۷۷۶۹۲۲
۵۱۸۵
۵۱۸۵
پ

نگاهی به جوان‌ترین بازیکنان دنیای فوتبال

هاروی الیوت در بازی دیشب فولام در مقابل میلوال، به جوانترین بازیکن تاریخ جام اتحادیه انگلیس تبدیل شد.

وبسایت نود: در یکی از مسابقات دور سوم جام اتحادیه انگلیس، شب گذشته تیم فولام به مصاف میلوال رفت و در پایان با نتیجه ۳-۱ به پیروزی رسید. اتفاق خاص این مسابقه در دقیقه ۸۱ رخ داد؛ جایی که هاروی الیوت با ۱۵ سال و ۱۷۴ روز سن به زمین مسابقه آمد و همزمان به جوانترین بازیکن تاریخ باشگاه فولام و جوانترین بازیکن تاریخ مسابقات جام اتحادیه (کارابائو کاپ) تبدیل شد.

الیوت رکورد قبلی مسابقات را که در اختیار اشلی چمبرز بود شکست. چمبرز که در سال ۲۰۰۵ بازیکن لستر بود، با ۱۵ سال و ۲۰۳ روز سن در مقابل بلکپول به میدان رفت و به جوانترین بازیکن این رقابت ها بدل شد.

به نوشته وان‌فوتبال، الیوت متولد ۴ آپریل ۲۰۰۳ است و قبل از حضور در بازی مقابل میلوال، مشغول درس خواندن برای گواهی پایان دوره دوم تحصیلی خود بود. الیوت بعد از بازی مقابل میلوال در مترو دیده شد و پدر او در توییتی تاکید کرد که هاروی فردا (روز بعد از مسابقه) به مدرسه خواهد رفت.

نگاهی به جوان‌ترین بازیکنان دنیای فوتبال

دو روز قبل از به دنیا آمدن الیوت، وین رونی نخستین بازی ملی خود را برای انگلیس انجام داد. دو روز بعد از به دنیا آمدن او هم منچستریونایتد در اولتدترافورد ۴-۰ لیورپول را شکست داد تا گام بلندی در راه قهرمانی فصل ۰۳-۲۰۰۲ بردارد.

اما جوانترین بازیکنی که در فوتبال انگلیس به میدان رفته همچنان روبن نوبل لازاروس است. او در سال ۲۰۰۸ و در حالی که ۱۵ سال و ۴۵ روز سن داشت برای تیم بارنسلی بازی کرد و رکورد آلبرت گلدارد که در سال ۱۹۲۹ ثبت شده بود را شکست.

اما در نقاط دیگر دنیا هم بازیکنانی با سنی کمتر از دو چهره نامبرده بازی کرده اند. برای مثال فردی آدو بازیکن سابق تیم ملی آمریکا و باشگاه بنفیکا در سال ۲۰۰۴ و در حالی که تنها ۱۴ سال سن داشت برای دی‌سی یونایتد در MLS به میدان رفت تا او به جوانترین فردی تبدیل شود که در یکی از رشته های حرفه ای ورزش آمریکا حضور یافته است.

منچستریونایتد زمانی بازیکنی به نام سلیمان مامان را در ترکیب خود داشت. بازیکنی که گفته شد در می سال ۲۰۰۱ در حالی که تنها ۱۳ سال و ۳۱۰ روز سن داشته برای تیم ملی توگو در مقدماتی جام جهانی در مقابل زامبیا بازی کرده است. البته از لفظ "گفته شد" استفاده کردیم چرا که رویال آنتورپ در سال ۲۰۰۳ و در هنگام ثبت نام مامام سال تولد او را ۱۹۸۵ ذکر کرد. بنابراین او به هنگام بازی مذکور به جای ۱۳ سال، ۱۶ ساله بوده است.

از فرناندو گارسیای پرویی تا مدتها به عنوان جوانترین بازیکن تاریخ شناخته می‌شد چرا که در سال ۲۰۰۱ و در ۱۳ سالگی برای خوان آئوریک به میدان رفته بود.

اما این رکورد در جولای ۲۰۰۹ توسط یک هافبک بولیویایی شکست. مائوریسیو بالدیویسو در سن ۱۲ سالگی برای تیم آرورا بازی کرد تا رکوردی شگفت انگیز را خلق کرده باشد. شاید از خود بپرسید کدام مربی جرات کرده در یک بازی رسمی به بازیکنی ۱۲ ساله بازی دهد اما جواب این سوال در آن است که مربی آن روز تیم آرورا پدر مائوریسیو یعنی سزار بالدیویسو بود که خود زمانی برای تیم ملی بولیوی بازی می‌کرد.

بالدیویسوی نوجوان روز سختی را در مقابل مدافعان لاپاز سپری کرد و اشک ریزان زمین بازی را ترک کرد اما او بعدها برای تیم ملی زیر ۲۰ ساله های بولیوی بازی کرد و هم اکنون نیز در ۲۲ سالگی عضو باشگاه سن خوزه است.

یک نگرانی پیرامون هاروی الیوت آن است که او هم به سرنوشت دیگر نوجوانان این لیست دچار شده و خیلی زود در مسیر محو شدن قرار گیرد. اما برای دادن امیدواری به او یک استثنا را در پایان این لیست قرار می‌دهیم و او نیز کسی نیست به جز سرخیو آگوئرو. بهترین گلزن تاریخ باشگاه منچسترسیتی و مهاجم فعلی تیم ملی آرژانتین در حالی که ۱۵ سال و ۳۵ روز سن داشت برای ایندیپندینته بازی کرد تا به جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ آرژانتین تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج