۷۷۷۳۴۶
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

گرانی به سفر اربعین سرایت کرد

عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران از قیمتی که برای بلیت پروازهای اربعین تعیین شده است، انتقاد کرد و هشدار داد: قیمت‌های تعیین شده برای ویزا و حمل و نقل، سفر اربعین امسال را گران خواهد کرد و این یعنی مردم کمتری در این مراسم شرکت می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران از قیمتی که برای بلیت پروازهای اربعین تعیین شده است، انتقاد کرد و هشدار داد: قیمت‌های تعیین شده برای ویزا و حمل و نقل، سفر اربعین امسال را گران خواهد کرد و این یعنی مردم کمتری در این مراسم شرکت می‌کنند.

اکبر غمخوار در انتقاد به قیمتی که ایرلاین ها برای بلیت پروازها در اربیعن تعیین کرده‌اند، گفت: در توافقی که شرکت‌های هواپیمایی با یکدیگر داشته‌اند، نرخ پروازهای عراق در زمان اربعین که اوج سفر به این کشور است، از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

اما ملاک آن‌ها برای نرخ‌گذاری پروازی که کل زمان رفت و برگشت آن بین تهران و نجف به دو ساعت و نیم هم نمی‌رسد، چیست!؟ چرا مبنای این نرخ‌گذاری را آن هم در زمانی که بیشتر ایرانی‌ها برای این سفر در حال برنامه‌ریزی هستند، زیر سوال نبردند؟

وی اضافه کرد: شایعه شده عوارضی که در فرودگاه نجف قبلا از هر شخص به قیمت ۱۰ دلار گرفته می‌شد، اینک قرار است به ۲۰ دلار افزایش داده شود. اگر مقامات فرودگاه نجف مصرند این تصمیم را اجرا کنند، باید سریع‌تر مذاکره کرد تا این تصمیم همزمان با مراسم پیاده‌روی اربعین اجرا نشود.

او به چالش تأمین ارز مورد نیاز زائرانی که قصد سفر اربعین دارند، اشاره کرد و افزود: هزینه ریالی (۳۷۷ هزار و ۷۰۰ تومان) که به ازای ویزا گرفته می‌شود، در شرایطی گران‌تر از نرخ ارز دولتی محاسبه شده که تا چند ماه پیش هر مسافری که به خارج از کشور سفر می‌کرد، سهمیه ارز مسافرتی به نرخ دولتی داشت اما حالا این زائران از سهمیه ارز دولتی محروم شده‌اند.

این فعال گردشگری زیارتی ادامه داد: معتقدند زائری که در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کند، هزینه چندانی ندارد؛ درحالی که به نظر می‌رسد هزینه‌های جاری این زائران از جمله حمل و نقل، اقامت و غذا در عراق را درنظر نگرفته‌اند.

همه این‌ها در کنار عوارض خروج (در سفر هوایی) هزینه اربعین را افزایش می‌دهد که این یعنی عده زیادی از مراسم اربعین جا می‌مانند.

غمخوار گفت: متأسفانه دستگاه‌های مرتبط با مراسم اربعین، تاکنون پاسخ شفافی درباره گرانی این سفر مذهبی نداده‌اند؛ در حالی که بیشترین شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین از قشر کم‌درآمد جامعه هستند که درآمد دلاری ندارند و تأمین این هزینه‌ها از توان اقتصادی آن‌ها خارج است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این نا امنی و شرایط منطقه اصلا واجب نیس

    • MILAD69

      خوب واسه خودتون دفتر دستک درست کردین به بهانه زیارت امام حسین دارین جیب مردم میزنید.خجالت بکشید امام حسین بزنه کمرتونه که نتونید راه بریدمردم ما ندارن اینا به فکر اربعین عراق هست اقای غمخوار چراقی که به خانه رواست به مسجدحرامه

    • بدون نام

      مردم کم کم دارند بیدارمی شوندکه باید جلوی سفرهای غیر ضروری را گرفت.

    • بدون نام

      هر کس نداره میتونه نره، واجب نیست

    • ۱۲۳۴

      من به گرانی سفر کاری ندارم من از اون آقا یا خانمی که در حماسه پیاده روی عاشورا شرکت میکنند خواهش میکنم اول بجای عبور از زیر پل عابر پیاده از روی پل رفتن را به فرزندان خود آموزش بدهند بعد هر چقدر دلشان خواست پیاده به زیارت سفر کنند

    • بدون نام

      چه خبر خوبی آنقدر گران بشود که نروند

    • بدون نام

      الان اگه خود اقا امام حسین(ع)حضور داشتند می فرمودند ای مردم ایران با توجه به شرائط بد اقتصادیتان من راضی به ضرر شما نیستم همانجا بمانید و به زن وبچه خودتان برسید.من از همین جا برایتان دعا میکنم.

    • بدون نام

      بخدا امام حسین (ع) که قربونش بشم هم راضی نیست توی این گرونی و اقتصاد خراب این همه هزینه بشه مردم نون شب ندارن خانوده های هستن بخاطر جهیزیه نمیتونن دختراشون شوهر بدن و پسرای خانواده نمیتونن ازدواج کنن ای کاش این همه هزینه رفتن به کربلا خرج این چیزا میشد خدارو خوش میاد خودتون بگین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا هزینه سفر به ترکیه خرج امور خیریه نشود؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      به جهنم

    • بدون نام

      برادر تو این وضعیت اقتصادی که مردم نون ندارن بخورن خوب نمیرن. چه اصراری هست

    • بدون نام

      چه لزومی داره که مردم مشهد و قم بدلیل کمبود گردشکر با اقتصاد نابود دسته پنجه نرم کنند و باعث گسترش فقر در شهرها بشه ، ولی ۳ میلیون مردم پولشان را حدود هر نفر اگر چنج شود به دلا ۱۵۰ دلار از کشور خارج و در اونجا خرج کنند . این حرام است . امام حسین هم قطعا این فقر مردم ایرانو نمی خواهد

    • بدون نام

      نرن اجب نیست که ببرن بریزن شکم عراقییها چندین ساله توعراق جنگ بود الان انقدر پولمون از ارزش افتاده ایران شده نون دونیشون خاک بر سر این دولت باید بریم میوه ومرغ وهمه چیز خودمون رو از عراق وافغانستان گدایی کنیم

    • خوزستان

      فقر که اومد ایمان از درب دیگه خارج میشه

    • بدون نام

      خدا لعنت کند کسانی که جلو رفتن مردم معمولی که به زیارت امامان میروند وحتی در این سفر مهمان امام هستند

    • بدون نام

      بی شرفا با ارز 8هزارتومنی دارن میرن توقع دارن زیارتشونم قبول بشه !

    • بدون نام

      چه بهتر

    • بدون نام

      کم درامدند همیجا عزاداری کند

    • بدون نام

      کم درامدند همیجا عزاداری کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج