بتواند فشار لازم را بیاورد خواهد توانست به نتیجه‌ای که مدنظر هواداران است، دست پیدا کند. معتقدم اگر استقلال می‌خواهد این بازی را ببرد باید وسط زمین را از پرسپولیس گرفته و به این ترتیب کار را یک‌سره کند.

سرانجام قانون 90 به 10 درصد هواداران محقق نشد. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

این یک بحث قانونی به‌شمار می‌رود که در همه کشورها هم وجود دارد اما در ایران قابلیت اجرایی آن متاسفانه فراهم نیست. اگر زیرساخت‌ها درست بود و می‌توانستیم این قانون را اجرا کنیم قطع به یقین این موضوع می‌توانست به سود تیم میزبان دربی باشد. اما الان نمی‌توانیم این قانون را به نحو احسن اجرا کنیم و حتی درصورت اجرا مخاطراتی نیز وجود خواهد داشت.

برای این دیدار موافق رحمتی هستید یا حسینی؛ کدام یک باید درون دروازه استقلال بایستد؟

من نمی‌توانم در این زمینه نظر بدهم و سرمربی با توجه به شرایط بازیکنان، آنها را انتخاب می‌کند اما معتقدم بازیکن باتجربه می‌تواند بهتر جواب دهد.

صحبت پایانی...

امیدوارم در ابتدا، بازی خوبی را از دو تیم شاهد باشیم و استقلال و پرسپولیس یک دیدار تماشاگرپسند را به نمایش بگذارند. درنهایت هم هر اتفاقی که می‌افتد امیدوارم منجر به پیروزی استقلال شده و این تیم بتواند بار دیگر هوادارانش را شاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج