جاباما
۷۷۷۶۰۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

عابدینی: واگذاری سرخابی‌ها تعارف و نمایش است

عابدینی که سابقه تلاش برای خرید باشگاه پرسپولیس را بعد از فراخوان سازمان خصوصی سازی دارد، به صحبتهای اخیر مشاور سازمان خصوصی سازی درباره موافقت رییس جمهور با واگذاری استقلال و پرسپولیس واکنش نشان داد و تاکید کرد که بحث واگذاری این دو باشگاه تعارف و نمایش است.

مهر: امیر عابدینی به ارزیابی اش از هشتاد و هشتمین دربی پایتخت پرداخت و فقط از سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس به عنوان تنها بازیکنی نام برد که در «سطح دربی» است.

عابدینی که سابقه تلاش برای خرید باشگاه پرسپولیس را بعد از فراخوان سازمان خصوصی سازی دارد، به صحبتهای اخیر مشاور سازمان خصوصی سازی درباره موافقت رییس جمهور با واگذاری استقلال و پرسپولیس واکنش نشان داد و تاکید کرد که بحث واگذاری این دو باشگاه تعارف و نمایش است.

هیجان دربی را بالا می برند!

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس درباره اینکه چرا استقلال و پرسپولیس بازی جذابی را در هفته هشتم انجام ندادند، گفت: آنقدر هیجان این مسابقه را بالا می برند که حاشیه بر متن غالب می شود. متن، همان بازی بود که خطا و درگیری های بی جهت داشت و از نظر فنی هم چیزی ندیدیم.

فقط سیدجلال در سطح دربی بود

عابدینی ادامه داد: به جز سیدجلال حسینی بازیکنی را در دربی هشتاد و هشتم ندیدم که در سطح دربی باشد. حتی دو دروازه بان هم محک جدی نخوردند و مشخص نشد که در یک مسابقه حساس چقدر رشد کرده اند. در واقع فشاری به دروازه بان ها نیامد. بازیکنان دیگر هم ظرفیت خودشان را نشان ندادند.

داوران ستاره دربی بودند

وی خاطرنشان کرد: علیرضا فغانی و کمک هایش در این مسابقه عملکرد خوبی داشتند. می توان گفت داوران ستاره دربی بودند و جوری سوت زدند که هیچکس معترض نبود.

کار پرسپولیس سخت شد

مدیرعامل پیشین پرسپولیس با اشاره به مصدومیت حسین ماهینی و دیدار آینده سرخپوشان مقابل السد قطر تصریح کرد: کار پرسپولیس سخت شد ولی این فرصتی برای بازیکنان جوان است. آنها نباید این فرصت را از دست بدهند. مگر در گذشته بازیکنان بزرگ از پرسپولیس می رفتند چه اتفاقی می افتاد؟ علی دایی، کریم باقری، فرشاد پیوس، علی کریمی یا بازیکنان دیگر از پرسپولیس رفتند چه شد؟ پرسپولیس بازیکنان جدید و جوانی رو کرد و موفق هم بود.

عابدینی: واگذاری سرخابی‌ها تعارف و نمایش است

بازیکن در استقلال و پرسپولیس می جوشد

عابدینی افزود: هم استقلال و هم پرسپولیس بستری دارند که فوتبالیست در آن می جوشد و رشد می کند. نباید نگران بود که چند بازیکن مصدوم و محروم هستند. باید تنش ها را تحمل کرد.

واکنش به گفته های مدیرعامل پرسپولیس

وی در خصوص صحبتهای حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس که گفته بود با این وضعیت ارزی سال آینده نمی تواند بازیکن و مربی خارجی را نگه دارد، اظهار کرد: خب بازیکن خارجی نباشد! پرسپولیس جایی است که بهترین بازیکنان ایران به آن می آیند. مگر ما در دهه ۸۰ بازیکن خارجی داشتیم؟ همان موقع بهترین تیم را داشتیم و ۱۲ نفر هم به جام جهانی رفتند.

برانکو از پرسپولیس نمی رود!

عابدینی درباره اینکه طبق گفته گرشاسبی حتی برانکو ایوانکوویچ هم می تواند راحت از پرسپولیس برود، یادآور شد: برانکو از پرسپولیس نمی رود. او دیگر پرسپولیسی شده است و جایی نمی رود!

واگذاری استقلال و پرسپولیس تعارف و نمایش است

مدیرعامل پیشین پرسپولیس در بخش دیگری از صحبتهایش درباره صحبتهای جدید مشاور سازمان خصوصی سازی و موافقت رییس جمهور با واگذاری استقلال و پرسپولیس، گفت: بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس یک تعارف است که احزاب سیاسی از آن استفاده می کنند. هر موقع دولت مشکلاتش زیاد می شود، هنجارسازی اجتماعی می کند.

هنجارسازی مثل مُسکن به جامعه تزریق می شود. بنده اعتقاد ندارم که اراده ای برای واگذاری سرخابی ها نیست بلکه این یک نمایش و «شو آف» است. روزی که این دو باشگاه واگذار شد، جشن بگیرند.

واگذاری دو باشگاه باید به صورت «پیمان مدیریت» باشد

عابدینی در پاسخ به این سئوال که راهکار شما برای واگذاری استقلال و پرسپولیس چیست؟ اظهار کرد: برای واگذاری دو باشگاه باید به صورت پیمان مدیریت عمل شود. پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس این بضاعت را دارند که باشگاه را مدیریت کنند. دولت به صورت پنج ساله پیمان بدهد. خود پیشکسوتان هم پاسخگوی مردم و نیازهای تیم هستند.

هر سال ۲۰ درصد سهام را واگذار کنند

وی افزود: در پنج سال، دولت نه پولی به باشگاه ها بدهد و نه پولی بخواهد. در واقع اجاره به شرط تملیک باشد که برای ۵ سال تمدید شود. هر سال ۲۰ درصد سهام واگذار شود و مثلا اگر در سال سوم نشان دادند که نمی توانند باشگاه را اداره کنند، ۶۰ درصد سهام نزد دولت بماند. این کار حتی ترفند خوبی است برای قوانین مالکیتی و خصوصی سازی که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا روی آن تاکید دارند.

شاید بحث واگذاری به خاطر بازنشسته ها باشد

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال یادآور شد: قانون منع به کارگیری بازنشسته ها هم برای وزارت ورزش و فدراسیون ها به معضلی تبدیل شده است. وزارت متوجه شده است که باید به سمت نیروهایی برود که حتی شاید آنها را نشناسد. شاید یکی از دلایلی که دو باشگاه را موظف به واگذاری می کند، همین قانون باشد چون اجازه نمی دهد آدم هایی که کار دولتی کرده اند و بازنشسته هستند، در باشگاه های دولتی کار کنند.

به دولت خوشبین نیستم

عابدینی در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا مطرح شدن بحث واگذاری ترفندی برای فرار از قانون بازنشستگی است؟ گفت: بنده به دولتی که دیوار بی اعتمادی را بلند کرده است، خوشبین نیستم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج