۷۷۶۷۵۲
۲۰ نظر
۵۰۱۲
۲۰ نظر
۵۰۱۲
پ

شماره حساب افراد برای واریز یارانه چک نمی‌شود

سرپرست وزارت رفاه گفت: واریز نقدی و اعطای بسته های حمایتی بر اساس بُعد نفر یا خانوار است و میزانش هنوز مورد تأیید نهایی دولت قرار نگرفته با این حال حداقل‌بگیران و مددجویان نهادهای حمایتی در اولویت قرار دارند.

خبرگزاری فارس: انوشیروان محسنی بندپی در مورد نحوه شناسایی افراد واجد شرایط برای دریافت «کالابرگ» طی روزهای آینده گفت: آنچه مسلم بوده این است آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند مشخص هستند.

وی ادامه داد: حداقل‌حقوق‌بگیرها مشخص هستند، بازنشستگان تأمین اجتماعی که میانگین دریافتی‌شان یک و نیم میلیون بوده مشخص است، در بازنشستگان کشوری که با میانگین ۲ میلیون و صدهزارتومان حقوق می گیرند نیز مشخص است. تقریباً جامعه‌ای که باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند یا اقشار خاص باشند با این غربالگری که در حال انجام است، شناسایی می‌شوند و بعد هم مشخص می‌شود که باید چه خدمات و حمایت‌های اجتماعی برای این گروه‌ها در نظر گرفته شود.

سرپرست وزارت رفاه در پاسخ به این سوال که میزان بسته های حمایتی برای همه اقشار ضعیف یکسان است یا خیر، گفت: واریز این کمک‌ها بر اساس بُعد نفر یا خانوار است و میزانش هنوز مورد تأیید نهایی دولت قرار نگرفته که به هر یک از این افرادی که مشمول دریافت این حمایت اجتماعی هستند چقدر کمک شود.

محسنی در پاسخ به اینکه آیا شناسایی این افراد توسط بانک اطلاعات ایرانیان انجام می شود و چه تعدادی تخمین زده می‌شود؟گفت:گروه‌هایی شامل این برنامه می شوند که بر اساس روشی که تاکنون جلو رفته ایم و خط و مرزی که ما در نظر می‌گیریم جزء اقشار کم درآمدند. اکنون آن مرز شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.

وی در مورد وضعیت این افراد و اینکه آیا جایگاهشان در زیر خط فقر قرار دارد افزود: به طور صددرصد منظور خط فقر نیست ولی آن خطی که مورد حمایت و تصمیم دولت باید قرار بگیرد مشخص شده و از آن خط به پایین مورد حمایت خاص قرار می گیرند.

سرپرست وزارت رفاه در مورد اینکه «کالاکارتی» که در نظرگرفته شده شامل ۲۶ قلم «خوراکی» است یا اقلام دیگری را شامل می‌شود؟ گفت:اکثراً خوراکی است.

محسنی در مورد آخرین وضعیت «آزمون وسع» در وزارت رفاه برای شناسایی افراد بی‌بضاعت تصریح کرد: آزمون وسع برای پشت نوبتی‌های جدید انجام می شود.در حال حاضر حدود ۷۶۰ هزار نفر بر اساس بودجه سال ۹۷ باید تحت پوشش قرا ر بگیرند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا شماره حساب افراد برای واریز کمک‌ها و یارانه‌ها ارزیابی می‌شود یا خیر؟گفت: فعلا چنین تصمیمی گرفته نشده است.

سرپرست وزارت رفاه گفت: می خواهیم حداقل مستمری برای همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند و درآمدشان از این مستمری بگیران کمتر بوده است را برخوردار کنیم چراکه فشاری که بر حقوق بگیران ثابت،کارگران،کارمندان، مستمری بگیران تامین اجتماعی، مستمری بگیران بازنشستگی کشوری و صندوق فولاد وارد می شود را نمی توان نادیده گرفت.

وی افزود: بررسیهای اقتصادی هم نشان می دهد که قدرت خرید آنان کاهش یافته است به همین دلیل دولت دو راهکار را دنبال می کند و آن دادن ۲۷ قلم کالای اساسی از طریق کالاکارت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از حلقوم مردم بگیریدوبه جنگ افروریهایتان ادامه دهید..

    • بدون نام

      این نماینده مردم نوشهر بود رای نیآورد شد وزیر!!!

    • بدون نام

      نشه نوشدارو پس از مرگ سهراب

    • بانک مرکزی

      شماره حساب چک نمیشود ولی محتویات حساب چک میشود !

      پاسخ ها

      • جاببل.وفانی

        پول.ندرام.بکار.هشنم.به.من.بدی

    • بدون نام

      بین خودتان تقسیم کنیدبرداریدوبریدوشرتان راازسراین مردم برداریدماعطای شمارابه لقایتان. بخشیدیم. تحمل گرسنگی ازتحمل. شماهااسان تراست.

      پاسخ ها

      • دروغگو

        15/14عزیزم گولووم قربونت بروم اینها اجازه احتیاج ندارند خودشان می برند و می دوزند و می برند و آبی هم روش من بیچاره باید چیکار کنم الان 36سالمه یواش یواش توان دزدی هم ندارم چیکار کنم هنوز پسرم و زن نگرفته ام دختری را علاقه داشتم دو سه سالی موند من که توان مالی نداشتم مجبور شد شوهر کند من هم برایش دعا کردم خوشبخت شود اما من بیچاره با 45500تومان یارانه زندگی میکنم و هیچکس را ندارم نزدیک است که به اعتیاد روی بیاورم چیکار کنم از بس دعا کردم دیگه خسته شده ام

    • جاببل.وفانی

      پول.ندرام.له.من.بدی.

    • بدون نام

      طبقه پایین در رنج و عذابند

    • بدون نام

      اگه راست میگی ماالتفاوت حقوق مارو بدید شما پول مارو نمیدید آنوقت میخاین بسته حمایتی بدید خدا لعنت تون بکنه که فقط دروغ تحویل مردم میدید

    • بهرام

      منی که نه بیمه دارم نه از جایی حقوق میگیرم درآمدم هم زیر دو تومن هست چجوری شناسایی میشم نه بیمه نه سهام عدالت نه حمایتی فقط گرونی ها رو دوش من و امثال منه

      پاسخ ها

      • جعان

        بی تو من خرابم دررنج عذابم ای

    • بدون نام

      چرا چک میشه دورغ میگی

    • بدون نام

      بازنشستگان لشکری بیچاره؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • آران

        خدا از مسول بی عرضه نگذرد که مملکت به نابودی کشاندن من که نه یارانه میگیرم نه سهام عدالت مستاجر و بیکار هستم نه بیمه دارم این بانگ اطلاعات شما بدرد قبرستان هم نمی خورد مردم سرکار گذاشتین

    • افشار

      خدا لعنت کند کسانی که خون به دل این مردم کردن.
      خدا لعنت کنه همتون رو که تو سن ۳۶ سالگی کل موهای سرم سفید شد از غصه نداری .....
      نفرین آمون شما رو بگیر ....الا برکته لا

    • من منم

      یارانه!!چهل و پنج هزارتومن دیگه نمیشه چیزی خرید باهاش مردم ایرانو بدبخت کردید خدا ازتون نگذره ایشالله ب خاک سیاه بشینید طلا شده گرمی پونصدو شست این ظلم نیست اون بدبختی ک مهریه میده جون بدبختی ک میخواست نامزد کنه ک با یه تومن میتونس شش هفت گرم طلا بخره الان دوگرمم نمیشه

    • خ. ک

      چرا یارانه متولدين خرداد ماه به بعد را نمیدهند، ؟ حق الناس گردن هر کس که مسئول هست.

    • فتحی

      خدایا تحمل. ما زیاد کن وخدایا ما را دشمن. شاد نکن. گورانی را از مملکت. ما دور کن. سر دشمن را به سنگ. بزن

    • بدون نام

      این تغییرات کابینه به دردمردم نمی خوردوسعی نکنیدازاین سیاست غلط سوء استفاده کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج