۷۷۷۱۵۵
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

درخواست اردوغان از آلمان درباره جنبش گولن

رئیس جمهوری ترکیه در آستانه سفرش به آلمان از برلین خواست تا جنبش فتح الله گولن را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت بشناسد؛ جنبشی که ترکیه آن را مقصر کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ میلادی می‌داند.

ایسنا: رئیس جمهوری ترکیه در آستانه سفرش به آلمان از برلین خواست تا جنبش فتح الله گولن را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت بشناسد؛ جنبشی که ترکیه آن را مقصر کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ میلادی می‌داند.

درخواست اردوغان از آلمان درباره جنبش گولن

به نقل از خبرگزاری رویترز، آلمان پیشتر این درخواست را رد و تاکید کرده بود که به اسناد و مدارک بیشتری نیاز دارد تا طرفداران جنبش فتح الله گولن، مبلغ سیاسی مستقر در آمریکا را به کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ برای سرنگونی دولت آنکارا مرتبط بداند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مقاله‌ای در روزنامه فرانکفورتر آلگماینه تسایتونگ نوشت: انتظار اصلی ما از دولت آلمان این است که جنبش فتح الله گولن را به عنوان مسؤول کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ میلادی به رسمیت بشناسد، درست همانند اقدامی که انگلیس انجام داد.

روابط میان آنکارا و برلین به دنبال سرکوب‌گری‌ها در ترکیه پس از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ که در جریان آن چندین تبعه آلمانی زندانی شدند، به شدت خدشه دار شده است.

اردوغان در ادامه این مقاله نوشت: ما هدف‌مان یعنی افزایش روابط اقتصادی و تجاری‌مان را دنبال می‌کنیم. به خاطر رفاه و سعادت و همچنین آینده هر دو کشور بیایید منافع مشترک‌مان را افزایش و مشکلات‌مان را کاهش دهیم.

آلمان خانه سه میلیون تبعه ترکیه‌ای محسوب می‌شود. آنکارا از برلین به خاطر اعطای پناهندگی به کودتاچیان ادعا شده خشمگین است و مقامات آلمان نیز از نفوذ اردوغان بر ترک‌های آلمان عصبانی هستند.

اردوغان قصد دارد در هر روز از سفر سه روزه‌اش به آلمان با آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور دیداری داشته باشد اما مقامات هر دو کشور اعلام کردند که کمک مالی برای اقتصاد بحران زده ترکیه در برنامه این دیدارها قرار ندارد. برلین نگرانی‌ها در رابطه با سفر رسمی اردوغان به آلمان را با تاکید بر اینکه مساله حقوق بشر در راس برنامه این سفر قرار دارد، منحرف کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیا ساکتی

      اگر ترکیه نبود ایرلن تا حالا چند تیکه شده بود ردوغان خوب گفته شاید تفاوتهایی باشه ولی تشابهات خیلی بیشتر از تفاوتهاست

    • بدون نام

      بیش از پنج.ملیون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج