جاباما
۷۷۶۶۷۸
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

اولین مستند از حمله تروریستی اهواز در تلویزیون

هفتمین قسمت از فصل دوم برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به ماجرای حمله تروریستی در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز و شهادت مردم و سربازان بی‌گناه می‌پردازد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند: هفتمین قسمت از فصل دوم برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به ماجرای حمله تروریستی در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز و شهادت مردم و سربازان بی‌گناه می‌پردازد.

اولین مستند از حمله تروریستی اهواز در تلویزیون

در توضیح این مستند آمده است:

«صدای تیراندازی‌های ناگهانی و پشت سر هم در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز خیلی زود رسانه‌های ایران و جهان را پر کرد. تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی، جایگاه مردم عادی و یگان‌های رژه رونده را هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی‌شدن تعدادی از سربازان شد. گروهک الاحوازیه اولین گروهی بود که مسئولیت اقدام تروریستی اهواز را بر عهده گرفت و بعد از آن داعش هم به جمع مسوولان حمله اضافه شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با نیرنگ دشمنان، گروهک‌های زیادی علم تجزیه‌طلبی را در کشور بلند کردند. در این میان، گروهی از عوامل وهابی با نام جبهه خلق عرب با بمب گذاری، ترور و اقدامات تروریستی در منطقه خرمشهر به کشتار مردم اقدام کردند. گروه الاحوازیه با تمسک به قوم گرایی عربی اعتقاد دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس‌ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون باید فارس‌ها به اشغال اهواز پایان دهند.»

این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه»، ضمن مروری بر اتفاقات تروریستی شهر اهواز به معرفی گروه الاحوازیه و تاریخچه آن می‌پردازد و نظر کارشناسان این حوزه را در مورد این اتفاق منعکس می‌کند.

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، ساعت ۲۱:۳۰ جمعه ها از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حداقل صد تا سرهنگ و تیمسار اونجا بودن ولی بازهم دم سربازان کشورم گرم. سربازانی که رشادت و جوانمردی رو از کورش کبیر یادگار دارن.

    • بینام

      بخداان چه دل همه رابدرداورد شهادت محمدطاهابودخدانابودکنددشمن ایران ایرانی من تاچندروزواسه ان کودک دیوانه بودم گناه اون چی بود

    • habibi

      خدایا از شهادت این کودک بی گناه آنقدر بی قرار شدم و افسرده گی گرفتم خدایا ریشه این وهابی بی دین و کافر از بین ببر اون کودک بجز لذت رژه پدر خود در ان روز چه چیزی دیگر می خواست این گونه پرپر شد خدایا به پدرومادر او صبر عنایت فرما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج