جاباما
۷۷۶۹۱۹
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

مونسان:

ویزای رایگان ترانزیتی ایران اجرا می‌شود

معاون رئیس‌جمهور از طراحی روادید رایگان ایران با اعتبار ۷۲ ساعت برای گردشگران ترانزیتی با همکاری وزارت امور خارجه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون رئیس‌جمهور از طراحی روادید رایگان ایران با اعتبار ۷۲ ساعت برای گردشگران ترانزیتی با همکاری وزارت امور خارجه خبر داد.

علی‌اصغر مونسان در همایش سراسری سرمایه‌گذاران و هتلداران که عصر امروز(چهارشنبه) همزمان با فرا رسیدن روز جهانی جهانگردی در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، با اشاره به طرح‌های در دست رسیدگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

استفاده از ظرفیت ارز دیجیتال که طی مکاتبه با بانک مرکزی در حال انجام است، اجرای طرح تعطیلات زمستانی که در صورت نبود محدودیت از امسال به اجراء گذاشته خواهد شد، لغو روادید گروهی برای چینی‌ها که مکاتبات آن با وزارت خارجه در حال انجام است، از جمله طرح‌های در حال پیگیری به شمار می‌آید.

معاون رئیس‌جمهور از افزایش لغو روادید با کشورهای هدف خبر داد و اظهار کرد: این طرح با همکاری وزارت خارجه انجام خواهد شد که در نخستین فاز به صورت یک‌طرفه با عمان اجراء شده است. قطعا با لغو روادید ایران برای عمانی‌ها به تعداد گردشگران سلامت اضافه خواهد شد.

او همچنین از توافق با بانک گردشگری برای تخصیص ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار با عنوان حمایت از گردشگری خبر داد و گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان این اعتبار در قالب کارت‌های سفر در اختیار مردم قرار می‌گیرد که البته قرار نیست در ازای پول نقد به مردم داده شود تا منجر به رشد نقدینگی و هدررفت پول شود.

۱۰۰ میلیارد تومان دیگر این اعتبار با عنوان وام به دفاتر خدمات گردشگری و هتل‌ها پرداخت خواهد شد.

مونسان با اشاره به اجرای طرح تخفیف مالیاتی برای بخش‌های خدمات گردشگری افزود: طرح تخفیف به گردشگری در قانون مالیات بر ارزش افزوده از مرحله کمیسیون اقتصادی گذر کرده و امیدواریم پس از تصویب به صنعت هتلداری کمک کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۵ هتل با ستاره بالا در کشور وجود دارد که تاکنون شمار آن‌ها به ۱۵۸ واحد رسیده و تلاش می‌شود تا پایان دولت دوازدهم به ۲۸۰ هتل برسد.

وی درباره دریافت خدمات ارزی در هتل‌ها نیز اظهار کرد: این سازمان با کلیات طرح موافق است چراکه تفاوت ارز، هتل را بسیار بسیار ارزان کرده ولی باید روشی را پیدا کنیم که موجب کاهش تعداد گردشگر نشود. نباید مزیت سفر ارزان را از دست بدهیم.

مونسان سپس به افزایش حجم تبلیغات گردشگری در رادیو و تلویزیون اشاره کرد و افزود: این رسانه بسیاری از تبلیغات مرتبط با گردشگری را رایگان پخش می‌کند. فعالان این حوزه نیز می‌توانند از تخفیف‌هایی که صداوسیما برای محصولات گردشگری قائل شده، استفاده کنند و درصد فروش بدهند.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش به آمار گردشگری ورودی اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه نخست امسال تعداد گردشگران خارجی که به ایران سفر کرده‌اند، سه میلیون و ۱۴۰ هزار نفر بوده که این تعداد در مدت‌زمان مشابه سال گذشته دو میلیون و ۱۵۹ هزار نفر بوده است که رشدی در حدود ۴۵ درصد را تجربه کرده است.

وی یادآور شد: البته ترکیب گردشگران ورودی در ایران تغییر کرده که به‌واسطه تهدیدات بین‌المللی بوده است. بخش زیادی از این رشد به کشورهای منطقه برمی‌گردد هرچند فرقی نمی‌کند چراکه گردشگر عراقی دیگر سفر صرفاً زیارتی به ایران ندارد.

به گفته او، این رشد در گردشگران و اتباع ترکیه، جمهوری آذربایجان و حتی روسیه نیز تجربه شده است.

مونسان گفت: این آمارها حتما مربوط به خارجی‌هایی است که به کشورمان سفر کرده‌اند. همان‌طور که وقتی می‌خواهند ما را تحت فشار قرار دهند هر کسی که از کشور خارج شده است را با عنوان گردشگر خانگی معرفی می‌کنند و می‌گویند ۱۰ میلیون نفر از ایران خارج شده‌اند.

وی بار دیگر تاکید کرد: گردشگری ورودی در این مدت رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. عراقی‌هایی که از مرز اروند گذر می‌کنند و به آبادان و خرمشهر وارد می‌شوند به عنوان گردشگر ورودی محاسبه نشده‌اند چون بدون ویزا می‌آیند.

او ادامه داد: برای رشد گردشگری لازم است زیرساخت‌های بیشتری ایجاد و تبلیغات گسترده‌تری انجام شود. اگرچه در این حوزه به لحاظ بودجه‌ای در مضیقه هستیم و اعتبارات موجود کفاف نمی‌دهد اما اندک کارهایی که شده از جمله حضور در نمایشگاه‌های خارجی با توجه به هزینه‌های ارزی که بسیار تحت تاثیر قرار داده، همچنان حفظ شده و هیچ یک از این برنامه‌ها حذف نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط برای خارجی ها خوبه این طرح ها.هموطن ایرانی هم بره بز بچرونه داخل ایران.کاری کردید که با دلار19 هزار تومانی به زور تا مرز عراق هم نمیشه رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج