جاباما
۷۷۶۵۵۸
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

چند نکته درباره سخنان روحانی در سازمان ملل

رئیس جمهور دیروز در مجمع عمومی سازمان ملل به سخنرانی پرداخت و در شرایطی که همه منتظرسخنرانی متفاوتی از آقای حسن روحانی بودند، اما سخنان وی شاید رضایت همه را جلب نکرد، اما تاثیر گذار بود. نکته اساسی نطق آقای حسن روحانی این بود که اساسا به استدلال خارجیان توجه نکرد.

روزنامه آرمان امروز: رئیس جمهور دیروز در مجمع عمومی سازمان ملل به سخنرانی پرداخت و در شرایطی که همه منتظرسخنرانی متفاوتی از آقای حسن روحانی بودند، اما سخنان وی شاید رضایت همه را جلب نکرد، اما تاثیر گذار بود. نکته اساسی نطق آقای حسن روحانی این بود که اساسا به استدلال خارجیان توجه نکرد.

قطعا آن چه مخالفان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران می‌گویند، صحیح و برحق نیست، اما آقای روحانی بار‌ها گفت که تحریم‌های علیه ایران ظالمانه است، اما هیچگاه نگفت که طرف مقابل هم بدون استدلال منطقی به اعمال تحریم‌ها پرداخته است.

رئیس جمهور بار‌ها گفت: آمریکایی‌ها نقض برجام کردند و یکجانبه از این توافقنامه خارج شدند، آقای روحانی بار‌ها اشاره کرد که ایران به دنبال مذاکرات سوری- سوری است، اما بهتر بود توضحات بیشتری درباره جنگ در سوریه که این کشور را به ویرانه تبدیل کرده و میلیون‌ها کشته و آواره داشته است، ارائه می‌نمود. رئیس جمهور بار‌ها اشاره کرد که ترامپ نقص پیمان کرده و از برجام خارج شده است.

بار‌ها عنوان شده است که «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» و دنیا نمی‌تواند از این حق ما را محروم کند. در کل آقای روحانی تنها سخن خود را با ادبیات دپیلماتیک بیان کرده و هدفش این بود که همگان از سخنانش راضی باشند. روحانی می‌گوید منافع آمریکایی‌ها در ایران از بین رفته به همین دلیل با ایران دشمنی می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد که روحانی در راستای پاسخ به سخنرانی ترامپ و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران برای افکار عمومی جهان تا حد زیادی خوب عمل کرد. اما نگران هم بود که مبادا سخنی بگوید تا باعث تألم خاطر در داخل شود. تعریض روحانی به مسائل داخلی آمریکا در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل و اینکه خروج ترامپ باعث دودستگی در بین مخالف سیاسی واشنگتن شده است هم به نظر تاثیر چندانی در افکار عمومی آمریکا و دولت این کشور نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توافق هسته ایی حق مسلم ماست !!!

    • مقدم

      دکترروحانی فقط ها منطقی تمام مشکلات نقض قانون بین الملی،بدعدی قم گویی های ترامپ رییس جمهوری امریکاراصادقانه وشفاف به گوش حکمرانان ومردم جهان رساند!؟دیگه نیازچندانی به موضوعاتی مثل استهلات ،،،؟ویاداوری مانند مسایل ومشکلات سایر کشورهایی مثل کشور سوریه وغیره،،نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداازدولت روحانی نگذره

      • بدون نام

        کاشکی از کره شمالی یاد بگیرید به خاطر منافع مردمش قید همه چیز رو زدند

      • بدون نام

        واقعا جای تاسفه رییس جمهور یک ملت تمام تمرکز وحواسش به این باشدکه یه سخنی نگه که مخالفان داخلی بش ایرادبیارن...!این نهایت بزدلی وترسه که دقیقا نقطه مقابل شهامته...!آقای روحانی خیلی طرفدارت بودم،ولی الان میگم برات متاسفم عروسک خیمه شب بازی...ترسو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج