۷۷۷۹۶۶
۳۲ نظر
۵۰۰۵
۳۲ نظر
۵۰۰۵
پ

رب نباید گران می‌شد

در پی افزایش قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر، ‌قیمت رب گوجه‌فرنگی نیز حدود دو برابر شده است که رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید دلیل آن افزایش قیمت گوجه‌فرنگی نیست، چراکه رب‌هایی که اکنون در بازار است با گوجه‌فرنگی کیلویی ۵۰۰ تومان تهیه شده است.

خبرگزاری ایسنا: در پی افزایش قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر، ‌قیمت رب گوجه‌فرنگی نیز حدود دو برابر شده است که رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید دلیل آن افزایش قیمت گوجه‌فرنگی نیست، چراکه رب‌هایی که اکنون در بازار است با گوجه‌فرنگی کیلویی ۵۰۰ تومان تهیه شده است.

قیمت گوجه‌فرنگی از اواسط شهریور ماه سیرصعودی داشته است؛ به طوریکه طبق آمار بانک مرکزی در روزهای آخر شهریور نسبت به ماه قبل ۴۲.۱ درصد گران شده و قیمت آن در روزهای اخیر به حدود ۷۰۰۰ تومان رسیده است که فروشندگان، مهم‌ترین علت این افزایش قیمت را صادرات بی‌رویه این محصول می‌دانند که براساس آمار رسمی منتشر شده طی پنج ماهه نخست امسال بالغ بر ۳۵۴ هزار تن گوجه‌فرنگی به ارزشی بالغ بر ۱۸۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.

در این راستا وزارت صنعت معدن و تجارت در بخشنامه‌ای، از تاریخ ۲۷ شهریور صادرات گوجه‌فرنگی به استثنای گوجه‌های گلخانه‌ای را اطلاع ثانوی ممنوع کرد و وزارت کشاورزی نیز وعده داد که به زودی عرضه گوجه‌فرنگی افزایش و قیمت آن کاهش می‌یابد.

در این میان، افزایش قیمت گوجه‌فرنگی ‌در هزینه تمام شده کارخانه‌های تولید رب گوجه تاثیر گذاشت و بیش از دو برابر شد. اما رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، ‌تاکید دارد که این افزایش قیمت نباید رخ می‌داد، چراکه رب‌هایی که اکنون در بازار است در ماه‌های گذشته و با استفاده از گوجه‌فرنگی کیلویی ۵۰۰ تومان تهیه شده است.

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مشکل کاهش عرضه گوجه‌فرنگی حل شده است، گفت:‌ صادرات بی‌رویه، جمع‌آوری گوجه برای کارخانه‌های رب و تعطیلات تاسوعا و عاشورا هم‌زمان باعث افزایش قیمت گوجه‌فرنگی شد. چراکه جمع‌آوری گوجه برای کارخانه‌های رب سازی در شرایط عادی مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما در زمان تعطیلات و همچنین صادرات بی‌رویه این محصول باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در تعطیلات تاسوعا و عاشورا که ‌کارگران، کامیون‌داران و توزیع‌کنندگان کار نمی‌کنند، کاهش عرضه این محصول در بازار تشدید شد.

کارگر همچنین خاطر نشان کرد: اگر تا اطلاع ثانوی ممنوعیت صادرات گوجه‌فرنگی اجرا شود، عرضه این محصول به حد نصاب خواهد رسید.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت‌ها، تقاضای بیش از حد کشورهای همجوار است، گفت: صادرات و ارزآوری برای کشور زمانی مجاز است که از نظر داخلی تامین باشیم.

به گفته وی، کاهش ارزش پول ایران باعث شده فروش محصولات داخلی به صورت قانونی یا غیر قانونی در مرزها، سود بالایی به همراه داشته باشد که در نتیجه آن تمایل تولیدکنندگان به صادرات افزایش یافته است و از طرف دیگر خرید محصولات ایرانی برای کشورهای همجوار بسیار ارزان تمام می‌شود.

البته پیش‌تر هم دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت رب را گران شدن قوطی و درهای آسان‌باز شو و درهای ساده رب عنوان کرده و گفته بود که از ابتدای فصل برداشت گوجه‌فرنگی با توجه به کم‌آبی پیش آمده نسبت به کمبود گوجه‌فرنگی هشدار داده شده بود و در جلسات برگزار شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز درخواست ممنوعیت صادرات این محصول ارائه شده بود اما، دستور ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت وقتی صادر شد که که از اوج فصل برداشت گذشته‌ایم و گوجه‌فرنگی‌ها صادر شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی رشیدی

      ظاهرا که آقایان خواب هستند رب گوجه بیش از4برابرشده لابد بقالی سرکوچه شما 7000تومان می فروشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنت کند باعث و بانی این گرانیها و محتکران را

      • ایرانی ام

        در ایــــن خاک زرخیز ایران زمیــــــن
        نبودنــد جز مردمــــی پـــاک دیـــــن

      • بدون نام

        چراااااااااا باید رب گرون بشه چرااااا،

    • بدون نام

      سوپرماکت ۱۸هزارتومان میده

    • بدون نام

      جناب اقای رییس شماهنوز اطلاع کافی از افزایش بی رویه رب گوجه را ندارید،افزایش چهار برابری را میگویید دو برابر، و بقیه کالاها هم همینطور، چون مسوولان مربوطه کاملا در جریان گرانی نیستند، به همین دلیل پیگیری نمی کنند یا با هم همدستند،شما چطور نمیتوانید جلوی صادرات کالا را درحالیکه ملت شما نیاز مندترند بگیرید؟

    • و

      این کارها نتیجه تک محصولی گوجه است .قدیم ها که ما گوجه نمی خوردیم

    • بدون نام

      قیمت امروز ۱۶ هزار بود خدا لعنت کند مسولین

    • بدون نام

      چاپ پوله بدونه پشتوانه. کلاهبرداری. است

    • بولدوزر

      آدرس اون مغازه که دو برابر میفروشن رو ذیل همین مطلب که حرف مفت زردی بی زحمت بنویسد. که ما نریم رب سه هزار وپانصد رو هیجده هزار تومان بخریم.باسپاس

    • بدون نام

      آخه چه رمانتیک فرمودن رب نباید گران میشد اخی مامانم اینا !! ولی کثافت حرف گوش نکرد و گران شد چقدر این رب بیشعوره اصلا حرف گوش نمیکنه

    • بدون نام

      با همین حرفها سر مردم شیره میمالید .چی بایستی گرون میشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من امروز یه قوطی رب گوجه فرنگی طبیعت خریدم۸۵۰۰تومان نمیدونم شماازکدام رب گوجه فرنگی حرف میزنیدگرون شده امانه اینقدرکه شما میگیدولی درمجموع من احساس میکنم مملکت مارفته رفته به سمت نابودی میره مگراینکه مسئولین کاری بکنند که اون هم بااین شرایط فعلی بعیدمیدونم فقط بایدتوکلمون به خداباشه.

    • بدون نام

      خاک بر سر اون مدیریتی بکنن که با دو روز تعطیلی باعث گرپنی بشه.خوب بلدید بی کفایتی خودتونو توجیه کنین

    • بدون نام

      چرا گران بشه وقتی همشو روسیه خریده

    • شهین سیفی

      حالا که شد روحانی بره ۱۰۰ هزار نفرهم بیایند این ملت ادم بشو نیست عوض انسجام خودمون خون همدیگر تو شیشه می کنیم وخوراک خبرنگاران کثافت را اماده میکنیم

    • بدون نام

      الان کی میدونه پوله بدونه پشتوانه چی. اگه میدونستن. معلوم می شد. که همه ای بدبختی ها از کجا آب میخوره

    • بدون نام

      ولی گران شدمثل بقیه چیزهاوقول هایی که دادیدکه ارزون میشه نخرید

    • خدا

      آقای مسئول حالا که شده ،تو چیکار میتونی بکنی؟؟؟

    • بدون نام

      الان همه اجناس تو ایران از خوراکی و میوه و فلزات و لبنیات و غیره افزایش قیمتشون بیشتر از ۴ برابر هست نمی دونم چرا اینا میگن ۲ برابر

    • بدون نام

      واقعا . حالا که گرون شده اونم نه ۴۲ درصد بلکه ۱۰۰ درصد . خوابین؟؟؟

    • طاها سلیمی

      تاسوعا وعاشورا بزنه به کمرت که راست نشی چرا الکی حرف میزنی بگو اونجا دلار داره سود بیشتره مگه هرسال تاسوعا وعاشورا رب گران شده خدا به همه چیز آگاهست

    • علی

      خاک

    • بدون نام

      رب گوجه فرنگی 180000 ریال!!!!!!!!!!!!!!

    • اسد

      تو تلویزیون همین هفته اعلام کرد تورم منتهی به اخر هفته 11درصد اقا این درصد ها را از کجا آوردند چرا دروغ مگه با دروغ مملکت راه میره؟؟؟؟؟؟

    • حامدخوش طینت

      نبایدمیشد ولی شد.

    • بدون نام

      بس کنین چرت و پرت گفتنارو ....
      ....نمیتونین قیمتارو کنترل کنین؟ واقعا چی تو اون مغزای پوکتون میگذره ملت و به این حال و روز انداختین؟ اگه نمیتونین کاری بکنین برین کنار وپستارو بدین به کسایی که لیاقتشو دارن ملتایی مثل عراق و افغانا دارن به همه چی این ملت حتی ناموسامون به چشم تمسخر و سواستفاده مینگرن که علتشم شماهایید .... - ننگ بر شما باد!!!

    • بدون نام

      به خدا ای مردم هیچ کس از بی ربی نمرده آینقدر هول نزنید اینقدر استرس به همدیگر وارد نکنید ما زمان جنگ روزها سختری را گذراندیم اینها که چیزی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بس سر رب نیست دوست عزیز رب چیه اینا مردم رو به جون هم انداختن وملت ترس از آینده خانواده ش داره

    • بدون نام

      بیشرفا

    • بدون نام

      حالاکه شده یه غلطی بکنید .نباید گران میشد از بی عرضه گی مسئولانه که شده

    • بیان

      خجالت بکشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج