جاباما
۷۷۶۹۵۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

تقدیر دبیرکل سازمان ملل از نقش ایران در سوریه

دبیرکل سازمان ملل در دیدار ریس جمهوری اسلامی ایران از تلاش تهران برای حل و فصل مسائل سوریه تقدیر کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت تلاش و اهتمام جامعه جهانی در راستای حفظ برجام به عنوان توافقی بین‌المللی و عمل به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید و اعلام مواضع صریح از سوی سازمان ملل متحد در این زمینه حائز اهمیت عنوان کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی بعداز ظهر چهارشنبه به وقت محلی در دیدار «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در نیویورک، مواضع دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حفظ برجام را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سازمان ملل متحد باید به وظیفه خود در راستای استحکام قوانین بین المللی به گونه‌ای عمل کند که هیچ کشوری نتواند به تشخیص خود با تعهدات بین المللی، بویژه قطعنامه های شورای امنیت مقابله کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه نباید عهدشکنی و بی قانونی در جامعه جهانی عادی و رویه شود، گفت: مواضع صریح دبیرکل سازمان ملل متحد در راستای حفظ برجام به عنوان نماد توافق موفق حاصل از گفتگو و دیپلماسی موثر خواهد بود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام علی رغم برهم خوردن توازن‌ها در این توافق تا کنون بر تعهدات خود پایبند بوده است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا سایر کشورها بتوانند علاوه بر مواضع سیاسی در راستای اقدامات عملی برای ادامه توافق برجام همکاری کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران آماده هرگونه همکاری با سازمان ملل متحد در مسائل منطقه ای و بین المللی و ادامه اقدامات مثبت خود در حل و فصل بحران در کشورهایی مانند سوریه و یمن است، خاطرنشان کرد: ایران، ترکیه و روسیه توانسته اند گام های خوبی در راستای ایجاد صلح و امنیت و مبارزه با تروریسم در سوریه بردارند و توافق سه کشور مانع از شروع درگیری و کشتار در ادلب بوده و امیدواریم روند آستانه و ژنو در کنار هم بتواند به موفقیت کامل دست پیدا کند.

روحانی اوضاع نابسامان و فجایع انسانی در یمن را نگران کننده دانست و گفت: سازمان ملل متحد باید در موضوع یمن با تلاش بیشتر و فعال تر اقدام کرده و کمک های انسان دوستانه را به مردم این کشور برساند.

رئیس جمهور تاکید کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران همکاری و هماهنگی همه جانبه با سازمان ملل متحد در مسائل گوناگون منطقه ای و بین المللی است.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با تقدیر از مواضع سازنده ایران در واکنش به تصمیم دولت آمریکا در خروج از برجام، گفت: برجام به عنوان توافق بین المللی و مورد تایید سازمان ملل و شورای امنیت باید به طور کامل اجرا شود و تحریم ها علیه ایران هرگز مورد تایید و در چارچوب تصمیمات سازمان ملل نیست.

دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه سازمان ملل متحد اروپا و سایر شرکای ایران را برای مقاومت در برابر تحریم ها علیه ایران تشویق می کند، افزود: معتقدیم نقض برجام خلاف مقررات شورای امنیت بوده وتحریم های خارج از قواعد سازمان ملل عوارض انسانی و اقتصادی به دنبال دارد.

وی همچنین با تقدیر از تلاشهای ایران در زمینه حل وفصل مسائل سوریه، بر گسترش همکاری سازمان ملل متحد با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم و کمک به مردم بحران زده منطقه بویژه در یمن تاکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      دبیرکل سازمان ممل رو ول کنید این اصلا کاره ای نیست که بخواد اظهار نظر کنه اینها بدبختی مردم ایران رو میخوان

      پاسخ ها

      • جوجه رو آخر پاییز می شمرند

        آره همه کاره ترامپ قلدر و حرومیه .مزدورهاش هم فعال اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج